י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מנהל חדש ל-FBI: כמה זמן יחזיק בתפקיד?

יש מחליף לג'יימס קומי: אתמול אישר הסנאט ברוב מוחץ, את מינויו של כריסטופר ריי למחליפו כמנהל ה-FBI • ריי: "נאמנותי היא לחוקה ולשלטון החוק. אלה היו המדריכים שלי לאורך הקריירה שלי"

כריסטופר ריי. צילום: רויטרס
כריסטופר ריי. צילום: רויטרס



הסנאט אישר אתמול (שלישי), את כריסטופר ריי כמנהלה- FBI, במקום ג'יימס קומי, שפוטר על ידי הנשיא דונלד טראמפ במהלך החקירה נגד רוסיה, בחשד שהתערבו בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה.

ההצבעה היתה 92-5 עבור ריי, מי שהיה בכיר לשעבר במחלקת המשפטים של הנשיא ג'ורג דבליו בוש, ופיקח על חקירות הונאה של חברות ענקיות. ריי, בן 50, הגיע לאף.בי.איי בזמן מאתגר במיוחד בהתחשב בהדחתו של קומי, שהיה מאד נערץ בתוך הסוכנות.

יהיה מענין לראות איך יתנהג המנהל החדש שמונה על ידי טראמפ, בכל הנוגע לחקירות נגד רוסיה, שבהן מעורבים טראמפ ובני משפחתו.

מנהל ה- FBI הקודם, ג'יימס קומי, פוטר כידוע בגלל החקירה ברוסיה, גם היועץ המשפטי לשעבר שילם בכיסו, כמו עוד כמה בכירים שהוחלפו במהלך 200 הימים בהם מכהן הנשיא טראמפ, והאחרון שבהם הוא אנתוני סקרמוצ'י מנהל התקשורת החדש שמונה ופוטר עשרה ימים לאחר מכן, לאחר שנחשפו פליטות פה חמורות שלו נגד הנשיא.

המנהל החדש ריי זכה לתמיכה בוועדה המשפטית של הסנאט בחודש שעבר, כאשר הרפובליקנים והדמוקרטים משבחים את הבטחתו לעולם לא להניח לפוליטיקה להפריע למשימת לשכתו.

בהצהרתו על עצמאותו, אמר ריי: "נאמנותי היא לחוקה ולשלטון החוק. אלה היו המדריכים שלי לאורך הקריירה שלי, ואני אמשיך לדבוק בהם ללא קשר לתפקידי".
כריסטופר ריי FBI דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד