י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מסעדה במלון הילטון תל אביב פתוחה בצום תשעה באב וכשרה

מסעדה יוקרתית במלון היוקרתי מחזיקה בהכשר הרבנות - ופותחה רשמית בצום תשעה באב. בעיה? ברבנות מאשרים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



חוק העזר העירוני בתל אביב אוסר פתיחת מסעדות בצום תשעה באב. גם זה לא מועיל ומסעדות שקצים רבות פתוחות גם ביום בו מתאבלים על חורבן ירושלים ובית המקדש. אך בטח תופתעו לדעת שבין המסעדות הפותחות ישנה גם אחת כשרה.

בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם הנהלת מסעדת קלואליס, הכשרה בהכשר 'הרבנות' במלון הילטון תל אביב, אכן התקבל האישור לכך.

"אנחנו פתוחים בתשעה באב, יש לנו כשרות של רבנות תל אביב, הכל עובד כרגיל, המלון והמסעדה" אמרו לנו בשירות הלקוחות שם שוחחנו עם משה שאחראי על המסעדה "גם שאר הסניפים שלנו ברחבי הארץ פתוחים כרגיל בתשעה באב" הוא אומר כשכוונתו לרשת בתי המלון של הילטון.

יצויין כי מדובר במסעדה יוקרתית הפתוחה ביום-יום לקהל הרחב. כלומר, לא מדובר במסעדה המגישה אוכל רק לאורחי המלון, אלא כזו שמזמינה אורחים מבחוץ.

"יש אנשים שאוכלים גם בתשעה באב - יהודיים וגויים. אני מכיר אנשים בבני ברק שאוכלים בתשעה באב, יש כאלו שחייבים לאכול ומותר להם" ניסה נציג המלון להסביר לנו מדוע בעיניו זה בסדר.

"מסעדת קלואליס מופעלת כל השנה בלי יוצא מן הכלל" הוא מוסיף ואומר, וככל הנראה בהתייחס למלון, הוסיף: "אפילו ביום כיפור יש סנדוויצים למי שרוצה".

טיעון אחד מרכזי של משה, התברר כנכון לגמרי: "אין לנו שום בעיה מבחינת הרבנות לפתוח בצום".

ואכן, גורמים ברבנות אומרים ל'בחדרי חרדים': "מותר לבית העסק להיות פתוח בט באב, ככל שמשגיח הכשרות נמצא בבית העסק ומפקח על נהלי הכשרות".
קלואליס תשעה באב פתוחה בצום מסעדה בצום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד