ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ערב תשעה באב: בית הכנסת עלה באש ונשרף כליל עם ספרי התורה

בוקר עצוב במיוחד ולא רק כי אנחנו מצויים בערב תשעה באב, בית כנסת ביישוב מבוא חורון עלה לפנות בוקר באש ונשרף כולו • "לא הצלחנו להציל כלום. לא ספרי תורה ולא ספרי קודש. הכל נשרף כליל. נבכה הלילה שבעתיים" • "על זה היה דווה לבנו"

ספר תורה חרוך שהוצא מבית הכנסת. צילום: מתי גולדשטיין, זק"א
ספר תורה חרוך שהוצא מבית הכנסת. צילום: מתי גולדשטיין, זק"א



ערב תשעה באב: שריפה פרצה לפנות בוקר (שני), בבית הכנסת לצעירים ביישוב מבוא חורון שבחבל בנימין. בית הכנסת נשרף כליל עם ספרי התורה שלא הצליחו להציל. חוקרי כב"ה חוקרים את הנסיבות שהובילו לדליקה. יתכן וקצר חשמלי גרם לכך.

בשיחה שקיים הבוקר בנצי ליזרוביץ' מרדיו 'קול חי' עם מתי גולדשטיין קמב"ץ היחידה הבינלאומית של זק"א וממתפללי ביהכ"נ שגר בסמוך, הוא פתח בקינה: "עיני עיני יורדה מים. ערב תשעה באב בו אנו מקוננים על שריפת בית המקדש, נבכה הלילה שבעתיים על שריפת עוד בית מקדש - בית הכנסת שלנו".

גולדשטיין ממשיך ומגולל את אשר אירע: "בשעה 04:40 העירו אותי ואמרו לי שיש שריפה בביהכנ"ס שלנו. רצתי למקום עם עוד מתפללים, ניסינו עם מטפים לכבות את האש אך השריפה התפשטה במהירות. צוותי כיבוי שהגיעו, ניסו אף הם אך לצערינו ללא הצלחה. לא הצלחנו להציל כלום. לא ספרי תורה ולא ספרי קודש הכל נשרף כליל. אין לנו אלא לפשפש במעשינו ולחזור בתשובה". מסכם גולדשטיין את השיחה כשכולו כואב ודואב את שריפת בית הכנסת ביישוב.

המחזה המזעזע בערב תשעה באב, מזכיר איך לא, את הפסוקים, אותם נקרא הערב במגילת איכה: "על זה היה דוה ליבנו על אלה חשכו עינינו... שאלי שרופה באש... עיני עיני יורדה מים".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח על מועד הלוויה.













שריפת בית כנסת שריפת ספרי תורה מתי גולדשטיין מבוא חורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד