ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כך תחזרו הביתה בשלום

מומחי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציגים את הכללים לנסיעה בטוחה בחופשת בין הזמנים.

כך תחזרו הביתה בשלום
נתי שוחט פלאש 90



ימי בין הזמנים יכולים להיות מרעננים ומשמחים אך בהיסח הדעת עלולים הטיולים להפוך לאסונות.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מביאה בפניכם מספר כללים חשובים שיש לשים לב אליהם, בפרט הנהגים הצעירים, שהינם חסרי ניסיון בנהיגה.
כשמזג האוויר חם או לאחר טיול ממושך אנו נוטים להיות עייפים יותר. הנהיגה במצב עייפות מסוכנת, שכן העייפות משפיעה על הריכוז שלנו, על מהירות התגובה ועל תשומת הלב שלנו לנעשה בכביש.

לפני שיוצאים לנסיעה ארוכה חשוב לתכנן את מסלול הנסיעה ואת מקומות העצירה בדרך על מנת לאפשר לנהג זמן להתרעננות הנדרשת לנהיגה בטוחה. אם הנהג מרגיש עייפות - יש להימנע מנהיגה, בייחוד בשעות הלילה.
מומלץ שלא לנהוג אחרי ארוחה כבדה או פעילות גופנית מאומצת. במצב של עייפות מומלץ להתחלף עם נהג אחר ולחזור לנהיגה רק אחרי מנוחה. בדרך, אם חשים עייפות, עוצרים להתרענן במקום מוסדר ובטוח (ורחוק מהכביש) אם עדיין מרגישים עייפים – מתחלפים עם נהג אחר. אם עייפים – לא נוהגים!

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציינים גם את החשיבות הרבה בחגירת חגורות הבטיחות, שכבר הוכחו כמצילות חיים. במקרה של תאונת דרכים, חגירת חגורות בטיחות ושימוש במושבי בטיחות עושים את ההבדל בין פציעה קשה לפציעה קלה ואף בין חיים למוות. בכל נסיעה מתחילתה ועד סופה, על כל יושבי הרכב, מלפנים ומאחור להיות חגורים בחגורת בטיחות. כמו כן, חשובה ההקפדה שלא להסיע נוסעים במספר העולה על מספר חגורות הבטיחות ברכב.

כלל נוסף וחשוב בבטיחות הנהיגה היא מניעת היסח הדעת של הנהג. אחד הגורמים המסוכנים ביותר, אשר הוכחו כגורמים לתאונות רבות הוא השימוש במכשירי טלפון ניידים בנסיעה. על כן על הנהג להיות מרוכז בנסיעה ולהימנע מלשוחח או להתעסק בטלפון הנייד או בכל גורם אחר המסיח את דעתו מהנהיגה.

מהירות מופרזת הינה אחת הסיבות המרכזיות לאיבוד שליטה על הרכב ולתאונות דרכים קטלניות. לכן – יש לנסוע על פי המהירות המותרת בחוק ובהתאם לתנאי הדרך.
לכללים נוספים באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לחצו כאן >>
בין הזמנים בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד