י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גנור: עו"ד שמרון היה אמור להרוויח מיליוני יורו מעסקת הצוללות

המתווך שנהפך לעד מדינה סיפר בחקירתו כי חלקו של עו"ד שמרון - מקורבו של נתניהו, בתיק 3000 לא היה זניח כפי שזה טען • בחדשות 2 דווח כי לטענת גנור, שמרון היה צפוי להרוויח כ-20% מהעמלה על העסקה

עו"ד דוד שמרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד דוד שמרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עו"ד דוד שמרון היה אמור להרוויח כ-20% מהעמלה שיועדה למיקי גנור בעסקת הצוללות - כך עולה מעדויותיו של עד המדינה גנור שפורסמו הערב (א') בחדשות 2 ו-10. מדובר בעמלה שגנור היה אמור לקבל מהתאגיד הגרמני תיסנקרופ בעסקה שנחקרת במסגרת תיק 3000 (פרשת הצוללות).

שמרון היה עורך דינו של גנור, שייצג את תיסנקרופ, ובמהלך חקירותיו במשטרה שב וטען כי יחסיו עם גנור היו יחסי עו"ד-לקוח שכללו קבלת שכר טרחה. עם זאת, מהדיווח עולה חשד כי השירות שסיפק שמרון הסתכם ביותר מייעוץ משפטי שגרתי. לפי הדיווח, גנור היה אמור לקבל עשרות מיליוני יורו במסגרת העסקה - כלומר עו"ד שמרון בעצמו היה צפוי לקבל מיליונים.

בשבוע שעבר העניק עו"ד שמרון לכתב המשפטי של חדשות 2 גיא פלג ראיון ראשון מאז נחתם עם גנור הסכם עד המדינה. "ראש הממשלה לא שמע ממני בשום שלב שאני מייצג את מיקי גנור, לא מלה ולא חצי מלה וגם לא היה צריך לשמוע", אמר שמרון.

"בדיעבד, נוכח הנסיבות כפי שהן מתבררות, הרי מיקי גנור אומר על עצמו שהוא 'ארכי פושע', אני לא גיליתי את הדבר הזה, ההיפך", אמר שמרון. "היה לי רושם כל הזמן עד ממש עכשיו, ממש בימים האלה, שאני עוסק עם אדם רציני, ישר, איש עסקים הגון, עם התנהגות אתית מסודרת".

שמרון התייחס בראיון למעצרו ולפרסום החשדות נגדו ואמר: "זה לא נעים, אבל אני אומר לך, זה נשמע אבסורדי מה שאני אגיד לך אבל זאת האמת: אני מעדיף את זה עשרת מונים על פני צליבה בלתי נפסקת ובלתי עניינית שבה אתה לא יכול להגיב בתקשורת. זה דבר שקשה מאוד להתמודד איתו ואתה לעולם לא יכול לנצח".

במהלך הראיון התעקש עו"ד שמרון כי הוא אינו חושש מההתפתחות ובחקירה ומההסכם שהושג עם גנור וציין כי אף ידע שבכוונתו של גנור לחתום על ההסכם. "לגוף העניין, אני לא מודאג. לגוף העניין אני מוטרד מהתהליך, אני לא מודאג ככל שזה נוגע לי מהתוצאה הסופית".
דוד שמרון פרשת הצוללות תיק 3000 מיקי גנור עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד