י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר החברות במשק: עדיין מאמינים בדולר

סקר בנק ישראל הנערך מדי רבעון מגלה: הצמיחה במשק נמשכת לצד ציפיות לאינפלציה גבוהה • וגם: איך זה שהחברות עדיין מאמינות בכוחו של המטבע האמריקאי

עדיין מאמינים. הדולר
עדיין מאמינים. הדולר

בנק ישראל מפרסם את סקר החברות והעסקים לרבעון הראשון של 2011, ממנו עולה כי הפעילות העסקית המשיכה להתרחב, זאת כהמשך למגמה שנרשמה ברבעון האחרון של 2010.

במרבית הענפים צופים שהגידול ימשך גם ברבעון השני, ולמרות הצעדים שנקט סטנלי פישר – צופים 39% מהחברות כי האינפלציה בשנה הקרובה תחרוג מהתחום העליון של הציפיות, זאת לעומת 16% בלבד שהעריכו כן בסקר הקודם.

החברות נשאלו שאלה חד פעמית (שאלה שאינה צפויה ומתחלפת מדי סקר) בנוגע למענק על השקעה בהון אנושי (הכשרה מקצועית לעובדים וכדו') הניתן בעקבות שינוי בחוק לעידוד השקעות הון.

44% מהחברות הגיבו כי לא ידעו כלל על השינוי הנ"ל, בסך הכל, רק 46% מכלל החברות ציינו כי ישקיעו בהון אנושי בעקבות החוק, כאשר רק 9% מציינים כי ישקיעו בכך במידה רבה, מרבית החברות ציינו כי מדובר במענק נמוך מדי והוא לא ישנה את מדיניותן.

הנתון המפתיע והמסקרן במיוחד מצביע על כך שהחברות צופות כי בעוד כשנה יעמוד שער הדולר על 3.71 שקלים בממוצע, כאשר כבר בסוף הרבעון הקרוב מעריכות החברות כי הדולר יזנק חזרה לרמה של 3.59 שקל בממוצע, עם זאת, חשוב לציין כי ביום בו נערך הסקר עמד שער הדולר על 3.51 שקל, כאשר סדרת השינויים במשק הובילה מאז לנפילה חדה של כ-12 אג' בשערו היציג של המטבע האמריקאי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד