י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקרב על תקציב הפרסום הענק של מפעל הפיס: ארבעה משרדים בשלב הגמר

התקציב, בהיקף של כ-50 מיליון שקל בשנה, נחשב לאחד הגדולים והיוקרתיים בישראל

דוכן פיס. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
דוכן פיס. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



הקרב על תקציב הפרסום הענק של מפעל הפיס מתקרב להכרעה: ארבעה משרדים עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום של מפעל הפיס. התקציב, בהיקף של כ-50 מיליון שקל בשנה, נחשב לאחד הגדולים והיוקרתיים בישראל.

המשרדים שהגיעו לשלב הגמר וממתינים להכרעה הם אדלר חומסקי ורשסבקי וגיתם BBDO - שמטפלים כיום בתקציב מפעל הפיס - ושני משרדים נוספים - ראובני פרידן IPG ובאומן בר ריבנאי.

זה 11 שנה שתקציב מפעל הפיס מטופל באדלר ובגיתם, לאחר תקופת הארכה, וכעת יצא התקציב למכרז. חומסקי קשור בקשר הדוק למפעל הפיס, ובין השאר היה מעורב בהחלטות אסטרטגיות של החברה, כמו העברת השידור החי הדו-שבועי של הגרלות הלוטו מערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 רשת. גיתם מספק למפעל הפיס שירותים נוספים - כמו ייעוץ אסטרטגי.

בכל המשרדים לטשו עיניים לתקציב הגבוה. אלא שבאחרונה הטיל משרד האוצר כללים נוקשים על מפעל הפיס בכל הנוגע להיקפי הפרסום. האוצר גם קבע מגבלות שונות בנוגע לזמני הפרסום ולגילויים שונים שאמורים להיות משולבים בפרסום, למשל אזהרה מפני התמכרות.

הביקורת של האוצר על מפעל הפיס נגעה גם להליכי המכרז הנוכחיים. מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שיגר במאי מכתב למנכ"ל מפעל הפיס, שבו כתב כי "לאור תקציב הפרסום הגבוה של החברה, נכון שמפעל הפיס ירענן את נוהלי הפרסום הנהוגים עד כה, בעיקר לנוכח ההתקשרויות ארוכות הטווח שנעשו עד כה". באב"ד הוסיף כי המשרד "תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור".

במשרד האוצר שיגרו את המכתב בעיקר על רקע טענות כי מפעל הפיס הציב מגבלות שונות וחסמי כניסה גבוהים להתמודדות של משרדים במכרז - למשל היקפי פעילות גבוהים – ואיפשר התמודדות במכרז סגור גם למשרדים שבהם חפץ. ואולם כעת אומרים באוצר כי אין להם טענות נגד ההליך המכרזי המבוצע בימים אלה.

ממפעל הפיס נמסר: "מפעל הפיס פירסם מכרז פומבי למתן שירותי פרסום. ההצעות שהתקבלו נבחנות בימים אלה, וזאת בהתאם לתנאים ולאמות המידה שהוגדרו במסגרת המכרז. בסיום הליך הבחינה תקבל ועדת המכרזים של מפעל הפיס החלטה בעניין תוצאות המכרז".
מפעל הפיס תקציב פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד