י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ערעור אזריה: תגובות הפוליטיקאים בעד ונגד

תגובות הפוליטיקאים לדחיית ערעור אזריה, לא איחרו לבוא; השר הבכיר שהמליץ למשפחה שלא להמשיך בתהליך הערעור, השר שכתב: "אלאור אזריה חייב לשוב הביתה" והח"כ שהגיב: "יש שופטים בישראל"

אזריה היום בבית הדין. צילום: Avshalom Sasoni/POOL
אזריה היום בבית הדין. צילום: Avshalom Sasoni/POOL



בית המשפט דחה לפני זמן קצר את הערעור שהגיש החייל אלאור אזריה באמצעות עורך דינו יורם שפטל. והותיר את גזר הדין על כנו - 18 חודשי מאסר בפועל.

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע, מיד עם דחיית הערעור הפיצו שרים וח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה את תגובותיהם והמלצותיהם בעקבות ההחלטה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב מיד לאחר ההחלטה בדף הפייסבוק שלו: "זהו יום לא קל, אבל זוהי הכרעת הדין, ויש לכבד את בית המשפט. אני מבקש ממשפחת אזריה לא להמשיך בתהליך של ערעור, ולהישאר בנתיב הצבאי ולהביא את הפרשה הזו אל סיומה בהקדם האפשרי לטובת אלאור, המשפחה ועם ישראל... זה הזמן לגשת לבקשת חנינה מהרמטכ״ל, ואין לי ספק שהוא יתחשב בנסיבות הקשות, הכאב שעבר על המשפחה ובכך שמדובר בחייל מצטיין שהיה נתון במעצר כשנה וחצי בבסיסו".

שר החינוך נפתלי בנט כתב בתגובה: "ההכרעה קשה, אך יש לכבד את בית המשפט. כעת, לאחר שנה וחצי של תלאות, הגיע הזמן לחון את אלאור אזריה. למען לוחמינו המצויים בקו העימות ולמען מניעת אובדן כוח ההרתעה שלנו, אלאור אזריה חייב לשוב לביתו".

השר בנט הוסיף כי על אף ההכרעה הקשה הוא פונה לאזרחים בדרישה להימנע מהתקפות על צה״ל ומפקדיו: "יש לי אמון מלא ברמטכ״ל אייזנקוט ובמפקדי צה״ל. בשום תרחיש אין מקום לקריאות כפי שנשמעו בעבר".

גם שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב הגיבה להחלטה וכה כתבה: "החייל המצטיין אלאור אזריה היה צריך להיות בבית מזמן. עכשיו זה בסמכותו של צה"ל וזה הגיבוי הבסיסי שהוא צריך לתת לאלאור. חנינה. ויפה שעה אחת קודם".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד), הגיבה ואמרה כי "הכרעת הדין בעניין אלאור אזריה דורשת חנינה. פניתי לנשיא ריבלין בנושא זה באמצעות מכתב ששלחתי. החייל מילא את תפקידו והגן על אזרחי ישראל בעת פעולת טרור. הוא ראוי לחנינה. בימים אלה, כשישראל עוד מבכה את הטבח בנווה צוף, חשוב לזכור מי הרעים ומי הטובים וכי חייל שהורג מחבל אינו פושע. ראוי לסיים את הפרשה עם חנינה מהירה".

גם שר המדע אופיר אקוניס פרסם תגובה דומה: "בעת הזו, ולאחר שבית המשפט אמר את דברו, על נשיא המדינה להתערב ולחון את אלאור עזריה".

סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) ישבה בבית הדין בעת הקראת ההחלטה ופרסמה תגובה זועמת: "בית הדין הצבאי לערעורים אשר לפני זמן קצר את האיוולת, ודחה את ערעורו של הלוחם המצטיין אלאור אזריה. אני מלווה ברגעים אלה את בני משפחת אזריה בשעתם הקשה. בשנה וחצי האחרונות הם חווים משבר קשה והיום שופטי הערעור הוסיפו את מנת חלקם להתעללות הבלתי נגמרת הזו".

ח"כ בוקר ממשיכה ומעדכנת: "פניתי בעבר לנשיא המדינה בבקשה לחון את אלאור ואפנה שוב. כי גם אם טעה, אלאור הפעיל שיקול דעת בשדה הקרב והגן על חייו וחיי חבריו ומחובתנו כמדינה וכחברה לגבות את חיילינו שנשלחים אל התופת. לא יתכן ששבעה עשר חודשי המעצר של אלאור לא יכללו במניין ימיו בכלא. לפיכך ולאור התנהגותו הטובה של אלאור בימי המעצר – על נשיא המדינה לחון אותו ולמנוע את ישיבתו בכלא אפילו ללילה אחד".

מנגד, ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני), הגיב כך: "יש שופטים בישראל. המסר מהחלטת בית המשפט הוא מסר חשוב ועקרוני לחברה הישראלית. עוצמתנו היא בערכינו ובמוסר החברה הישראלית, גם כאשר נלחמים באויב. כלי המלחמה שלנו הם שונים בתכלית השינוי מכלי המלחמה של אויבינו. אין שום סתירה בין מוסר וערכים לבין חתירה למגע וניצחון בקרב".

חברו למפלגה ח"כ נחמן שי הרחיב יותר בתגובתו: ״במשפטו של אזריה חידד בית המשפט והעמיד במקומן את אמות המידה המוסריות של צה״ל. בכך חשיבותו העקרונית והיא תישאר כתקדים לכל אירוע בעתיד. מעתה ואילך אני סמוך ובטוח כי הרמטכ"ל, ואם יידרש, גם נשיא המדינה, יקצו את מלוא שיקול הדעת לנסיבות המעשה, לתקופה שחלפה מאז, למעצר הבית ויגיעו למסקנות הראויות והנכונות״.
אלאור אזריה בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד