כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

למחרת צום תשעה באב: המונים ילוו את ספרי התורה לקבורה

למחרת צום תשעה באב, המונים ילוו את ספרי התורה והקודש שנשרפו כליל בחורבן בית מקדש מעט במבוא חורון הלילה • חוקרי המשטרה עדיין בודקים כיוונים • שר הדתות אזולאי: "דורש לפעול לאיתור הפושעים ולהעמידם לדין" • תיעוד מהלהבות

צילומים: דוד פחימה
צילומים: דוד פחימה



בעקבות שריפת בית הכנסת: השר לשירותי דת קורא "איתור הפושעים ולהעמידם לדין".

לפנות בוקר (שני) פרצה שריפה בבית הכנסת לצעירים ביישוב מבוא חורון שבחבל בנימין. בית הכנסת נשרף כליל עם ספרי התורה שלא הצליחו להציל.

צילום: דוד פחימה

ספרי התורה וספרי הקודש שנשרפו בבית הכנסת, יובאו לקבורה אי"ה ביום רביעי י' אב, מסע הלוויה תצא בשעה 17:00 מבית הכנסת המרכזי שבמרכז היישוב בית חורון לבית העלמין בית חורון.

השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי התייחס היום למקרה ואמר כי "אירוע שריפת בית הכנסת הינו אירוע קשה, הדעת אינה מקבלת את החומרה של שריפת ספרי תורה". השר שוחח טלפונית עם ראש המועצה הדתית ואמר כי יעשה כל שלאל ידו להשתתף.

"דווקא ביום זה בו אנו מתאבלים על חורבן בית המקדש, יום של חשבון נפש" אמר השר, "אני דורש מגורמי האכיפה לפעול לאלתר לאיתור הפושעים ולהעמידם לדין".

חקירת נסיבות פרוץ השריפה עדיין נערכת על ידי חוקרי כיבוי האש, אולם גורמים במשטרת מחוז ש"י אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מחקירה ראשונית עושה רושם כי מדובר בקצר חשמלי, ולא בהצתה.

"ניסינו עם מטפים לכבות את האש אך השריפה התפשטה במהירות" סיפר מתי גולדשטיין מתושבי המקום. "צוותי כיבוי שהגיעו, ניסו אף הם אך לצערנו ללא הצלחה. לא הצלחנו להציל כלום. לא ספרי תורה ולא ספרי קודש הכל נשרף כליל. אין לנו אלא לפשפש במעשינו ולחזור בתשובה".


























בית חורון שריפת בית הכנסת שריפת ספרי תורה לוויה דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד