י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ראש הישיבה תקף: "אין שליטה כשעולים להר"

"ובעינינו רואים אנו כי העלייה אינה מביאה לידי שליטה במקום אלא אדרבה ממחישה עד כמה אין יד ישראל שולטת במקום הקדוש הזה". דברים אלו שמעו מאות בדרשתו של הגר"ח פיינשטיין בליל תשעה באב • 'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא בנושא

הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת לשמה בדרשתו בליל ט' באב
הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת לשמה בדרשתו בליל ט' באב



בדברים חריפים ונוקבים, תקף הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', את התופעה הגוברת והולכת בעלייה להר הבית בתקופה האחרונה, בדבריו אמר: "כי אהבת ציון זו לא בשביל לבטא רגשות לאומיים וביטוי ריבונות לשם גאוה והתגרות, אלא אהבה כזו המביאה לידי קרבת השם, אהבה לציון כמקום של השראת השכינה, ולא כסמל לאומי וגאות ריבונות".

"ישנם הסוברים" אמר הגר"ח כי "אם יעלו להר הבית יהא בזה תועלת, אבל האמת היא אינה כן, ואם אנו אומרים בתפלה שאין אנחנו יכולים לעלות אז אי אפשר, ובעינינו רואים אנו כי העלייה אינה מביאה לידי שליטה במקום אלא אדרבה ממחישה עד כמה אין יד ישראל שולטת במקום הקדוש הזה".

"אהבת ציון האמיתית היא כמו אהבתו של המגיד הירושלמי רבי בן ציון ידלר זצ"ל שבכל עת היה מזכיר את חובת ההתעררות מחורבן ירושלים, וכמוהו עוד צדיקים שגם בדורנו אינם מסיחים דעת מקדושת ירושלים ומתאבלים על חורבנה, ובשבליהם ירושלים היא מקום של קדושה והשראת השכינה, ואז לא עוסקים בעליה להר הבית, אלא בתיקון הראוי לחורבן שזה התחזקות בתורה ויראת שמים, ולא אלו שירושלים היא בשבילהם בירה, ומקום של גאוה לאומית, וכל זה מלבד האיסור כרת שיש בדבר".

הדברים נאמרו מתוך בכי ובכאב לב במשא הקינה המסורתי שנושא בליל תשעה באב בפני מאות אברכים בני תורה בהיכל בית המדרש "רמב"ם" בגבעת רוקח בבני ברק.

רק בתשעה באב האחרון עלו 1264 יהודים להר הבית למרות האיסור ההלכתי והוראת גדולי ישראל שלא לעלות להר.
הר הבית הרב חיים פיינשטיין תשעה באב איסור הלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד