י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפלסטיני הודה ברצח המעזע: חנק אותה, הטיח בה אבנים וכיסה את גופתה

המשטרה התירה הבוקר לפרסום כי פיענחה את אחד ממקרי הרצח המזעזעים בשנים האחרונות - בה מצאה את מותה הצעירה מיכל חלימי הי"ד • הפלסטיני טוען כי רצח אותה על רקע לאומני בעוד במשטרה טוענים כי ביצע זאת על רקע פלילי

הפלסטיני הודה ברצח המעזע: חנק אותה, הטיח בה אבנים וכיסה את גופתה



הותר לפרסום: המשטרה פיענחה את רצח הנעדרת מיכל חלימי הי"ד, לפני כשלושה חודשים. חלימי בת ה-29, המתגוררת באחד היישובים שבגזרת בנימין נעדרה ונפתחה חקירה במהלכה נעשו ניסיונות לאתרה. במסגרת החקירה, עלה כי הנעדרת עזבה מרצונה וככל הנראה שוהה בביתו של צעיר פלסטיני תושב שכם עמו הייתה בקשר.

מאיסוף ממצאים ראשוניים, בכלל זה בפייסבוק של השניים, נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס. עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עמו הייתה בקשר וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה.

בשלב זה החליט מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, להטיל את המשך החקירה על היחידה המרכזית. חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי הנעדרת אינה בין החיים.


רב פקד שמואל ג'רבי ראש מחלק תשאול ביחידה המרכזית במחוז ש"י

עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים תושבי טייבה עימם החשוד היה בקשר. במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה היה קשר אישי, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח. בשבוע שעבר ולאחר שבלשי היחידה, ערכו סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופת המנוחה שזוהתה במכון לרפואה משפטית.

החשוד, נחקר מספר פעמים. תחילה הכחיש את החשדות נגדו, אך בהמשך הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה. לדברי המשטרה, המניע לרצח הוא פלילי, אך החשוד בבית המשפט אמר כי הוא "יהורג את כל היהודים" וכי עשה זאת "למען האסירים הפלסטינים". במשטרה מעריכים כי גרסת החשוד נועדה על מנת לקבל כספים מארגוני הטרור.

היום בבית משפט השלום בירושלים תוגש בקשת הצהרת תובע ובימים הקרובים פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.
רצח פיגוע לאומני נעדרת מיכל חלימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד