כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ה'דיל' הירושלמי; הדרישות החילוניות נחשפות: חילול שבת עירוני

"חשיבות גדולה להפעלת פעילות בשבת" • חשיפת 'בחדרי חרדים': ה'דיל' הירושלמי שנרקם על ידי אנשי ראש העיר מול רבני 'דגל התורה' בסכנה • פרטים חדשים נודעו היום והדרישות החילוניות מברקת נחשפות: חילול שבת בחסות עירונית

ברקת עם רבני 'דגל. צילום ארכיון 'בחדרי'
ברקת עם רבני 'דגל. צילום ארכיון 'בחדרי'



'הדיל' הירושלמי - הדרישות החילוניות נחשפות - יו"ר מינהל קהילתי יובלים רוני שרון מתייחס ל'דיל' בין 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת, משבח את העברת מתחם ורבורג בקרית יובל לשימוש חילוני ודורש ממנכ"ל העירייה אמנון מרחב להסדיר במימון העירייה את פתיחת הפעילות והעסקים בשכונה בשבת.

"בחדרי חרדים" חושף את מסמך הדרישות ששרון ששלח למנכ"ל מרחב לקראת פגישתו עימו מחר, בעקבות ה'דיל' שבמסגרתו רבני 'דגל התורה' העניקו בתחילה אור ירוק לברקת לשנות את יעוד התב"ע של מתחם ורבורג המפורסם ולהופכו למתחם בילוי ולימודים חילוניים.

תתת הכותרת "הכנה למתווה – פגישה עם מנכ"ל העירייה יום חמישי 3.8.2017", שרטט יו"ר יובלים את דרישותיו. "אנו מברכים על ההחלטה לקדם את הרחבת הבית ספר הניסויי, העברת בית ספר הדרור, מגרש וורבורג, ומתן מענה לגנים באשכולות בקצוות השכונה כמובן כל זאת בכפוף לפינוי הגנים הפזורים היום עם או בלי שימוש חורג בתוך בתים בשכונות יובלים", כתב.

עוד סעיף במסמך הראשוני: "לבוא מתוך כוונה שרוצים לשמור על צביון השכונה,
עד שלא נקבל את כל המתווה לא נוכל לקחת עמדה בנושא. וכי חובה להתאים את הנושא האורבני שמקושר ישירות למתווה".

עוד נכתב: "רונית גלבוע – יש חשיבות גדולה להפעלת פעילות בשבת בכל מרחב יובלים לשמירה על הצביון. כמו"כ, התכנון העירוני חייב להיות שקוף בכל הנושאים שכוללים : תרבות, חינוך (גנים), מבנה ציבור ואופי הבניה העתידי שחייבים להיות תואמים לצביון השכונה. יש לבצע תכנון אסטרטגי של מוסדות חינוך ביובלים בכלל ובקרית יובל בפרט כולל השכונות מסביב".

דרישתו האחרונה ממנכ"ל העירייה: "עיגון מרכזים עסקיים פתוחים בשבת כולל סיוע עירוני בתכנון האורבני החדש של מתחם הדסה הקטנה", ו"אחידות הדרישות כוללות את המרחב כולו".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את פרטי ה'דיל' שגובש בין 'דגל התורה' לראש העיר ברקת, לאחר דיונים ופגישות רבות. הפרסום עורר סערה גדולה הן מהצד החילוני והן מהחרדי. כאמור, כחלק מה'דיל' הרבנים אישרו לברקת לשנות בועדת המחוזית את התב"ע של מתחם ורבורג ולאפשר לו להשתלט על המקום.

בעקבות כך, פרץ זעם רבני בתוך 'דגל התורה' ובהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי - רבני 'דגל' חזרו בהם ודרשו מברקת להוריד את ורבורג מסדר היום של הועדה המחוזית. ברקת התנגד ונרשם משבר בין הצדדים. כעת, מכתבו של יו"ר מינהל קהילתי יובלים - חושף את הדרישה החילונית להסדיר בחסות העירייה את חילולי השבת.

כזכור, בסיכום שהושג בתום 'מאבק השבת' בבירה, סכמו הנציגים החרדים עם ברקת כי ההעברות התקציביות למינהלים הקהילתיים יובאו לדיון נפרד במועצה, כדי שהנציגים החרדים יוכלו להתנגד לתקצובם של המנהלים מחללי השבת דוגמת 'יובלים'. מאז נרשם שקט בשבת בירושלים וגם מינהל יובלים הושבת. מה יעשו הנציגים בעקבות הפירצה המסתמנת כעת בסטטוס קוו? ימים יגידו.

ב'דגל התורה' מבהירים הערב ל"בחדרי חרדים" כי "ראש העיר ברקת כלל לא חשב אפילו לעלות את דרישות מינהל יובלים על סדר היום, ואף הוא מתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו".



הדיל בירושלים רבני דגל חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד