י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר בינלאומי קובע: הישראלים הכי מכורים לסמארטפון

סקר בינלאומי שנערך בקרב אמריקאיים, בריטיים וישראלים, בדק עד כמה תושבי המדינות הללו מכורים לסמארטפון, והמסקנה היא כי הישראליים הכי מכורים לטלפון החכם וצמודים אליו בכל מקום ובכל שעה שעיניהם פקוחות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



סקר בינלאומי שהתפרסם אמש (ראשון), במהדורה המרכזית ב'ערוץ 2' דירג את המדינות בהם הציבור מכור ביותר לטלפון הנייד, כשבראש הרשימה היא לא אחרת מאשר - ישראל.

ע"פ הסקר, הדבר הראשון שעושים 36% מהישראלים כשהם פוקחים את עיניהם בבוקר, הם נגשים לטלפון הנייד. 30% מצליחים להתאפק חמש דקות ואז עושים בדיוק את אותה פעולה, לפני צחצוח השיניים או שטיפת הפנים, שני שלישים מהישראלים מעדיפים את הטלפון הנייד לפני כל פעולה אחרת.

בבריטניה העידו 10% מהנשאלים, כי הם בודקים את הטלפון הנייד שלהם מיד כשהם מתעוררים בבוקר, ואילו 32% מתוכם בודקים אותו עד חמש דקות מרגע שמתעוררים.

לעומת זאת, בארצות הברית, 43% מהאמריקנים מעידים על כך שהם בודקים את הטלפון בחמש הדקות הראשונות שהם מתעוררים. וכחמישית מהאמריקנים בודקים אותו ממש ברגע שהם יוצאים מהמיטה.

שלי תשובה, ראש מגזר הייטק בחברת Deloitte אמרה ל'ערוץ 2': "המסקנה מהסקר מאוד ברורה – אנחנו הישראלים אוהבים ומכורים לסמארטפון שלנו. מעל 40% מהישראלים מחליפים את הסמארטפון שלהם כל שנה. זה נתון שהוא משמעותית יותר גבוה מהנתונים במדינות אחרות".

ב'ערוץ 2' ניסו להסביר את התופעה - מדוע הישראלים מכורים לסמארטפון? מסתבר שהציפייה שלנו לאינטראקציה ברשתות החברתיות היא התמכרות בדיוק כמו לסוכר ולסיגריות. בכל פעם שהישראלים פותחים את הסמארטפון ורואים התרעה חדשה, בגוף משתחרר הורמון שנקרא דופמין – הגורם לחוש הנאה, בדיוק כמו במשחק במכונות מזל. מסוכר וסיגריות אפשר לנסות לברוח, אבל ההתרעות מגיעות אלינו בכל מקום ושעה.

קיילי מרימי, בת 17 סיפרה ל'ערוץ 2': "יש לי סדר קבוע: אינסטגרם, ווטסאפ, שמה מוזיקה ומתחילה את היום. קרה לי שהאייפון שלי היה בתיקון במשך יומיים, כי הוא נשבר, ופשוט לא מצאתי את עצמי. כל היום הייתי מהטלפון של ההורים שלי ושל אחותי וראיתי שאני לא מצליחה בלי. הרגשתי מנותקת מהחברה ומהחיים".

ואם כל זה לא מספיק, עוד עולה מהסקר כי מחצית מהישראלים מחזיקים ביד את הסמארטפון בזמן הצפייה בטלוויזיה. 37% מהישראלים לא יעזבו את הטלפון גם בזמן בילוי עם המשפחה או החברים.

בבריטניה, כ-80% מהנשאלים ענו כי הם משתמשים במכשיר הסלולרי בזמן בילוי עם המשפחה או החברים ו-81% משתמשים בו אפילו כשהם צופים בטלוויזיה. 93% מהאמריקנים העידו שהם משתמשים במכשיר הסלולרי שלהם בזמן צפייה בטלוויזיה ואחוז דומה העיד שהם משתמשים בו כשהם מבלים עם חברים או המשפחה.

"חלקנו כנראה היינו מוכנים לחזור שוב לטלפון 'הטיפש' כדי להתנתק קצת. ברחבי העולם זה כבר הפך להיות טרנד. במקום חופשה אקזוטית, יוצאים לנופש בחוות גמילה מהסמארטפון. בארץ רוב המכורים אולי עדיין בהכחשה, אבל מי יודע, אולי יום אחד גם אנחנו נצליח להתנתק, אמר הכתב עומרי ברק מ'ערוץ 2' שהציג את הסקר.
סקר בינלאומי סקרים סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד