י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשבתם שהרישום לזמן אלול נגמר? חשבו מסלול מחדש

הרחק מההמולה של המרכז הוקמה לפני מספר שנים מסגרת לימודים אטרקטיבית ומאתגרת עבור בני נוער חרדיים - הדרישות קפדניות החזון ברור והתוצאה מופלאה • זוהי מהפכה!

חשבתם שהרישום לזמן אלול נגמר? חשבו מסלול מחדש
הררי ציון



,

מכינת "הררי ציון" הינה המכינה החרדית הראשונה והיחידה בישראל, היא החלה לפעול לפני כ-4 שנים ברמת הגולן, בנוף פסטורלי וירוק, הרחק משאון העיר הרועשת, במקום המאפשר ניתוק ושלווה.

הקמתה נבעה מתוך הצורך להכין בני נוער חרדים, בוגרי ישיבות קטנות, גדולות, ובוגרי ישיבות תיכוניות וטכנולוגיות חרדיות, לקראת השירות הצבאי. המסגרת הותאמה לבחורים חרדים כך שיוכלו לשמור על זהותם והערכים עליהם גדלו לצד ההכנה לשירות תוך פיתוח אחריות ובנייה של זהות עצמית. בוגרי המכינה מתגייסים ברובם למסלולי שילוב חרדים בצה"ל, כלוחמים בפלוגות החרדיות הקיימות כיום, גבעתי, צנחנים ונצח יהודה.

המכינה הוקמה על ידי הרב יחיאל פרץ שליט"א, המשמש כנשיא המכינה ומורה דרך רוחני, כאשר בראש המכינה עומד יהונתן הלוי, בוגר ישיבת נהורא, איש חינוך מהשורה הראשונה, בעל ניסיון עשיר ועבר צבאי מפואר.




חזון המכינה הוא לראות את הבוגרים משתלבים במסגרת בצורה המיטבית ביחידות השונות, תוך שמירה על ייחודיותם וזהותם, מתוך גאווה מחד בחרדיותם ומאידך רצון להשתלבות ראויה בעשייה למען עם ישראל. על הבוגרים ניכר כי כאשר הם משתחררים משירותם החובה, הם משתלבים בחברה הישראלית על כל גווניה, בתורה ובמלאכה, מקימים משפחות על ברכי התורה ושומרים על זהותם האותנטית

מטרת המכינה היא להכין את הבחורים לשירות הצבאי וליציאה לחיים:
חיזוקם בצד הרוחני - יראת שמים, תפילות ולימוד תורה.
לצד חיזוקם בצד הנפשי-מנטלי, חוסן פנימי וחיזוק הדימוי והביטחון העצמי, גיבוש זהות עצמית בריאה, אחראית ובוגרת.





לימודי בית המדרש כוללים לימודי מוסר, הלכה, אמונה, תנ"ך, גמרא וחסידות. הלימוד מועבר בקבוצות קטנות מתוך למידה אישית וראיה פרטנית לכל בחור ובחור. החלק הרוחני מועבר ע"י רמי"ם בעלי השכלה תורנית רחבה וכן תואר ראשון בחינוך.

בחלק הפיזי קיימים אימוני כושר קרבי, אימוני קרב מגע וחדר כושר. מטרת האימונים היא חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק היכולות הפיזיות, חיזוק הכושר הגופני מתוך אמונה שנפש בריאה תיתכן בעיקר בגוף בריא.

חלק מרכזי מתוך האני מאמין של המכינה הוא לבנות את החוסן הנפשי של הבחורים. לצורך כך, מתוך ראיה חינוכית מקצועית, לאור ניסיון עשיר, אנו משתמשים בשטח ככלי מרכזי להשגת מטרה זו.

מידי תקופה, יוצאים התלמידים לשטח לסדרה של יומיים, שלושה וארבעה ימים בכדי להתמודד עם אתגרי השטח ולצאת ממנו חזקים יותר ברוח ובנפש. הבחורים מתמודדים עם סדרות שטח והישרדות מאתגרות ביותר המחשלות אותם ונותנות להם פרספקטיבה נכונה ובוגרת על החיים. ניתוק משגרת היום יום, ניתוק מהטלפון הנייד, ניתוק מהדאגות, ושימת לב על הדברים החשובים באמת.

בשטח התלמידים לומדים על ערכי הרעות, החברות, האחריות, הבגרות והנתינה. לומדים על קבלת האחר, סבלנות וסובלנות, דחיית סיפוקים והתמודדות עם קשיים, עמידה ביעדים הנראים בלתי ניתנים להשגה.





בוגרי המכינה, משולבים בכל יחידות השדה, בלחימה ובפיקוד. בוגרינו מתגייסים לצה"ל כשהם בוגרים יותר, אחראיים יותר, שאפתנים יותר, חדורי מטרה להצליח, חזקים באמונתם, נחושים להוציא מן הכח אל הפועל את כוחות הנפש הרבים שגילו בעצמם במהלך שהותם במכינה.
תמיד מחמם את הלב לקבל טלפון מבוגרים ולשמוע מהם עד כמה המכינה עוזרת להם בכל התמודדות ואתגר המזדמנים להם בעת שירותם. זה נותן לנו את הכח להמשיך הלאה בעשיה החינוכית הברוכה.



מכינה קדם צבאית הררי ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד