י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בידכם להינצל מהאסון המשפחתי הבא

מומחי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציגים: כך תחזרו הביתה בשלום אחרי חופשת בין הזמנים

בידכם להינצל מהאסון המשפחתי הבא



בתקופת בין הזמנים אנחנו יוצאים לבלות, לטייל, לבקר את המשפחה והחברים. הנסיעות המשפחתיות הללו יכולות להיות מהנות, אך יכולות חלילה גם להסתיים באסון גדול.
כולנו מכירים את התחושה הנלוות לנסיעות משפחתיות הכוללות ילדים קטנים. "איך נעסיק את הילד בזמן הנסיעה ?", "איך נעבור את הנסיעה הארוכה הזו יחד ?". הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מביאה בפניכם מספר כללים חשובים שיש לשים לב אליהם בעת היציאה לנסיעה משפחתית.

מתכננים את הנסיעה מראש. לפני שיוצאים לנסיעה ארוכה חשוב לתכנן את מסלול הנסיעה ואת מקומות העצירה בדרך, גם על מנת להרגיע את הילדים ולאפשר להם להתרענן וגם על מנת לאפשר לנהג זמן להתרעננות הנדרשת לנהיגה בטוחה. אם הנהג מרגיש עייפות-יש להימנע מנהיגה, בייחוד בשעות הלילה.

חוגרים חגורת בטיחות. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציינים גם את החשיבות הרבה בחגירת חגורות הבטיחות, שכבר הוכחו כמצילות חיים. במקרה של תאונת דרכים, חגירת חגורות בטיחות ושימוש במושבי בטיחות עושים את ההבדל בין פציעה קשה לפציעה קלה ואף בין חיים למוות. בכל נסיעה מתחילתה ועד סופה, על כל יושבי הרכב, מלפנים ומאחור להיות חגורים בחגורת בטיחות. ילדים יש לחגור במושבי בטיחות בהתאם לגילם ומימדי גופם. כמו כן, חשובה ההקפדה שלא להסיע נוסעים במספר העולה על מספר חגורות הבטיחות ברכב.

מארגנים מראש עיסוקים לילדים למהלך הנסיעה. ספרים, משחקים שאפשר לשחק בנסיעה, "טאבלטים", נשנושים ושתייה.

מתכננים פעילויות שההורה או המבוגר שאינו נוהג, יכול לעשות עם הילדים בדרך. לספור מכוניות כחולות, לשיר שירים, לשחק "כן לא, שחור לבן" או "ארץ עיר".

לא עוצרים בשול הדרך אלא במקרה של תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה. העצירה בשול הדרך מסכנת את הנהג, את יושבי הרכב, ואת משתמשי הדרך האחרים. במקרה של תקלה ברכב יש לעצור רחוק ככל האפשר מהכביש, להדליק אורות מצוקה, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, להתרחק אל מעבר למעקה הבטיחות אם יש, ולהתקשר למוקד החירום.

נמנעים מהיסח דעת. כלל נוסף וחשוב בבטיחות הנהיגה הוא מניעת היסח הדעת של הנהג. אחד הגורמים המסוכנים ביותר ואשר הוכחו כגורמים לתאונות רבות הוא השימוש במכשירי טלפון ניידים או כל אמצעי טכנולוגי אחר העלול להסיח את דעת הנהג בנסיעה. על הנהג להיות מרוכז בנסיעה ולהימנע מלשוחח ולנסות להאכיל או להעסיק את הילדים ובני המשפחה בזמן הנסיעה. בשביל זה, נועדו עצירות המנוחה. אז לפני שאתם יוצאים לטיול, שננו את כללי הבטיחות ותעשו את ההשתדלות שלכם לחזור הביתה בשלום.

לכללים נוספים באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לחצו כאן >>
בין הזמנים בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד