י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ח"כיות מפרגנות אחת לשנייה • פרויקט מיוחד

ח"כיות מפרגנות בפרויקט מיוחד • לא חרבה ירושלים אלא בגלל שנאת חינם: בימים אלו כשאנו מציינים את חורבן בית המקדש בגלל 'קמצא ובר קמצא' חיפשנו דווקא במשכן הכנסת, המקום בו הכי קשה לפרגן, את אלו שנחונו בעין טובה • קבלו את השרה והח"כיות שתורמות לאהבת ישראל

ח"כיות מפרגנות אחת לשנייה • פרויקט מיוחד
.





כבני אדם אנו חשים על בשרנו יום יום את הריחוק, הקיטוב, ופעמים רבות גם את השנאה בין מגזר למגזר, בין תרבות זו לחברתה, בין שכבות אוכלוסיה שונות ועוד. אין יום מתאים מצום ט' באב, לנסות ולהרבות באהבה ופרגון, ולתת דוגמה לאחרים – לעשות כן אף הם. כי לקלקל אפשר בקלות ובכל הזדמנות. ואילו לתקן או לבנות – נדרשים כוחות הרבה יותר גדולים. אהבה מביאה אהבה. זכרו זאת בכל רגע בחייכם ונסו להביא קצת יותר אהבה. בטוחני שכל דבר שתעשו ייראה הרבה יותר טוב ומבורך.

בחרתי בפרויקט ב'בחדרי', לפנות לכל חברות הכנסת – כי אם כבר מדברים על דוגמה אישית, אין כמו להתחיל עם נשים שיושבות בראש הפירמידה ויש בכוחן לעשות הרבה יותר מאזרח פשוט אחר. בנימה אישית אומר שכאשר שמעו סביבי על הפרויקט, עלו גיחוכים ותהיות, האם יהיו ח"כיות שיסכימו לפרגן לאישה אחרת? שכן סטריאוטיפ ה"אישה לאישה זאב", עודנו קיים ב'מיינד'. אני שמחה להביא את הדברים, ולהודות שהפרגון שראיתי לאורך איסוף החומרים הוא מדהים ומיוחד בעיניי. כשתקראו את התוכן, תבינו מדוע.

מתנצלת בפני מספר ח"כיות בודדות שלא הצלחתי לקבל תגובה מדובריהן. נפתח עם בחירתה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (ליכוד) שבחרה בח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, ובנימוקה הביאה 'וורט' יפהפה על אהבת חינם.

גילה גמליאל מפרגנת ליפעת שאשא ביטון



קרדיט: המשרד לשוויון חברתי

באיגרת ששלח הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל באלול תרע"א לתלמידו הגדול הרב יעקב חרל"פ זצ"ל, קבע הרב קוק, כי כל זמן מאיר בתכונתו. לכל זמן יש תכונה מיוחדת, אלול מבשר סליחה, אדר מבשר שמחה ומנחם אב מבשר חובה – חובה של אהבה. בית מקדשנו חרב בתשעה באב, ועל שום מה חרב? על שום שנאת חינם, ובית מקדשנו לא ייבנה אלא על ידי אהבת חינם. ביום הזה, אין מפלגות, ביום הזה אין סיעות – ביום הזה, יש עם ישראל, אחד, יחיד, מיוחד ומאוחד. אז לרגל היום הזה, ובמסגרת הפרויקט הנפלא של הלובי הנשי של בחדרי חרדים, ארצה לפרגן לחברתי, חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון – אישיות מיוחדת, שכולה אומרת מסירות, שכולה אומרת אחדות.

לא רבות יודעות, שד"ר יפעת שאשא ביטון עושה בוקר בוקר את הדרך מקריית שמונה לירושלים, לעבודתה כשליחת ציבור בכנסת ישראל. יפעת, היא נציגה נאמנה של הפריפריה בישראל – מעולם לא שכחה מאין באה ולאן היא הולכת, גם לא לפני מי היא עתידה ליתן דין וחשבון. את מסירות נפשה למען ילדי ישראל, כיושבת ראש הוועדה הפרלמנטרית לזכויות הילד, עוד יכתבו בספר דברי הימים של כנסת ישראל. את מאבקיה למען חינוך ילדינו ולמען עתידם, צריך ללמד כל שליח ושליחת ציבור בישראל – כי יפעת מבינה את חשיבותה של העבודה הפרלמנטרית – לזכור תמיד שאת כאן בשם הציבור ולמען הציבור.

ולוואי והלוואי שבע"ה עם ישראל יזכה בד"ר יפעת שאשא ביטון כשליחת ציבור בתפקידים משמעותיים מאוד גם בעתיד. מבחינתי, יפעת היא סמל לאהבת חינם – עם מסירות נפש כמו שלה, שהיא כמעט חסרת אח ורע, אין לך אהבת חינם גדולה מזאת למען כלל ישראל.
צום טוב ומועיל,
גילה גמליאל,
השרה לשוויון חברתי

מירב בן ארי מפרגנת לקארין אלהרר




חברת הכנסת מירב בן ארי(כולנו): "שמחה לפרגן לחברתי, חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שזכתה בתואר הפרלמנטרית המצטיינת תוך כדי תקופת ההיריון, ולאחר מכן לידת בנה. עבודתה של חה"כ אלהרר ראויה להערצה ולשבח והיא אות ומופת לנשים עובדות באשר הן ולחברות כנסת בפרט".

נורית קורן מפרגנת למרב מיכאלי





ח"כ נורית קורן (הליכוד): "על אף שדעותינו חלוקות בנושאים רבים וכי אנחנו נמצאות בקצוות שונים על המפה הפוליטית, לכבוד ט' באב, אני בוחרת לפרגן לחברתי, ח"כ מרב מיכאלי. מתחילת כהונתה כח"כ, פועלת מיכאלי בתעוזה גדולה למען שוויון מגדרי במדינת ישראל. כאישה וכח"כ שמאמינה ופועלת לקידום נשים, אני רואה בכך חשיבות רבה ומברכת את מיכאלי על עשייתה.

באמצעות חקיקה ועל ידי הגברת השיח, מרב מזכירה לציבור כי גם בעידן הפוסט מודרני של ימינו, ישנה עוד כברת דרך משמעותית שעלינו לעבור בכדי להגיע לשוויון זכויות מלא בין נשים לגברים.

מרב היא אישה חזקה שממלא תפקיד חשוב, כיו"ר סיעת המחנה הציוני היא מנהלת את מפלגתה ביד רמה.

למרות השוני בינינו, יש לנו הרבה מן המשותף, בעיקר בנושאים חברתיים שצפים במדינה, באמביציה ובהנעה ליצירת חברה טובה יותר שדואגת לאוכלוסיות מוחלשות. לא זו בלבד, מרב כקולגה, תמכה במאבק שלי להקמת הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח ובלקן והיא עודנה תומכת ומגבה עשייה זו. חברתי, ח"כ מרב מיכאלי, את נפלאה וראויה. יישר כוח".

ד"ר ענת ברקו מפרגנת לנורית קורן



צילום: נעה מלמד

ח"כ ד"ר ענת ברקו (הליכוד): "אני רוצה לפרגן לח"כ נורית קורן על כל העבודה המאומצת שלה למען ילדי תימן החטופים וגם למען אוכלוסיות מיוחדות שיש להם קשיים כלכליים. ח"כ קורן בהחלט פותרת בעיות, מטפלת באנשים ברמה הפרטנית, אכפת לה מכל אדם. אני חושבת שהיא עושה עבודה טובה מאוד וראויה לכל פרגון. אני שמחה לפרגן לה.".

ציפי חוטובלי מפרגנת לרחל עזריה



צילום: מרים אלסטר/פלאש90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: "מפרגנת לח"כ רחל עזריה, על המהפכה שהיא מקדמת בתחום המשפחות הצעירות עם ילדים, גם בתחום הצהרונים, והתאמת חופשות הורים לילדים. זהו תחום מאוד חשוב שנוגע לרבים מאיתנו".

יוליה מלינובסקי מפרגנת לשולי מועלם-רפאלי



צילום: הדס פרוש/פלאש90

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): ״מפרגנת לח"כ שולי מועלם. אני לא תמיד מסכימה עם שולי אבל היא תמיד מוכנה להקשיב ולשמוע את האחרים ואת הדעות השונות. דוגמה לכך היא בנושא שינוי חוק חזקת הגיל הרך. על אף כל הקשיים ועמדתה נגד השינוי, היא ידעה להתפשר ולהכיל את הדעות השונות בנושא״.

מיכל רוזין מפרגנת לשולי מועלם-רפאלי



צילום: מרים אלסטר/פלאש90

ח"כ מיכל רוזין (מר"צ): "חרף עמדותינו המנוגדות עד מאד בתחומים המדיניים, אני מעריכה ומוקירה את פועלה של חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי בתחומים חברתיים רבים, ביניהם בסיוע לנשים נפגעות ונפגעי אלימות ועבירות תקיפה חמורה. בשבוע שעבר, ח"כ מועלם-רפאלי הצליחה לחוקק, יחד עם ח"כיות מרב מיכאלי ואורלי לוי אבקסיס, תיקון לחוק הסיוע המשפטי, הקובע כי נפגעי ונפגעות עבירות תקיפה חמורות יקבלו סיוע משפטי מטעם המדינה לאורך ההליך הפלילי, ויקבלו ייעוץ משפטי למימוש זכויותיהם. ההליך הפלילי המתנהל נגד מבצעי עבירות קשות אלו מציב בפני נפגעי עבירה קשיים רבים, בין היתר בשל כוחות הנפש הנדרשים מהם/ן לתאר את הפגיעה שחוו ואת הטראומה הקשה שנגרמה ממנה. הדבר אף עלול לגרום להחמרת המצוקה הקשה שהם שרויים בה בשל העבירה שבוצעה בהם. יתר על כן, לרוב נפגעי העבירה אין היכרות עם ניהול הליך פלילי על שלביו, ובכלל זה הם/ן אינם יודעים מהן זכויותיהם/ן במסגרתו, והם מתקשים לפנות אל הרשויות ולאתר מידע הנוגע להליך. לכן, השינוי החקיקתי שח"כ מועלם רפאלי הביאה הוא קריטי להקלת המגעים בין הנפגעת לרשויות וליכולת של הנפגעים והנפגעות לקבל הליך צודק ומותאם למצבם, לצד מיצוי הדין באופן הטוב ביותר עם העבריינים. העלות התקציבית של הצעת החוק היא כמיליון שקלים חדשים לשנה, סכום לא פעוט בכלל. מה שמוכיח עד יותר עד כמה ח"כ מועלם-רפאלי היא "בולדוזרית" אמיתית ולוחמת למען צדק חברתי אמיתי לנשים וגברים שנפגעו מסביבתן. כאמור, אין ספק כי מבחינה מדינית אני מאמינה שעמדותיה של ח"כ מועלם-רפאלי מסכנות את המשך קיומה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, ופוגעות בזכויות בסיסיות של אנשים רבים. אך עובדה זו לא מבטלת את העשייה החברתית שלה ועל כך אני רואה לנכון לפרגן לה ולברך אותה על החוק החשוב החדש שהיא הכניסה לספר החוקים".

תמר זנדברג מפרגנת לחברי 'קואליציה' המובילים את נושא המאבק בעישון



צילום: יונתן זינדל/פלאש90

ח"כ תמר זנדברג (מר"צ): "אני רוצה לפרגן לכמה חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית - לחברי הכנסת גליק, רוזנטל וגרמן - יחד יצרנו קואליציה חוצת מפלגות נגד תופעת העישון ותעשיית הטבק ולמען בריאות הציבור. במסגרת המאבק המשותף קידמנו שורה של הצעות חוק חשובות בהן איסור על פרסום מוצרי טבק, העלאת גיל העישון וחוק "דור ללא עישון" שנועד לאפשר לדור העתיד לגדול לעולם נקי מסיגריות".

מיכל בירן מפרגנת למירב בן ארי




ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני): "אני רוצה לפרגן לחברתי ח"כ מירב בן ארי (כולנו), על פעילותה כיו"רית ועדת המשנה לטיפול בצעירים וצעירות חסרי בית. כחלק מפעילות הוועדה, הובילה מירב לפתיחה של שני מקלטי חירום (שאלטרים), לטיפול בצעירים וצעירות בין הגילאים 18עד 30. מירב עבדה קשה מאוד, מתוך אמונה ומסירות, כדי להשיג את התקציב, ואנחנו מקווים לראות עוד שאלטרים נפתחים בשנה הקרובה".

איילת נחמיאס ורבין מפרגנת לקארין אלהרר



צילום: יונתן זינדל/פלאש90

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) על ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): ח"כ קארין אלהרר מרגשת אותי - כפרלמנטרית וכאדם. מי שרואה מקרוב את התנהלותה היומיומית, מבין שהציבור זכה בשליחה אמיתית.

השנה הרגשתי כאילו אני מעבירה אליה שרביט, כשהיא קיבלה את אות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אותו קיבלתי לפני שנה.

ח''כ אלהרר מנהלת כבר למעלה משנתיים את אחת הוועדות החשובות בכנסת – הוועדה לביקורת המדינה. באמצעות הוועדה היא מטפלת במגוון רחב נושאים המחוברים למציאות הישראלית, לרבות הטיפול בקהילת יוצאי אתיופיה, מערך הכשרות, מתווה הגז, שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, המאגר הביומטרי, המוכנות של מערך המילואים, הדיור הציבורי ועוד ועוד. אם מזדמן לכם, אני ממליצה להיכנס לאחד הדיונים בוועדה בניהולה של קארין. היכולת שלה להעלות נושא, לקדם אותו, לקיים דיון רציני ולהגיע למסקנות קונקרטיות – הופכת את הוועדה לביקורת המדינה לא רק למעניינת, אלא גם לאפקטיבית.

אחד מההישגים המרגשים של ח״כ אלהרר היה קידום חוק האומנה, שהסדיר לראשונה את התחום, במטרה שילדים שיוצאו מבית הוריהם יופנו למשפחות אומנה זמניות ולא למוסדות. היכולת שלה לגעת ולטפל בנושאים חברתיים באומץ ובחוכמה, היא ייחודית.

נדירים המקרים בהם היו בינינו מחלוקות, אולם שתינו יודעות להקשיב ולהתווכח בכבוד. ישנו כבוד הדדי בינינו, ואם מותר ביום החשוב הזה, גם הרבה הרבה אהבה. ח״כ אלהרר היא דוגמא ומופת לאדם ושליחת ציבור נהדרת, אבל לא פחות סמל לניצחון מוחלט של הרוח על הגוף, של דימויים ודעות קדומות. היא עושה לחברה הישראלית שרות גדול בכך שהיא בקדמת הבמה.

יעל גרמן מפרגנת לבני בגין



צילום: מרים אלסטר/פלאש90

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) על ח"כ בני בגין (ליכוד): "מפרגנת לו על האומץ הציבורי והאישי שלו. לעמוד מול חבריו בליכוד ולדבוק בעקרונות הליברליים ובדמוקרטיה מהותית הנשענת על שוויון וסובלנות, כפי שהתבטא בנאום הנפלא שלו ברביעי האחרון של המושב".

קארין אלהרר מפרגנת לאיילת שקד



צילום: אלעד גוטמן

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "אני רוצה לפרגן לשרת המשפטים איילת שקד. יש בנינו חילוקי דעות אידאולוגיים, אבל אני עוקבת אחר העבודה הקשה והעניינית שלה. היא נכנסה בסערה לתפקיד והצליחה לבצע לא מעט רפורמות שקודמיה נכשלו בהן. אני מברכת אותה על כך ומקווה שתמשיך לדאוג לאוכלוסיות מוחלשות לקבלת הזדמנות שווה".

רחל עזריה מפרגנת לזהבה גלאון



צילום: יוסי אלוני

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "אני מפרגנת ליו״ר מרצ ח״כ זהבה גלאון. חברת כנסת שמרחוק נראית קשוחה ולפעמים קשה, כשהגעתי לכנסת ככה חשבתי עליה. עד שראיתי אותה נלחמת עבור ילדים יתומים, נשים מוכות, וחסרי דיור, עם אכפתיות גדולה ולב רחב. ומעבר לזה, גיליתי שהיא הכי מהמפרגנות. פעם אחת ראתה אותי במליאה מבואסת, זהבה ניגשה אלי ואמרה לי לא לוותר, שזה קטן עלי. שאני יכולה. ואלו היו מילים ששוות זהב, פרגון אמיתי מעומק הלב.
וזה המון במערכת הפוליטית שלנו".

עליזה לביא מפרגנת לאיילת שקד





ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "ביום תשעה באב זו הזדמנות לפרגן מכל הלב לשרת המשפטים איילת שקד. מדובר באשת עקרונות אמיצה, שלא נרתעת ממבקרים ומשמיצים. גם אם לא על הכל נסכים ברמה הפוליטית, הנחישות שלה והיכולת להניע מהלכים גדולים ראויים להערכה, ותענוג לעבוד מולה.
בכל הנושא של התמודדות עם אלימות נגד נשים בו אני מטפלת, אני מוצאת אצלה אוזן קשבת, ומילה שלה זו מילה. מדובר באשת ציבור בולטת מאוד בעשייה שלה, חפה ממניירות של כבוד ומוניטין, אמינה, ישרה וישירה"



השרה מירי רגב נמנעה מלפרגן עקב שהות בחו"ל.
בלשכתה של זהבה גלאון אמרו כי לא יספיקו להשתתף בפרויקט.
מלשכתה של מרב מיכאלי נמסר לנו: תודה, הפעם נוותר.
גם בלשכתה של טלי פלוסקוב חשבו בהתחלה שהרעיון מצוין, אך לבסוף "לא נשתתף, תודה!".

מלשכותיהן של יתר חברות הכנסת לא הגיעה בחירת פרגון עד לרגע העלאת הפרויקט. נדון את כולן לכף זכות, ונהיה בטוחים שדרך האהבה והפרגון שוררת בין כל אחד ואחת.
אהבת חינם חברות כנסת תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד