י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אמרי מה הבושם שלך - ואומר לך מי את

הניחוח שאנו בוחרים אומר הרבה על האישיות שלנו • הבשמית אלכס דבאן-פרי מסבירה על הקשר בין בושם לאישיות • וגם למה כדאי לאכול שוקלד לפני בחירת בושם

אמרי מה הבושם שלך - ואומר לך מי את



כיצד הכל התחיל?

הוכחה מוחצת לכך שהבושם הנו אמצעי תקשורת בלתי מילולי רב עוצמה נמצאת במילה בושם עצמה: בלעז פרפיום=דרך העשן.

מה הקשר?

מסתבר שבימים קדומים נהגו השבטים לתקשר זה עם זה ולהעביר מסרים דרך סימני עשן ששודרו ממדורות על ראשי ההרים.

משמע: אם אתה רוצה להעביר מסר על עצמך ועל אישיותך וכוונותיך עשה זאת דרך הפרפיום שלך.

מי אני ומה אני?

בימינו אנו, שוק הבשמים מוצף ואנו כצרכנים מוצפים בפרסומות אגרסיביות ש"עושקות" מאתנו כל טיפת אינדיבידואליות.

במצב כזה איך אפשר לדעת איזה בושם משקף את האישיות שלנו בדרך הכי נכונה ואמיתית?

"התשובה כמו תמיד כרוכה בהרגשה הנכונה: אם זה מרגיש נכון- זה זה!" אומרת אלכס דבאן-פרי, שמית בקבוצת שסטוביץ, המשווקת בישראל מותגי בישום מובילים כגון: איסי מיאקי, ז'אן פול גוטייה, קלווין קליין ועוד.

"אנחנו", היא מוסיפה נמשכים לרוב לבשמים שמשקפים את הערכים שלנו, גם לבקבוק בושם יש אישיות, אופי, צבע, צורה, ניחוח וכל אלה מספרים סיפור.

"בבואנו לבחור בושם צריך לחשוב ולהרגיש את הבושם כמכלול: עיצוב הבקבוק-האם הייתי רוצה לראות אותו אצלי על השולחן בבית? התחושה כאשר אני מחזיקה את הבקבוק –האם הצורה נוחה לי? האם המרקם נעים? הגוון?

"חשוב לדעת: חוש הריח הנו בעל הזיכרון הארוך ביותר , כלומר ייתכן שאנשים ייזכרו את הריח שלנו הרבה אחרי שיישכחו איך אנו נראים. לא מאמינים? נסו לשחזר זיכרונות ילדות ותראו מה אתם זוכרים.

מאחר והחוש העיקרי שלנו ביומיום הוא דווקא חוש הראיה, בבחירת בושם כדאי לעצום עיניים ולהתרכז אך ורק בחוש הריח כך הראיה מנוטרלת ובוחרים נכון יותר. נסו לחשוב – האם הבושם הזה הוא אני ומה הייתי חושבת על מישהי עם ריח כזה?



איך בוחרים בושם?

התבלבלתם מרוב ניחוחות?

"בואו לחנות נקיים מכל בושם, הביאו עימכם שוקולד מריר 70% עם תכולת קפאין גבוהה, אשר ינטרל וימחק ניחוחות קודמים, הרחת קפה גם היא תעשה את העבודה, אבל שוקולד יותר טעים!" ממליצה בחום דבאן-פרי.

ערכו ניסוי : גשו ושלפו מתוך המדף העמוס בחנות 2-3 בשמים שהכי מדברים אליכם ויזואלית, כעת הריחו אותם-לרוב יהיו קווי דמיון גם בריח.

גם לגוון הבושם יש חשיבות לרוב, בשמים כהים מסמלים ריח אקזוטי ונועז המתאים לאנשים מוצחנים, ואילו בשמים בהירים ושקופים יותר ישדרו מסר נקי, טהור ורענן כזה המתאים לאישיות מופנמת יותר וצנועה.

ניסוי נוסף קרוי מבחן עשרת הימים!

אם אתם לא בטוחים לגבי התאמה של ריח מסוים אליכם, נסו ללכת אתו כמה ימים והמתינו לתגובות מבלי לשאול : נו, איך מריח עלי הבושם החדש?.

במידה ואין תגובות, זה לא אתם! אנשים נוטים להחמיא על בושם שפוגע היטב אך חוששים להעיר לכם אם פספסתם.

בושם חדש שווה לנסות על גב היד ולחמם מעט לפני ההרחה, או בתוך כף היד במעבדה הפרטית שלכם, תוך כדי גלגול נייר טישו. יתקבל הניחוח האמיתי של הבושם עליכם!


אלכס דבאן– פרי היא בשמית בקבוצת שסטוביץ , המשווקת בישראל את מותגי הבישום של בולגרי, קלווין קליין, איסי מיאקי ועוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד