י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחזקים את ירושלים; ומה עם המגזר החרדי? הממשלה מקדמת צירוף ביתר וגוש עציון לירושלים

תושבי ביתר וגבעת זאב יצביעו ב-4 פתקים? נתניהו תומך בהצעת חוק שתצרף את ביתר, גבעת זאב וגוש עציון לירושלים רבתי. מחר, יום חמישי, צפוי ראש הממשלה לקיים בביתר ביקור נדיר - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי'

נתניהו עם רובינשטיין. צילום: דוברות ביתר עילית
נתניהו עם רובינשטיין. צילום: דוברות ביתר עילית



בימים בהם מציינים את חורבן ירושלים יש מי שרוצה להרחיבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהצעת החוק של ח"כ יואב קיש שתאפשר ליישובי סובב ירושלים לשמור על אוטונומיה מוניציפאלית ויחד עם זאת להיות חלק מירושלים רבתי באמצעות 'עיריית על'כפי שמקובל במקומות אחרים בעולם, כך פורסם ב'הארץ'.

על פי הדיווח ראש הממשלה הורה לקיש לפעול לקידום החוק בתום פגרת הקיץ בעוד כחודשיים. היוזמה שקיבלה את תמיכת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אומרת כי תחום השיפוט של ירושלים יורחב, ותקבע מועצת ירושלים רבתי שאליה יצורפו הישובים מעלה אדומים, אפרת, גוש עציון, גבעת זאב וביתר עילית. ההתיישבויות מעבר לקוי 67 יוסיפו לפעול תחת ממשל צבאי ולא תוחל עליהם ריבונות ישראלית.

היוזמה תוסיף לירושלים אוכלוסייה יהודית שתחזק את הרוב היהודי בירושלים ואת מעמדה של ירושלים כסמל לליבו של העם היהודי. בנוסף, החוק מגדיר את השכונות הערביות שמחוץ לגדר ההפרדה כמועצה מקומית נפרדת ויאפשר מהלך של הקצאת משאבים ייחודיים לטובת חיזוק המשילות והריבונות.

באם הצעת החוק תקודם ותאושר - הרי שיהיו לה גם השלכות על המגזר החרדי המתגורר בביתר עילית, וביישובים החרדים בגוש עציון מעלה עמוס ומיצד וביישוב גבעת אדומים שנמצא כעת בשלב שיווק קרקעות, ועתיד להיות בעל אופי חרדי.

ח"כ יואב קיש אמר כי "זו העת להחזיר לירושלים את כוחה ומעמדה כבירת ישראל הנצחית. חובה עלינו להוביל מהלכים לחיזוקה של ירושלים. תחום השיפוט של הבירה יורחב על ישובים נוספים, תוך שמירה על אוטונומיה מוניציפלית".

לדברי קיש, היישובים ימשיכו להחזיק באוטונומיה מוניציפלית באמצעות מועצות מקומיות עצמאיות. לדבריו ל'הארץ', "תושבי ישובים אלה יצביעו בארבעה פתקים שונים בבחירות: פתק לראשות העיר ירושלים ופתק למועצת העיר, ויבחרו במקביל את ראש המועצה שלהם ואת חברי המועצה".

תמיכת ראש הממשלה בהצעת החוק מעניינת, על רקע ביקורו מחר כאורחו של ראש העיר מאיר רובינשטיין לחיזוק העיר ביתר עילית. הוא צפוי להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה לגבעה C – הגבעה השלישית והחדשה של העיר, שעליה ייבנו כ-1,100 יחידות דיור, עבור המגזר החרדי. נתניהו צפוי אף להיוועד בביתר עם חברי הסניף המקומי בליכוד.
נתניהו גבעת אדומים ירושלים רבתי ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד