כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אמסלם חוגג מוקדם: דרישה להצבעה חוזרת

האם אמסלם חוגג מוקדם מדי? הנציג האשכנזי קלרמן טוען במכתב ששיגר ליו"ר הוועדה כי אישרור התוכנית של אמסלם, לא עבר באמת, היות והוא הצביע נגד • "לצערי בכאוס ובבלאגן שנוצר בוועדה בזמן הדיון לכאורה היה ניתן לחשוב שכיכול אני נמנע" • פרסום ראשון

חיים אמסלם וישראל קלרמן
חיים אמסלם וישראל קלרמן



פרסום ראשון: התפתחות בפרשת חיים אמסלם וש"ס הירושלמית, שנחשפה לראשונה ב"בחדרי חרדים". לאחר שהבוקר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית בניית בית הכנסת 'כתר חיים' בהר נוסף אשר בראשה עומד היריב הש"סי, הח"כ לשעבר חיים אמסלם, חבר מועצת העיר ישראל קלרמן שיגר מכתב ליו"ר הוועדה מאיר תורג'מן שבו הוא מבהיר כי הוא הצביע נגד התוכנית, ובשל כך היא לא צריכה להיות מאושרת.

במכתב ששיגר קלרמן ושהגיע לידי "בחדרי חרדים" הוא כותב לתורג'מן כי "הנני להבהיר בזאת שכחבר מן המניין בוועדת תכנון ובניה הצבעתי נגד התוכנית. לצערי בכאוס ובבלאגן שנוצר בוועדה בזמן הדיון לכאורה היה ניתן לחשוב שכיכול אני נמנע, אך מיד בראותי את הלך הרוח נשאלתי על ידי מזכירות הוועדה מה עמדתי והבעתי אותה בקול רם נגד".

קלרמן ממשיך את מכתבו: "ולאחר מכן - הצטרף אף הרב פינדרוס לעמדת החברים פיני עזרא, יוסי דייטש יוחנן ויצמן ואנוכי. אי לכך אבקש להורות לתקן בפרוטוקול את אופן הצבעתנו והחלטת הוועדה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות הבהרתו של קלרמן, מספר חברי מועצה נוספים בהם פיני עזרא מש"ס - שיגרו דרישה לראש העיר ניר ברקת לקיים דיון חוזר על התוכנית.

אם אכן הבהרתו של קלרמן תתקבל – הרי שהתוצאה תתהפך, מאחר שיהיה רוב נגד התוכנית שאושרה הבוקר על סמך הימנעותו של קלרמן בהצבעה – ושוב היא תדחה, כפי שהיה עד כה, שנים רבות.

כזכור, הבוקר דווח ב"בחדרי חרדים" כי בהצבעה על בית הכנסת של אמסלם, הצביעו נגד: פיני עזרא מש"ס, יוסי דייטש, יוחנן וייצמן ויצחק פינדרוס מ'יהדות התורה'. בעד הצביעו: חיים אפשטיין מ'בני תורה', לורה ורטון חנן רובין ויו"ר הודעה מאיר תורג'מן שהשתמש בסמכותו והצביע פעמיים. כאמור, קלרמן נמנע, אך כעת הוא טוען שהוא הצביע נגד התוכנית ובכך יש רוב נגדה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר הבוקר תורג'מן "כי אנחנו ועדה לתכנון ובנייה, ולא ועדה לחיסול חשבונות ונקמנות. בדיון הקודם – סיפרתי לפרוטוקול שחיים כהן לחש לי באוזן: 'מאיר, אני מבקש ממך 'לדפוק' את אמסלם. אבל לא אתן לזה יד".

תורג'מן הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "היינו חייבים לאשר את התוכנית שממתינה שנים רבות, בגלל בניית בית הכנסת ושני מעונות - מתעכבים", תורג'מן יורה לכיוון הנציגים החרדים: "כל החרדים עשו את זה בשביל הפוזה, לא בגלל שהם מאמינים בזה, אלא בשביל להגיד לעיתונות – הנה הצבענו נגד".

כאמור, מדובר בבקשה, שכבר עלתה לדיון בוועדה כ-20 פעם בשנים האחרונות, אולם ש"ס המקומית הצליחה להורידה שוב ושוב מסדר היום, זאת בעקבות העובדה שיריבה אמסלם עומד בראש עמותת בית הכנסת. האם הבהרתו של קלרמן תשנה את התוצאה מהבוקר?

חיים כהן אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לדבריו של תורג'מן: "בחסדי ה' אין לי את היכולת הרטורית שיש למגלומן יו"ר הועדה לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן".

המכתב של קלרמן לתורג'מן






חיים אמסלם ירושלים ישראל קלרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד