כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית המקדש יבנה והגאולה תבוא בזכות אהבת חינם: ח"כים מפרגנים

ח"כים מפרגנים בפרויקט מיוחד • לא חרבה ירושלים אלא בגלל שנאת חינם: בימים אלו כשאנו מציינים את חורבן בית המקדש בגלל 'קמצא ובר קמצא' חיפשנו דווקא במשכן הכנסת, המקום בו הכי קשה לפרגן, את אלו שנחונו בעין טובה • קבלו את השר וח"כים שתורמים לאהבת ישראל

צילומים: פלאש 90 עיבוד: מורן כהן
צילומים: פלאש 90 עיבוד: מורן כהן



מדנים רבים נרשמים ביומיום בעולם הפוליטי, האחד נגד השני והשלישי נגד כולם. אולם, מתחת לפני השטח, כשהמצלמות לא בסביבה, החיוכים חוזרים וחיבורים מפתיעים נחשפים. ליל תשעה באב, ביוזמת "בחדרי חרדים", חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה – מרבים אהבת חינם ומפרגנים האחד לרעהו.

הח"כ הראשון שרץ לפרגן לחבריו, היה ח"כ אורי מקלב, שבאופן מפתיע ביקש לומר מילים טובות על ח"כ איציק שמולי מ'המחנה הציוני'.

מקלב נימק את בחירתו: "ח"כ שמולי מייצג קבוצה של חברי כנסת אשר שמים בצד את ההבדלים האידאולוגיים ופועלים יחד בנושאי רווחה וצרכנות למען צמצום פערי החינוך ופערי ההכנסה ולמען החלשים בחברה הישראלית - וזה נעשה מתוך הכרת האדם באשר הוא", מקלב מוסיף כי "יש בכנסת קואליציות פוליטיות ויש קואליציות חברתיות ואנושיות".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מבקש לפרגן לחברו לסיעה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, וכך פרוש מנמק את החלטתו: "רציתי לשבח את יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס שעושה פעולות גדולות למען הציבור החרדי, ויש לו זכות גדולה בגיבוש ובאחדות הסיעה"

כאילו הוא ידע את מאחורי הקלעים, מוזס בחר לפרגן בחזרה לסגן השר פרוש: "אני מפרגן במילים חמות ובתשבחות לסגן שר החינוך מאיר פרוש. פרוש יישב ימים ולילות במהלך השנה וחצי האחרונות, על תקנות בני הישיבות כדי למזער למינימום את הבעיות, ולמצוא פתרונות כמעט לכל הסוגיות. מגיע לו יישר כוח והערכה רבה. ואני מפרגן לו בזאת בלב רחב".

ואם במפלגה האשכנזית – 'יהדות התורה' היה קשה למרבית הפוליטיקאים לבחור את אחד מחבריהם ולהרעיף עליו מילים חמות - הרי שבש"ס מצאנו ריבוי פרגון ואחווה הדדית.

השר לשירותי דת דוד אזולאי ביקש לפרגן לחברו משכבר הימים בכנסת, ח"כ דב חנין מ'חד"ש', אזולאי מנמק: "יש הרבה מה ללמוד מח"כ חנין, את החריצות בעבודה, את היושרה והנאמנות למלאכתו. למרות הותק של חנין בעשייה הציבורית – לא נס לחו והוא מתמיד בעבודתו במסירות וביעילות. בנוסף הוא גם דוגמא ומופת בכל הקשור לאיכות הסביבה".

השר אזולאי מוסיף לפרגן לח"כ חנין: "גם בהצעות חוק שנועדו לפגוע בציבור החרדי – מעולם הוא לא הצביע בהתרסה או ממניעים שליליים - אלא הכל באופן עניני ומקצועי".

סגן שר האוצר איציק כהן בחר לפרגן לחבר סיעתו ח"כ יצחק וקנין, לדברי כהן, וקנין הוא "איש אשכולות עם עשיה ברוכה, "בלי נשמע קולם ובכל הארץ יצא קוום" (תהילים י"ט), הוא חבר אמיתי וירא שמים בתכלית, מקדש שם שמים ברבים, יחד עם שנים של עשיה למען הכלל והפרט", סגן השר מסיים את נימוקו: "הוא המודל של איש ציבור שראוי לאמץ כל איש ציבור".

גם מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה, מפתיע עם בחירתו ומבקש לפרגן לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט, "בימים אלו בהם אנו מחוייבים להרבות באהבת חינם, בחרתי לפרגן לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט שלאורך כל הדרך מאז שהתמנתי לח"כ - הפניה הראשונה שלי אליו בלי שום היכרות מוקדמת נרתם למען משפחה במצוקה וחזר אליי בשעות הקטנות של הלילה לעדכן אותי בפרטים ובטיפול זה לא דבר שמובן מאליו", גואטה ממשיך: "מאז צוות הלשכה שלו בראשות אבישג בן דוד מול הלשכה שלנו עובדים בשיתוף פעולה מלא בפניות הציבור על המשרד בו הוא מכהן ומשתדלים תמיד להיענות בחיוב וביחס הולם לכלל הפניות ויש כאלה לא מעט פשוט איש אציל ובעל לב ורגישות יוצאת דופן.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ בן צור מבקש בתחילה לפרגן ליו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, לדבריו, "שר הפנים הרב אריה דרעי הוא דוגמא לאיש ציבור שבוחר להיות מרוכז ב- 100% עשייה חברתית ומהווה גורם אחראי ומייצב בממשלה בשעות שיש משברים פוליטיים ומדיניים. המנהיגות, הנחישות והרצון התמידי להעדיף עשייה בשטח ותוצאות על פני דיבורים הם מעלות חשובות שגורמות לי להעריך את מידותיו ולפרגן לו".

מלבדו של דרעי, בן צור מבקש לפרגן גם לשר הבינוי והשיכון גלנט, "שר השיכון יואב גלנט הוא דוגמא לשר שמבין ויודע ליישם היטב את שיתוף הפעולה בין הכנסת לממשלה, הזמינות שלו לחברי כנסת יוצאת דופן והיכולת שלו למנף שיח בדלתיים סגורות לעשייה בולטת ראויה לשבחים, נוכחתי לגלות זאת בעקבות שיתוף הפעולה עמו בהקמת השדולה להגנה על הר הזיתים, שיח על מצוקת הדיור הציבורי לאוכלוסייה החרדית ובעוד שורה של נושאים בהם אני מתדיין עמו".

דרעי מקבל מילים טובות גם מח"כ מיכאל מלכיאלי, שכך מנמק את בחירתו: "נדיר למצוא איש שמאחד ומחבר בין כולם. היכולת שלו כשר הפנים, הנגב והגליל לשלוט עד לפרטים הקטנים ביותר במשרדי הממשלה, ובמקביל, לטפל בכל פניה של אזרח ואזרח, ללא הבדל דת מין וגזע, ראויה להערכה רבה. נדיר למצוא כאלו דברים. עדין לא דיברנו על תפקידו כמבוגר האחראי כחבר קבינט המדיני ביטחוני וכיו"ר ש"ס, ונאמן מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א. הלוואי שהיו בישראל עוד כמו כפילים כאריה דרעי. זה חסר בפוליטיקה".

לסיום, יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי ביקש לומר כי הוא "מפרגן לכל חברי הכנסת שיודעים לקרב ולחבק את חבריהם".

יתר חברי הכנסת החרדים, בחרו שלא להשתתף ביוזמה. "בחדרי חרדים" דן אותם לכף זכות, שהדבר בא מתוך רצון לפרגן לכולם ולא לח"כ בודד.

תשעה באב פרגון חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד