י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר עינוי דין • נדחה ערעור אזריה; אמו התפרצה לעבר השופט

בתום שעות של דיון בבית הדין הצבאי בקרייה, דחו השופטים את הערעור של החייל היורה מחברון אלאור אזריה; "לא הייתה תחושת סכנה אמיתית וכנה מסכין או ממטען חבלה, הירי במחבל נעשה ממניע נקמני" • העונש נותר על כנו - 18 חודשים

אלאור בבית הדין היום. צילום: אבשלום סאסוני, פלאש 90
אלאור בבית הדין היום. צילום: אבשלום סאסוני, פלאש 90



חמישה חודשים לאחר גזר הדין של אלאור אזריה שירה למוות במחבל בחברון והורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, בית הדין הצבאי דחה את הערעור על גזר הדין לפיו אלאור ירצה שנה וחצי מאסר בפועל.

"לא מצאנו כי העמדתו של אלאור אזריה לדין מהווה חריגה. נאספו די ראיות להרשעה" כתבו השופטים, וציינו כי "החלטת התביעה להאשים את אזריה לא הושפעה מאמירות שר הביטחון דאז והרמטכ"ל. אין אכיפה בררנית".

לגבי העונש, נדחו טענותיהם של עוה"ד של אזריה ושביקשו לקצר את עונשו. הפרקליטות ביקשה להחמיר את עונשו עד חמש שמות מאסר. בתגובה התפרצה אמו אושרת, בבכי לעבר השופט "אנחנו מתנהגים כמו שצריך". נשיא בית הדין הצבאי, האלוף דורון פיילס, השיב לה "גברת אזריה, אני צריך להמשיך לקרוא. אם את לא יכולה לעמוד בזה אני מציע שתצאי לכמה דקות ואז תחזרי" וזו המשיכה למרר בבכי.

כמעט שנה לאחר פרוץ פרשת אלאור אזריה, חייל צה"ל שירה למוות במחבל בחברון והורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, השופטת אל"מ מאיה הלר הקריאה לפני חמישה חודשים את גזר דינו של אזריה וקבעה "הנאשם פגע במחבל ללא כל הצדקה. הערך העיקרי שנפגע ממעשה הנאשם הוא ערך החיים. אזריה פגע גם בערך טוהר הנשק שמופיע ברוח צה"ל".

"ניתן למנות כנסיבות מקלות מספר שיקולים: זירה מורכבת של פיגוע שבו מחבלים ביקשו לקטול חיילים שהיו בעמדה והם אף הצליחו לפצוע חייל". עוד הוסיפה "בחברה הישראלית הצבא הוא צבא העם שמקיף את כל שדרות הציבור. לא ניתן להפריז בהוקעת חריגה מערכי צה"ל. הפרת טוהר הנשק עלולה לפגוע במדינת ישראל. הפגיעה של הנאשם בטוהר הנשק ובקדושת החיים היא פגיעה קשה" הוסיפה השופטת.

בבוקר פורים תשע"ו, הגיעו שני מחבלים תושבי חברון בני 21, עבד אל-פתאח יוסרי א-שריף ורמזי עזיז א-קסראווי תמימי - כשהם חמושים בסכינים לעמדת צה"ל ליד תל רומיידה. השניים דקרו חייל מגדוד שמשון בידו ובכתפו ופצעו אותו קל. החייל שנדקר ומפקדו ירו בדוקרים. כתוצאה מהירי א-קסראווי נהרג וא-שריף נפצע קשה.

דקות לאחר מכן, כוח תגבור הגיע למקום ובהם גם סמל אלאור אזריה, חובש צבאי מגדוד שמשון שסייע לטיפול בחייל הפצוע. במהלך האירוע נשמעו קריאות שיש מטען על המחבל. על פי עדותו של אלאור, המ"מ הנחה את אחד החיילים לירות במחבל אם יעשה תנועות חדות. בסרטון נראה אזריה מתרומם מאחורי האמבולנס ומתקדם אל חייל אחר. לאחר חילופי דברים קצרים והעברת קסדה לידיו של החייל תומר מסיקה, אזריה דרך את נשקו האישי, התקדם צעדים בודדים כדי לעבור את המ"מ והמ"פ מהצד וירה בראשו של א-שריף ששכב על הקרקע - וזה נהרג במקום.

לאחר תחקיר מבצעי נפתחה חקירת מצ"ח נגד אזריה והוא הועמד לדין בבית דין צבאי של פיקוד המרכז. בפברואר השנה הורשע אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל.

כאמור, בני משפחתו של אזריה הגישו ערעור על הרשעתו ועל עונשו, כאשר גם הפרקליטות הצבאית הגישה ערעור על קלות עונשו. בדיון שנערך היום, נדחו הערעורים כולם.
אלאור אזריה בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד