י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'ישראל היום' מציג שוב: "רעידת אדמה בש"ס"

'ישראל היום' מציג שוב - "טלטלה בש"ס" - ביטויים חריפים שנאמרו מפיו של הרב יעקב כהן בנו של נשיא המועצת • לדעתו, דרעי לא רק שהוא אינו מקבל את מרותו של אביו, אלא אף מבזה אותו בעיני חברי התנועה והציבור החרדי • כמו כן, מתיחות בין חצרו של ראש הישיבה לרב הראשי הספרדי • בית הגר"ש: "הכל נעשה בהתייעצות תדירה וקבועה" בלשכת דרעי סירבו להגיב

דרעי אצל ראש הישיבה הגר"ש כהן. צילום: דוברות ש"ס
דרעי אצל ראש הישיבה הגר"ש כהן. צילום: דוברות ש"ס



אמנם הבחירות לרבנות בית שמש נדחו, אבל חילוקי הדעות בש"ס, סביב רשימת המועמדים הביאו הבוקר את העיתון 'ישראל היום' – שוב לצאת עם כותרת ראשית המבשרת על "רעידת אדמה בש"ס". העיתון מצטט ביטויים חריפים שנאמרו מפיו של הרב יעקב כהן בן נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן – נגד יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי.

על פי הפרסום ב"ישראל היום", הרב יעקב כהן תקף בחריפות את דרעי, בשיחות סגורות שקיים לאחרונה, ואמר כי לא רק שהוא אינו מקבל את מרותו של אביו, אלא אף מבזה אותו בעיני חברי התנועה והציבור החרדי. הרב כהן מאשים את דרעי שפתח במלחמת חצרות בין הרבנים כאשר הוא מאפשר למקורביו לקדם את הרב הראשי הרב יצחק יוסף על פני נשיא המועצה ומי שאמור באופן רשמי להנהיג את ש"ס אחרי מרן הגר"ע יוסף.

כאמור, המתח בצמרת הרבנית בש"ס בא לאחר שאנשי הרב יצחק יוסף פועלים בעניין מינוי רבני הערים בניגוד לעמדתו של נשיא המועצת חכם שלום, דבר שלא אירע בחיי הגר"ע זצ"ל – אז איש לא העז להמרות את פיו.

כאמור, רק לאחרונה, בבחירות לרבנות בית שמש נרשמו חילוקי דעות חריפים, ובעוד שנשיא המועצת חכם שלום תמך בהרב ינון רביב – אנשי הרב יוסף פעלו מאחורי הקלעים עבור מועמדותו של הרב אלחנן פרץ, דבר שהעצים את המתיחות בין חצרו של מנהיג ש"ס ונשיא המועצת חכם שלום כהן לדרעי ולאנשי הרב יצחק יוסף.

המהומה הגיעה לדפי 'ישראל היום' שמפרסם כאמור הבוקר תמלול מהקלטת שיחה בין עסקן בש"ס לרב יעקב כהן שבו הוא תוקף את דרעי בחריפות.

על פי 'ישראל היום', באחת השיחות אף הביע הרב כהן תמיכה ביו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי ואמר כי הוא "היה מתייעץ כל הזמן עם הרב עובדיה, אריה לא עשה ככה אף פעם". לדבריו של הרב כהן, הוא ודרעי נמצאים למעשה בנתק ממושך, וכי בכוונתו לשבת איתו ו"לשים לו את הדברים, הכל, על השולחן".

אותו עסקן ש"סי אמר להרב כהן: "אנחנו מרגישים שמשהו רע קורה כאן. אולי הרב בתור הבן של ראש הישיבה (חכם שלום כהן) צריך לקרוא לאריה לסדר. זה מאוד חשוב. הרב עובדיה היה כל הזמן מעודכן, היו באים אליו, מתייעצים איתו. אצל ראש הישיבה אתם רואים את זה? כלום". הרב יעקב כהן השיב: "האמת שמה שאתה אומר עם הרב עובדיה ייאמר לזכותו של אלי ישי, הוא עשה את זה".

העסקן השיב: "הרב יודע, יש דברים שאנחנו מפחדים לומר", אמר. על כך השיב הרב כהן, "אלה העובדות. הוא (אלי ישי) לא עשה כלום, הוא רק הלך לרב עובדיה, אבל את זה כן הוא היה עושה, ואריה לא היה עושה את זה אף פעם".

העסקן המשיך את דבריו בפני בנו של נשיא המועצת: "אנשים מרגישים כאילו מסובבים את ראש הישיבה". הרב כהן השיב: "אני מסכים איתך בדבר הזה. אני מטפל בזה".

העסקן ממשיך: "צריך שיהיה ברור שהרב הוא מעל אריה. פעם זה היה יותר ברור. הרב ייתן הוראות, אולי פעם אחת כדי להראות לו מי בעל הבית. מה, הוא עושה קרקס מראש הישיבה. הרב תקיף, הוא לא פראייר, אבל זה לא נראה טוב".

בתגובה אמר הרב כהן: "אני מסכים איתך בכל מילה. אני באמצע הדיבורים על הדברים האלה כדי לראות איך פותרים אותם. אני רבתי על הסיפור הזה עם אריה. בינינו, אני לא מדבר איתו כבר שבועיים. אבל אני עוד לא הגעתי לפעולה לשבת איתו ולשים לו את הכל על השולחן. עוד לא הגעתי לזה".

בתגובה ל'ישראל היום', הרב יעקב כהן הבהיר כי אכן יש לו ביקורת על דרעי, אך ציין כי מדובר "בביקורת חברית. אנחנו ידידים טובים. אני אדם מאוד ישיר ואני אומר את הדברים בפנים. אם יש לי ביקורת, אני אומר אותה ואני לא חושש. הניסיון להציג את הדברים אחרת נועדו לזרוע מהומה. יש ביחסים בינינו עליות ומורדות אבל אני מדבר איתו ואומר לו כל מה שאני חושב". לגבי דבריו על ישי אמר: "דרעי הוא מנהיג ש"ס, וכל שאר הדברים הם מופרכים".

מביתו של נשיא המועצת חכם שלום כהן נמסר כי "אנו בוחרים שלא להגיב עניינית לטענות שהועלו על ידכם ואשר מפעם לפעם מתגלות כשקריות וחסרות כל שחר. רק נשבח את פעילותו הברוכה של דרעי, במהפכות שהוביל למען הכלל והפרט בשנים האחרונות - דבר שהיה כה חסר בתנועת ש״ס בעשור וחצי האחרונים, והכל נעשה בהתייעצות תדירה וקבועה ובהכוונה ישירה של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט״א בכל דבר ועניין כקטן כגדול. השר הרב דרעי לא מקבל שום החלטה מבלי שקיבל את הכרעתו ואת דעת התורה של מרן שליט״א".

בלשכתו של אריה דרעי סירבו להגיב.

בתגובה אמר מזכ"ל התנועה ח"כ יגאל גואטה לדוד חכם ב'רשת מורשת' כי "זו רעידת אדמה מדומה, פשוט כלום, דרעי מקבל גיבוי מלא מההנהגה הרוחנית של ש"ס, ומכלל הנציגים. כולנו ראינו את זה בכנס".

"שוב פעם 'ישראל היום' מתעסק ברכילות זולה, כנראה שהם מאוד מודאגים מהיום שאחרי נתניהו, ככה בכירים בליכוד מדברים איתנו על היום שאחרי ביבי, כי גם הם מבינים שיותר מדי פרשיות של שמפניות וצוללות, וכן הסיפור עם העד מדינה מדאיג אותם, גם לשאהידים שבהם אין כבר כוח להגן עליו, וכולם ראו את זה בפרשיית יאיר נתניהו, השיח שבפרשיות נתניהו עולה על גדותיו, ויש דאגה בקולם של הבכירים, הם מבינים שהפרשיות הולכות וסוגרות עליו".

"יש קבוצה מאוד קטנה של אינטרסנטים שמנסים לזרוע מחלוקת ופירוד בש"ס, אבל המציאות היא הפוכה, יש תמיכה מקיר לקיר ביו"ר התנועה, וראינו זאת בכנס", הוסיף.
אריה דרעי חכם שלום כהן ישראל היום הרב יעקב כהן יגאל גואטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד