כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרעי השיק את העיתון החדש והכריז: המבחן לנציגים גיוס מינויים

אחר שבשבוע שעבר הבאנו את הפרטים המלאים על העיתון החדש שהקמתו נרקמה במשך זמן רב, השיק השר דרעי את השם לעיתון "הדרך" - שם ששימש בעבר עיתון של אגודת ישראל • נציגי ש"ס קיבלו משימה שתעמיד אותם במבחן השטח: גיוס מנויים

השר דרעי בהשקת העיתון לפני זמן קצר. צילום: יעקב כהן
השר דרעי בהשקת העיתון לפני זמן קצר. צילום: יעקב כהן



שר הפנים אריה דרעי הכריז אחר הצהריים באופן רשמי על הקמת עיתון חדש בשם 'הדרך' שישרת כלשונו את עולם התורה הספרדי ולא את ה'עמך'. לדבריו, בישיבת הסיעה האחרונה הוא ישב וסיכם עם הח"כים את השגי התנועה - והוא הבין שהרוב לא יצא החוצה לציבור.

תאריך היעד להוצאת הגיליון הראשון של 'הדרך' הוגדר כט"ו באב, בעוד שבוע, אך על פי הערכות ייקח מעט יותר זמן ליציאה לאור. אברהם דב גרינבוים עורך 'בקהילה' לשעבר יערוך את העיתון. מנהל העיתון יהיה אליהו גינת. חלק מאנשי ׳יום ליום׳ יעברו לעיתון החדש.

מהכינוס שנערך באולמי 'שערי העיר' בירושלים חלק מחברי מועצת החכמים נעדרו, כל אחד וסיבותיו. נשיא המועצת הגאון ראש הישיבה חכם שלום והגאון רבי דוד יוסף נכחו. הגר"מ מאיה, הגר"ש בעדני והגר"ר אלבז - נעדרו.

צפו בדברי דרעי

דבריו של נשיא המועצת: "אני רואה פה שרוצים לדעת את הדרך. אין מה לדבר שברוך ה שזיכנו אותו, איך גדל העם הספרדי, ישיבות, כוללים, תלמידי חכמים, כל זה בזכותו של מרן הגרע יוסף שמסר נפשו, בזמנו כולם התבטלו לפניו כעפר, כששומעים למנהיג מה שהוא אומר - זו הברכה".

"ברוך השם זכינו שהדבר הזה יתפתח. אבל אחרי הכל יש אמנם עיתונים של החרדים וגם אני זוכר בזמנו שהרב שך נתן ההוראה להקים את העיתון יתד, ושמח שמחה גדולה מפני שהעם צריך לדעת מה דעת מנהיגיו ורבניו דעת תורה, אבל אם אדם קורא בעיתונים חילונים הוא נהרס.

"אסור לקרוא עיתונים חילונים והעיתונים החרדים זה לא בשבילנו. מי יודע מי היו גדולי הדור לפני 100 שנה, הנהיגו את כל העם הספרדי, אך אחד לא יודע את ההיסטוריה שלהם".

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף אמר כי "למדתי בישיבות אשכנזיות, בישיבת חברון יחד עם הרב אריה דרעי. אבל במשך הזמן הציבור שלנו גדל וגדל והגיע הזמן שיהיה לנו עיתון משלנו".

עוד הוא סיפר: "כשלמדתי בישיבת חברון אני זוכר שדיברתי עם דרעי כבר אז על האפלייה. אמרנו שיש פתרון אחד לבעיה הזו -  שאנחנו נהיה מצויינים. לא להיות מספר שתים אלא הכי טובים".

דרעי הביא בתחילת דבריו כאסמכתא להקמת העיתון החדש את דברי הרב שך זצ"ל בעת הקמת עיתון 'יתד נאמן' באולמי קרויזר בבני ברק. לדבריו, הגיע הזמן שיהיה לנו שופר ולא נצטרך לטובתם של אחרים.



הדרך, העיתון החדש של שסצילום: הדרך, העיתון החדש של שס
הדרך, העיתון החדש של שס


דרעי הסביר על העיתוי של הקמת העיתון: "אני מודע שזה לא הזמן המתאים לפני ט' באב, אבל מרנן ורבנן ראו את זה יותר מדבר האבד. התייעצתי עם הנשיא חכם שלום והגר״ש בעדני והם הורו לקיים את האירוע".

דרעי סיפר על ההחלטה לסיים את ההתקשרות עם העיתון הקודם -יום ליום', "התייעצתי עם משפטנים ואמרו לי שאם נרכוש את 'יום ליום' במצבו הנוכחי נהיה צפויים לתביעות גדולות. כשראיתי שמישהו רכש את העיתון ללא התייעצות, התייעצתי עם חכמי התורה וראינו בזה אות משמים".

הוא פנה לנציגי ש"ס וביקש מהם להירתם ולגייס מנויים, "היום אנחנו עם אפס מנויים. אני מכריז כאן על מבצע גיוס מנויים אדיר ומעמיד את הדבר למבחן הנציגים המקומיים. בכך אראה את החיבור שלהם לשטח ואת היכולות שלהם לקראת הבחירות המקומיות״.

הדרך עיתון חדש לשס דרעי גיוס מנויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד