י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טלטלה בענף החלב: הוסרה ההשגחה מ'טרה'

לאחר 60 שנה: בד"ץ 'אגודת ישראל' מסיר את הכשרות ממחלבת 'טרה' האגדית, כך במודעה המתפרסמת הבוקר ביומונים החרדים • גורם ב'אגודה' ל'בחדרי': "בתקופה האחרונה התנהל דו"ד בין המחלבה לאגודת ישראל לאחר שהתגלו בעיות בכשרות"

ראשי אגודת ישראל בביקור במחלבת טרה בערב פסח האחרון
ראשי אגודת ישראל בביקור במחלבת טרה בערב פסח האחרון



טלטלה של ממש בעולם הכשרות ובענף החלב: לאחר שישים שנה שבהם העניק בד"ץ 'אגודת ישראל' כשרות למחלבת טרה, הוא מודיע על הסרת ההשגחה מהמחלבה.

במודעה שפורסמה הבוקר (שני), ביומונים החרדים מודיעים בבד"ץ 'אגודת ישראל' על הסרת הכשרות וההשגחה למוצרי המחלבה של טרה מוצרי מולר ומשק צוריאל.

במודעה כותבים ב'אגודת ישראל' כי "הודענו להם שמהיום אין להם רשות להשתמש בתוויות שעליהן יש את חותמת הבד"ץ", כך על פי המודעה.

כזכור, בכל החודשים האחרונים היה רחש בחש כבד במגזר החרדי בכל הנוגע לשמועות על כך שבד"ץ 'העדה החרדית' עומד להיכנס ולתת כשרות למחלבת 'טרה'.

גורם בכיר בכשרות בד"ץ 'אגודת ישראל', אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים' בתגובה להסרת הכשרות: "אגודת ישראל שמרה תמיד על עקרונות הכשרות המחמירים ביותר לאורך השנים במחלבת 'טרה', בתקופה האחרונה גורמים אינטרסנטים מנסים להגיע ולשנות דברים תוך כדי בדיקה בכדי לתת כשרות אחרת למחלבה - הדבר גרם להפרת נהלי הכשרות של בד"ץ אגודת ישראל, ומשכך בתקופה האחרונה התנהל דין ודברים בין המחלבה לאגודת ישראל לאחר שהתגלו בעיות בנושא הכשרות, ואתמול התכנסו הרבנים חברי הבד"ץ והודיעו על הסרת הכשרות".

גורמים המעורים בעולם הכשרות אומרים הבוקר כי אין ספק שמדובר בידיעה מטלטלת שתגרום לתזוזות בענף, לדברי המומחים "מדובר בשינוי גדול בכל המערך והדברים שנעשו יצטרכו להיבדק" "הרי צריך להבין" הם אומרים, "מחלבת טרה רק צמחה וצמחה בכל השנים האחרונות במגזר החרדי ואין שום סיבה לכך שהם יחליפו את הכשרות".

כך או כך, יהיה מעניין לעקוב האם ב'טרה' ישלפו במידית את כשרות 'העדה' או שיציגו כשרות אחרת. זאת מאחר ולפי הפרסומים 'העדה החרדית' עדיין לא השלימה את בדיקתה וטיפול במעבר הכשרות, בכל החודשים האחרונים דובר שההשקה תהיה לאחר החגים, אך בעיות בנהלי הכשרות גרמו כאמור ל'אגודת ישראל' להסיר את הכשרות במידי, מעניין לדעת כיצד 'העדה החרדית' הנחשבת לגוף שמרני תנהג בעניין.

בטרה מסרו: כי התהליך של התחלת נתינת הכשרות של 'העדה החרדית' על המוצרים יחל ב 6.8, והחל מהבוקר ועד שהכל יהיה עם חותמת העדה יש על כל המוצרים כשרות של איגוד הרבנים - ווסטהיים. אנחנו לא עושים כל שינוי לרעה במדפים, ובתצוגות מוצרי הספק.










מחלבת טרה אגודת ישראל העדה החרדית הסרת כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד