י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

35 שנות מאסר לאנטישמים; ניסו לשרוף רב והציתו בתי כנסת

שני תושבי ניו ג'רזי נשלחו ל-35 שנות מאסר לאחר שהואשמו בשורת תקיפות יהודים ומוסדותיהם בניו ג'רזי • "הם ראו את העם היהודי לא כאנשים אלא כתת-אנושיים וכזוחלים"

אילוסטרציה. צילום: קבוצת News line
אילוסטרציה. צילום: קבוצת News line



שני גברים מניו ג'רזי שהורשעו בניסיון פיצוץ של בתי כנסת בצפון ניו ג'רזי ב-2011 וב-2012 נידונו ל-35 שנות מאסר.

אנתוני גרציאנו ועקש דלאל הואשמו ביותר מ-30 אישומים ב-2013, שכללו הצתה של בתי כנסת והשחתת רכוש יהודי. האירועים התרחשו מאז דצמבר 2011 ועד לינואר 2012 במספר עיירות בצפון ג'רזי, בעיירות פראמוס, ראת'רפורד, מייווד והאקנסאק שבמחוז ברגן.

גזר הדין שלהם פורסם ביום שישי.

על פי הדיווח באתר JTA, שני הפושעים הטילו פחד וטרור על האזור בו ביצעו את מעשיהם, העונש החמור שהוטל עליהם, הוא בתגובה על עשרות מקרים של תקיפות יהודים, שריפת בתי כנסת וכן ניסיון לשרוף משפחה שלמה בזמן שישנה.

בהתקפה אחת שלהם, הושלכו בקבוקי תבערה לעבר קהילת בית אל ברוטרפורד, שהציתו חדר שינה בבית בו התגורר הרב יוסף שומאן יחד עם משפחתו; אשתו, חמשת ילדיהם והוריו, שישנו אז. הרב שומאן נפצע בתקרית.

בשני בתי כנסת נוספים צייר גראציאנו כתובות אנטישמיים, בהם צלבי קרס אנטישמים; "יהודים עשו את ה -11 בספטמבר".

כמו כן הם הואשמו בפיצוץ שגרמו בינואר 2012 לבית המדרש 'קהל עדת ישורון' בפראמוס, וניסיון הצתה כעבור ארבעה ימים של המרכז הקהילתי היהודי של פראמוס.

כתב האישום נגד השניים הוגש כבר ב-2013, אך הם הורשעו רק בשנה עברה.

עאקש דלאל מלודי הורשע בחודש נובמבר האחרון בגין השחתת שני בתי כנסת, ונסיון שריפת ביתו של הרב שומאן ב-2012. הוא הורשע גם כן, על ידי בית משפט של מחוז ברגן ב-16 סעיפים אחרים, כולל מזימה לביצוע הצתה, ניסיון להצתה, הטלת איומים, החזקת נשק החזקת חפצים מסוכנים.

דלאל, סטודנט לשעבר באוניברסיטת 'רוטגרס', נעצר במרץ 2012 וכונה המוח מאחורי ההתקפות אך לא השתתף בהן בפועל.

נאשם נוסף, גרציאנו, נמצא גם הוא אשם בטרור וב-19 סעיפים נוספים במאי 2011 על ההתקפות. השניים, בשנות ה -20 לחייהם, נידונו יחד מאחר ושניהם היו שותפים לפשע.

בריאן סינקלר, עוזר התובע של מחוז ברגן קאונטי, אמר בגזר הדין: "הם ראו את העולם באותן זוגות עיניים, הם ראו את העם היהודי לא כאנשים אלא כתת-אנושיים וכזוחלים" אמר סינקלר. "הם היו שותפים לשנאה, להפחדה ולפשע".
אנטישמיות מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד