כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אישה דתייה נרצחה בידי ערבי. הרב עדס; מצווה לבוא להלוויה

לאחר שהותר הבוקר לפרסום דבר היעלמותה ורציחתה של מיכל חלימי הי"ד, מתברר כי המקובל רבי יעקב עדס שוחח על כך עם מקורביו לפני כשבועיים - עוד טרם הפרסום • "זו מצווה כפולה גם לווית המת שאין לו קרובים כמעט וגם קידוש השם שכן נרצחה על היותה יהודיה, השם יקום דמה" • כל הפרטים בפרסום ראשון

המקובל הרב עדס. צילום: מתתיהו גולדברג
המקובל הרב עדס. צילום: מתתיהו גולדברג צילום: מתתיהו גולדברג

 


בשעות הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי ערבי רצח את מיכל חלימי בת 29 לפני קצת יותר מחודשים, בתחילת חודש סיון.

גופתה של המנוחה אותרה בחולות באיזור חולון ולמרות שבעלה התריע כי הוא חושש לשלומה שכן לא נעלמה בעבר, לקח זמן עד שהוברר כי מדובר בערבי שרצח אותה. המנוחה מיכל, לא ידעה מי הם הוריה הביולוגיים מאחר והיא נמסרה לאימוץ עת הייתה בגיל יומיים.

המקובל הרב יעקב עדס, שוחח לפני שבועיים עם מקורביו והפרטים הגיעו ל'בחדרי חרדים' על העלמותה המסתורית, עוד כשפרטי המקרה היו תחת צו איסור פרסום, ולכן נמנענו מלפרסם.

עם הסרת הצו, אנו מביאים את פרטי המקרה כפי שסיפר לנו הרב עדס, שבעיקר מה שחשוב לו זה לקרוא לציבור להשתתף בהלוויתה כהלויית נרצחת טרור ופיגוע, שכן לדבריו זו הסיבה היחידה לרצח הנורא של אישה כמעט בודדה ללא קרובי משפחה. "זו מצווה כפולה גם לווית המת שאין לו קרובים כמעט וגם קידוש השם שכן נרצחה על היותה יהודיה, השם יקום דמה".

מיכל הי"ד, נמסרה לאימוץ בגיל יומיים למשפחה חילונית בעיר רחובות שם גדלה עד גיל ההתבגרות. בצעירותה, נהגה להסתובב בעיר יפו שם הכירה ערבים תושבי המקום והתיידדה עימם. לימים, הכירה את בעלה לעתיד אהרן יבדל לחיים, אדם שומר שבת ומצוות, במסגרת ההכרות היא התחזקה והתקרבה לדת ולפני כשנה וחצי נישאה לבעלה אהרן חלימי.

אהרן, עבד בעבר ב'ישיבת השלום' בשכונת מחנה יהודה בירושלים, אשר בראשה עומד המקובל רב דוד בצרי. במהלך עבודתו בישיבה התיידד אהרן עם הרב אזולאי מחשובי הישיבה אליו פנה כשדאג לחיי רעייתו שנעלמה.

לאחר נישואיהם בחודש חשון, לפני כשנה וחצי, כך מספר הרב עדס ל'בחדרי חרדים', בני הזוג עברו להתגורר ביישוב אדם שבמטה בנימין. בתקופת חג הפסח, ערבי שיתכן והכירה עוד מצעירותה, יצר קשר טלפוני עם מיכל הי"ד ובתואנות שונות שיכנע אותה להיפגש והשניים נפגשו, אך לדברי הרב לא היה זה קשר זוגי כלל.

"מתחילת חודש סיוון, מיכל הי"ד נעלמה מהבית ולא היה ניתן להשיג אותה" מספר הרב ל'בחדרי'. "בעלה יבלחט"א הגיש למחרת תלונה במשטרה אך החיפושים אחריה התנהלו בעצלתיים. רק לאחר מספר שבועות החלו לבדוק את התיק ברצינות ובשבוע שעבר היא אותרה לאחר שנרצחה על ידי אותו ערבי שפל".


רב פקד שמואל ג'רבי ראש מחלק תשאול ביחידה המרכזית במחוז ש"י

על פי הודעת המשטרה, הערבי שהודה ברצח מיכל הי"ד, היה איתה בקשר זוגי והרקע הינו פלילי. הערבי עצמו, אמר בבית המשפט כי עשה זאת "למען האסירים הפלסטינים", על רקע לאומני לכאורה, אך במערכת הביטחון מעריכים כי אמירה זו נועדה על מנת לזכות בתקציבי כספיים מארגוני הטרור.

בעקבות דברים אלו אומר הרב עדס "היא נרצחה על רקע היותה יהודייה, ולא הייתה בשום פנים ואופן בת זוגו". לדברי הרב, "הערבים שיוצאים עם נשים יהודיות עושים את זה על רקע לאומני ובחלק מהמקרים אף רוצחים אותן. צריך להתריע ולומר כי יש תופעה של השתקה, בכל העניין הזה של קשרים בין ערבים ליהודיות שמספר פעמים בדנה מגיעים אף לשפיכות דמים. מנסים להפוך את זה למשהו פלילי - אך זה שקר גמור!" אומר הרב בהחלטיות.

הרב עדס כאומר מבקש מהציבור לבוא ולהשתתף בהלוויתה של מיכל הי"ד היום (רביעי) בשעה 18:30 בערב בבית העלמין ברחובות העיר בה גדלה מיכל הי"ד.

יעקב עדס מיכל חלימי רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד