כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כישלון לש"ס: למרות ההתנגדות, אמסלם ניצח

אמסלם תקע הבוקר אצבע בעין למפלגת ש"ס בה היה חבר בעבר; הוועדה לתכנון ובנייה אישרה את בית הכנסת אותו ש"ס דחתה לו עשרות פעמים בוועדה • יו"ר הוועדה הצביע פעמיים והסביר: "לא אתן יד לחיסול חשבונות" • מי הנציג החרדי היחיד שהצביע בעד?

אמסלם. צילום: פלאש 90
אמסלם. צילום: פלאש 90



אחרי שנים רבות שש"ס הצליחה לתקוע את אישורה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, אישרה הבוקר (רביעי), את תוכנית הבנייה של בית הכנסת 'כתר חיים' בשכונת הר נוף – שהעומד בראשה הוא הח"כ לשעבר חיים אמסלם.

הצביעו נגד: פיני עזרא מש"ס, יוסי דייטש, יוחנן וייצמן ויצחק פינדרוס מ'יהדות התורה'. בעד: חיים אפשטיין מ'בני תורה', לורה ורטון חנן רובין ויו"ר הודעה מאיר תורג'מן שהשתמש בסמכותו והצביע פעמיים.

בעת ההצעה ישראל קלרמן אמר שהוא "עדיין לא החליט" ולאחר מכן טען כי התכוון להצביע נגד, אולם הצבעה חוזרת – לא אושרה והתוכנית יצאה לדרך.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר תורג'מן "כי אנחנו ועדה לתכנון ובנייה, ולא ועדה לחיסול חשבונות ונקמנות. בדיון הקודם – סיפרתי לפרוטוקול שחיים כהן לחש לי באוזן: 'מאיר, אני מבקש ממך 'לדפוק' את אמסלם. אבל לא אתן לזה יד".

תורג'מן מוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "היינו חייבים לאשר את התוכנית שממתינה שנים רבות, בגלל בניית בית הכנסת ושני מעונות - מתעכבים", תורג'מן יורה לכיוון הנציגים החרדים: "כל החרדים עשו את זה בשביל הפוזה, לא בגלל שהם מאמינים בזה, אלא בשביל להגיד לעיתונות – הנה הצבענו נגד".

כאמור, מדובר בבקשה, שכבר עלתה לדיון בוועדה כ-20 פעם בשנים האחרונות, אולם ש"ס המקומית הצליחה להורידה שוב ושוב מסדר היום, זאת בעקבות העובדה שיריבה אמסלם עומד בראש עמותת בית הכנסת.

חיים כהן אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לדבריו של תורג'מן: "בחסדי ה' אין לי את היכולת הרטורית שיש למגלומן יו"ר הועדה לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן".
חיים אמסלם עיריית ירשלים מאיר תורגמן הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד