ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מט' באב לבין הזמנים: הגאווה שלנו בחורי הישיבות - טור

מוצאי תשעה באב זהו הרגע המבדיל בין קודש לחול, עבור בחורי הישיבות. מ'סדרים' בישיבוץ ושטייגען ב'זמן קיץ' יוצאים ל'ישיבות בין הזמנים'

בחורי ישיבה הוגים בתורה, בפוניבז'. צילום: שוקי לרר
בחורי ישיבה הוגים בתורה, בפוניבז'. צילום: שוקי לרר



בכל שנה בכל תפוצות ישראל אנו מתפללים ומייחלים שהנה תשעה באב מגיע, אבל יגיע בצורה שונה, אנו מקווים שהשולחנות יהיו עמוסים בכל טוב, שיום תשעה באב יהפוך ליום טוב ושמחה.

אבל בעוונותינו הרבים המשיח לו אנו מצפים כל כך, עדיין עומד בפתח, ממתין ומתעכב ומחכה שנחזור בתשובה שלימה.

אנו תפילה לבורא העולם, שיראה את בחורי הישיבות, שמיד בסיום צום תשעה באב אחרי יום שלם ללא לימוד התורה, יושבים ועוסקים בתורה בעשרות ישיבות. כן ממש בשעות אלו.

לאחר שהם ילמדו יחזרו הביתה לאבא ולאמא ולמשפחה שכל כך מחכה להם בבית. 'זמן' שלם ישבו ועסקו בלימוד התורה, והנה, הם רואים את הבנים חוזרים הביתה לאחר שישבו עוד ערב ועסקו בתורה.

הרגע הזה שכל בחורי הישיבות לוקחים בידיהם את הגמרות, את התיקים הכבדים, הכובע והחליפה, וחוזרים לשלושה שבועות לעשות נחת להוריהם.

כולם נרגשים בבית, בבתי הכנסת, בשכונה. הנה פתאום רואים בתי כנסיות מלאים בבחורים: שחרית, מנחה, מעריב, אין דבר יותר עוצמתי ומרגש מזה, השינוי הזה עושה אווירה מרגשת, אווירה מלכדת, אווירה שמחה.

אבל לא די בזה, בחורי הישיבות גם כשהם בבית, ב"חופש", הם עדיין בני תורה. הם עדיין דבוקים לגמרא.

בכל שנה נפתחים בכל בתי הכנסת 'ישיבות בין הזמנים' אומנם לא כמו במסגרת של ישיבה רגילה, אבל גם שם יש סדר א' או סדר ב' ויושבים וממלאים את בתי הכנסת בקול הלימוד - קול שאין דומה לו.



כותב השורות משה רבר (באדיבות המצלם) צילום: כותב השורות משה רבר (באדיבות המצלם)
כותב השורות משה רבר (באדיבות המצלם)


בכל ערי הארץ שליחי הציבור עושים את המאמצים לפנק ולדאוג לבחורי הישיבות לאיוורור ושחרור. מגיע להם לבחורים שידאגו להם אחרי קיץ של לימוד תורה ובמיוחד לאלה שגם בימי בין הזמנים יושבים בוקר, בוקר וצהריים, והוגים בתורה הקדושה.

אני כתושב העיר אלעד ועובד בעירייה רואה את היוזמה והעזרה לבחורי הישיבות להשתחרר קצת. הם מקבלים אירועי ענק ונסיעות לים וככה חוסכים להורים, שגם ככה ההוצאות בבין הזמנים גדולות מכדי לממן תוכניות ונסיעות לכל מקום.

כן, כולנו עושים הכל כדי שהבחורים יחזרו עם כוחות מחודשים לזמן אלול הקרב ובא, שיחזרו בצורה בטוחה אחרי התרוממות בלימוד בישיבות בין הזמנים ושחרור באירועים.

אנו תפילה שבין הזמנים יעבור בצורה חלקה ללא אירועים חריגים ואסונות רח"ל, ושבורא עולם יראה את בחורי החמד שלמרות שהם רואים את מה שקורה בעולם שבחוץ, הם מתחזקים וכל שנה יותר ויותר ממלאים את בתי המדרש בבין הזמנים.

בזכות כל זה נזכה לראות פני משיח צדקנו במהרה.
תשעה באב בין הזמנים משה רבר בחורי ישיבות גאווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד