י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הדואר רצה מהדרין - הרפורמים מנעו

אב"כ בלי מהדרין • רשות הדואר תיכננה לפתוח תחנות נפרדות לחלוקת ומדידת מסכות אב"כ בערים החרדיות • הרפורמים התלוננו ואילצו את הרשות לבטל את התוכנית

הדואר רצה מהדרין - הרפורמים מנעו

פיקוד העורף הורה לרשות-הדואר להפסיק את ההפרדה בין גברים לנשים בתחנה לחלוקת ערכות מגן בעיר אלעד.

ההוראה באה בעקבות פנייה של ה'מרכז לפלורליזם יהודי' בטענה כי הדרישה להפריד בין הגברים לנשים הינה דרישה בלתי חוקית.

באחרונה החל פיקוד העורף לחלק ערכות מגן באמצעות סניפי רשות הדואר בערים החרדיות אלעד, רכסים ובקרוב גם בבני ברק.

החלוקה נעשית על טהרת הקודש: הוקצו תורים נפרדים לגברים ולנשים ובמקומות מסוימים גברים מחלקים ערכות לגברים ונשים מחלקות לנשים.

לפני פתיחת תחנת החלוקה בעיר אלעד, ביקש מנהל אגף הביטחון בעיריית אלעד מאנשי רשות הדואר האחראים על חלוקת ערכות המגן, שתחנת החלוקה תתאים את עצמה לאופי החרדי של העיר.

הבקשה נענתה, עקב כך, הוקצו שתי כניסות ומדידות נפרדות על ידי נשים וגברים של רשות הדואר.

אך ב'מרכז לפלורליזם יהודי' ראו את הדרישה בעין לא יפה: "קיומה של הפרדה בין נשים וגברים בתחנות החלוקה של ערכות המגן הינה דרישה בלתי חוקית, שיש בה פגיעה בזכות לשוויון ובזכות לכבוד, והיא אף עומדת בסתירה לפסק דינו של בית המשפט העליון", נכתב במכתב שנשלח לגורמים העוסקים בנושא.

במכתב דרשו אנשי המרכז "להנחות לאלתר את תחנות החלוקה באלעד, רכסים ובני ברק לבטל את הכניסות הנפרדות או התורים הנפרדים לנשים ולגברים", ובנוסף, "להנחות את כל תחנות החלוקה בדבר איסור קיומה של הפרדה בין גברים ונשים ולוודא שהאיסור נאכף".

בהגנת העורף וברשות הדואר השיבו היום את תשובתם לאנשי המרכז: "חודדה ההנחיה לפיה כל אזרח ואזרחית רשאים לעמוד בכל תור שיבחרו ובוטלו הכניסות הנפרדות בתחנת החלוקה בעיר אלעד".
,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד