י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עד מדינה נגד נתניהו? ארי הרו מספק למשטרה מידע בשני התיקים בהם הוא מעורב

את ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט 'הפילה' בסופו של דבר עדותה של שולה זקן ולא של עד המדינה דכנר, מה יקרה אצל ראש הממשלה נתניהו • גידי וייץ מדווח כי ארי הרו יספק למשטרה מידע משמעותי בשני תיקים מרכזיים ועל מגעים לעד מדינה

הרו לצידו של נתניהו. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
הרו לצידו של נתניהו. צילום: מרים אלסטר פלאש 90



עונת עדי המדינה בעיצומה: אנשי מפתח שהיו מקורבים לחוג הפנימי והסתבכו במעשים פליליים מנסים לחלץ את עצמם מהרשעה, שמקפלת בתוכה גם אפשרות ממשית לישיבה ממושכת מאחורי סורג ובריח.

אחרי שמיקי גנור הצטרף לחוצי הקווים, נראה שגם ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו בדרך להפוך לעד מדינה, בתיקים שבהם חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרו שימש בתפקידי מפתח במשרד ראש הממשלה בשני גלגולים: ב-2009 מונה לראש הלשכה, כעבור שנה פרש לעסקים פרטיים וב-2014 חזר לאקווריום, הפעם כראש הסגל. בין לבין הוא שמר על "קשר חברי" עם ראש הממשלה, כפי שהעיד בעבר במסמך רשמי.

בשלהי 2015 עצרו את הרו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שבשבתו כראש הסגל של נתניהו המשיך להפעיל במחשכים ובדרכי עורמה חברה פרטית שעסקה בלובינג וייעוץ. בקיץ שעבר, עם פתיחת הבדיקה המשטרתית בעניינו של ראש הממשלה, הובל הרו לחקירה באזהרה מיד עם נחיתתו בישראל לפנות בוקר. שם הטיחו בו חוקרי המשטרה פריטי מידע שאספו, ושהצביעו לכאורה על קשרים פליליים בינו לבין ראש הממשלה ואנשיו.

היום אפשר לספר שהמגעים הראשוניים לעסקת עד מדינה החלו למעשה בנקודת הזמן הזו. אלא שהרו, בדומה לשולה זקן בסיבוב הראשון שלה כמשתפת פעולה, סיפק סחורה חלקית בלבד שלא הצדיקה הנחות. התיק נגד הרו עצמו היה ונותר מוצק ושרירי. "הוא יילך לכלא", אמרו אז בכירים שהיו בסוד פרטי החקירה נגדו.

כבר בשנה שעברה סיבך הרו לכאורה את נתניהו ואת פרקליטו, דוד שמרון, בחשד לזיוף מסמך בפרשת העסקתה של אודליה כרמון. ב-2006 היה הרו מנכ"ל עמותת ידידי הליכוד בארה"ב, שמימנה ליו"ר האופוזיציה נתניהו יועצת אישית. בהמשך, נראה שנתניהו נלחץ מהאפשרות שהעסקתה של כרמון תוביל להתערבות של מבקר המדינה נגדו ופעל לפי החשד כדי לטשטש עקבות.

חוקרי המשטרה חשבו שיש לחקור את שמרון באזהרה ולהפוך את הבדיקה לחקירה, אבל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עצר אותם והחליט לגנוז את התיק. לאחר שהבדיקה בעניין נתניהו הפכה לחקירה פלילית חזר צוות החקירה וביקש להפוך את פרשת כרמון לחקירה, אך היועץ סירב שוב וטען שגם אם יתגלו ראיות למעשים פליליים הן יימצאו באזור הדמדומים של ההתיישנות.

בחודשים האחרונים התגבר קצב המגעים בין הרו לבין הפרקליטות, וראש הסגל סיפק פרטים על שתי הפרשות הטריות יותר בהן חשוד נתניהו: קבלת טובות ההנאה מאילי הון והמגעים לעסקת שוחד עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

בפרשת נתניהו-מוזס היה להרו תפקיד משמעותי: חלק מהשיחות הוקלטו במכשיר האייפון שלו, הוא עצמו השתתף בכמה מהן, ובעיקר – לפי כמה סימנים, נתניהו ביקש מהרו לבצע פעולות שנועדו לבדוק ברצינות כיצד לממש את העסקה האפלה עם מוזס.

זוהי אבן הראשה בתיק הזה: אפשר לומר שנתניהו ומוזס הציגו גרסה דומה, שלפיה ניהלו ביניהם סחר סוסים, שיטו זה בזה מבלי שהיתה להם כוונה ממשית לסגור דיל. אם הרו אכן יספק עדויות לכך שפעל בשם הממלכה כדי לטוות את עסקת העיתון תמורת שלטון, זו תהיה בבחינת התפתחות משמעותית בתיק הזה, החמור והעקרוני מבין אלה שבהם חשוד נתניהו.

גם בפרשת טובות ההנאה נראה שיש לגרסת הרו פוטנציאל לבסס את קשרי הגומלין בין נתניהו למיטיביו. ההתקדמות במגעים עם ראש הסגל, כמו גם ראיות נוספות שנאספו בפרשת 1000, הן אולי אלה שגרמו למפכ"ל רוני אלשיך לומר לפני כמה שבועות בפורום פנימי שחלה התפתחות משמעותית בחקירה.

השאלה שנותרת פתוחה בעסקאות האלה היא שאלת המחיר. בעשור החולף היו כמה מחוללי פשיעה מרכזיים, שהניעו תעשיות שוחד בהיקף עשרות מיליונים שקלים לאורך שנים אך לא ישבו בכלא ולו יום אחד. האנשים הללו, שהשחיתו נבחרי ועובדי ציבור על בסיס קבוע, נחלצו מאימת הדין בעיקר משתי סיבות: האחת – הם הפילו ברשת קבוצה של לווייתני צווארון לבן שמנמנים ובעלי השפעה, והשנייה – למשטרה ולפרקליטות לא היו ראיות ממשיות וחזקות נגד אותם עדי מדינה או נגד שותפיהם לפשע ללא הסיוע שלהם.

שני הכללים יכולים ללמד משהו על העסקה הנחותה שארגנו באי כוחו של מיקי גנור (שנת מאסר וקנס של עשרה מיליון שקלים), כמו גם על זו העתידית שתיחתם, אם תיחתם, עם הרו.

בכל מקרה, ההתפתחות האחרונה אינה בשורה מרנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו. גם הנפילה של קודמו אהוד אולמרט לבור ההרשעות הפליליות היתה רצופה בניסיונות היחלצות של אנשי סודו מהתופת.
ארי הרו נתניהו פרשות פליליות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד