כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

יהודה ברקן הודה בעבירות מס: "הייתי בפשיטת רגל"

השחקן שחזר בתשובה הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות • הפרקליטות מבקשת מאסר בפועל, אך סנגורו מבקש להסתפק בעבודות שירות • במה הוא נאשם?

מעדיף לשכוח. ברקן
מעדיף לשכוח. ברקן צילום: פלאש 90

השחקן יהודה ברקן הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרתו הודה והורשע בארבע עבירות מס.

השופט בבית המשפט השלום ברחובות הרשיע את ברקן, אך טרם גזר את עונשו, שכן בפרקליטות דורשים עונש מאסר בפועל ואילו סנגורו מבקש להסתפק בעבודת שירות בלבד.

ברקן, שהיה שחקן ובמאי מצליח, חזר בתשובה בעברו - והואשם לפני מספר חודשים בשלושה אישומים הקושרים אותו בעיסוקו הקודם שאולי היה מעדיף לשכוח.

על פי כתב האישום, בשנת 1999 מכר ברקן זכויות שידור בסרטי קולנוע לשידורי 'קשת' תמורת סכום של 1.12 מיליון שקל. החברה של ברקן, 'ברקוביץ מופעים', קיבלה עבור עריכה וצפייה בתכנים סכום של 28.9 אלף שקל. באישום נכתב כי ברקן והחברה אותה הוא מנהל לא הגישו דוחות על הכנסות משנת 1999 ועד לשנת 2002.

עוד הוא מואשם כי בשנים 2000-2002 הופיע באירועים ולא הנפיק תלושי שכר אמיתיים ויצר מצג כוזב על פיו הוא נשכר בחודש בסכום של 2,500 שקל לחודש. בעוד הסכום המלא היה 477 אלף שקל.

בשנים שלאחר מכן, 2003-2006, מאושם כי הוא נרשם כשכיר בחברת "אולפני זהב" בעוד באותה תקופה שימש כמנהלה הרשמי והפעיל בה.

ברקן הודה בכתב האישום המתוקן ואמר לבית המשפט: "לגבי האישום הראשון - לאחר שהוקראו לי כל העובדות, אני מודה שלא דיווחנו על הכנסות בכוונה להתחמק ממס. לגבי האישום השני – אני לא יכול להגיד שזה היה בהיסח הדעת, אבל אי אפשר לומר שזה היה במרמה, טכנית לא יכולתי לשלם כי הייתי בפשיטת רגל.

"לא דיווחתי על ההכנסות בשנים שנקובות באישום השני. לא שילמתי מס בשנת 2000, 2001 ובשנת 2002, וגם לא דיווחתי. אני לא רוצה לגרום להתארכות המשפט. התוצאה הסופית - זה נכון, לא שילמנו”.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד