י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה פרויד היה אומר? נינתו היהודיה פעילה למען זכויות פלסטינים

מה גורם למעצבת אופנה יהודיה לצאת נגד מדינת ישראל ולעמוד בראש קרן שפעילה למען זכויות פלסטינים? כשיש לך שם כמו בלה פרויד זה מעלה תהיות נוספות. "אוהבת להיות יהודיה, אך מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים נוגדת את הערכים שלי"

pixabay
pixabay



בלה פרויד היא נינתו של זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה. יהודי שעבר את מאורעות השואה ואף איבד בה רבים מבני משפחתו. פרויד בת ה-56 מעצבת אופנה ידועה כבר משנות השמונים, שעוסקת באמנות, אופנה ופעילות חברתית.

בראיון לאתר ביזנס אוף פאשן, אמרה פרויד הנינה: "אם אתה רוצה שאנשים יקשיבו לך, דבר בשפת האהבה. זה מה שמביא אנשים לעצור ולחשוב". ואכן, רבים מבין העיצובים שלה עשויים מכיתובים שונים.

אלא שאת שפת האהבה שלה בלה פרויד לא ממש מביאה אל העם אליו היא משתייכת, והיא מנתבת אותו למקומות פלסטיניים.

היא מגדירה את עצמה יהודיה, על אף שלפעמים היא שוכחת את זהותה, כפי שהיא מעידה על עצמה. רבות מבנות האצולה הבריטית לובשות את עיצוביה וכן שחקניות וזמרות אמריקאיות.

בזמן שפרויד אינה עוסקת באופנה, היא פעילה בזירה הפוליטית. למעלה מעשות היא עומדת בראש קרן בשטחי הגדה המערבית, עזה ומחנות פליטים בלבנון ובירדן. יש לה ביקורת חריפה נגד ישראל, ולפני מספר חודשים אף יזמה הפגנה נגד שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב, שהגיע לנאום באוניברסיטת לונדון.

כשהתקשורת הבינלאומית הפנתה כלפיה ביקורת בנושא, ותהתה אודות היחס השלילי שלה אל מדינת ישראל לצד שורשיה היהודיים, ענתה פרויד: "לא גדלתי במשפחה ציונית, אלא יהודית. אבי יהודי, ואני אוהבת את כל מה שטוב בלהיות יהודי. אבל אני לא עושה את זה כי אני יהודייה, אלא מכיוון שהמדיניות וההתנהלות של ממשלת ישראל נגד הפלסטינים מנוגדת לעולם הערכים שלי".
אופנה בלה פרויד זיגמונד פרויד עיצוב אופנה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד