י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נכדו בן ה-12 של הרבי תקף את נתניהו • צפו

את צהריי צום תשעה באב, בחרו ילדי סאטמר להעביר בכנס מחאה נמרצת - פרי יוזמתם, נגד גזירת הגיוס כביכול בארץ הקודש • גם נכדו בן ה-12 של הרבי, נשא נאום חריף במהלכו תקף את ראש הממשלה נתניהו וחבר מרעיו • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו וגלריה

נכדו בן ה-12 של הרבי תקף את נתניהו • צפו



אלפי ילדי הקמפים של סאטמר קראו בקול זעקה: "מדינת ישראל תתביישו לכם!".

אתמול (שלישי), בעצם צום תשעה באב, התקיימה מחאה נמרצת נגד מדינת ישראל וגזירותיה בקעמפים של סאטמאר בניו יורק.

הרעיון נולד לפני כשבועיים כשיחת היום אצל הילדים, לאחר הכינוס באצטדיון ברקליס נגד גזירת הגיוס, והתלמידים שלא נטלו חלק בכנס בשל גילם הצעיר, רצו גם הם להביע 'קול מחאה' נגד הגזירה ובתוך כך לחזק את היהדות החרדית שלוחמת נגד הגזירה. על כן החליטו מנהלי הקעמפ להקדיש את צהריי צום ט׳ באב לקיום המעמד.



בשעה היעודה התאספו אלפי התלמידים ברחבת ענק בתוככי הקעמפ המרכזי בנאפנק ניו יורק, שהוכנה במיוחד עם כסאות ובמה ענקית כשבמרכזו נמצא שלט ענק עם מטרת העצרת.

את המעמד פתח מנהל המחנה שנים רבות - הגאון רבי דוד רוזנברג, שהסביר לילדים את חובת המחאה שמוטל עליהם כפי שהורה הרבי ה'ויואל משה' זי"ע מסאטמר, וכי החיוב הזה לא פג ובכל דור ודור המלחמה להשם בעמלק נשמכת מדור דור. הגאון, שהוא מפארי תלמידיו של ה'ויואל משה', תקף בחריפות את המסלפים מהמפלגות החרדיות שרוצים להשתיק כל קול מחאה, והזכיר בפני הילדים את דבריו של האדמו״ר מסאטמר בכינוס שהשוחד הקואליציוני מעוור את עיניהם.

כמו כן נאמו כמה מילדי הקעמפ שהסבירו בצורה רהוטה אודות הגזירה של גיוס בני הישיבות, כשבשיא עמד הילד משה גלאנץ בן ה-12 נכד האדמו"ר מסאטמר ותקף בחריפות את ראש ממשלת ישראל והחרדים הנגררים אחריו.

את כנס המחאה סיים הבחור משה יהושע לפקוביץ שנשא דרשה בשפה האנגלית להסביר לנציגי התקשורת המקומית שהגיעו, את כאבם של בני ציון היקרים.

המעמד הסתיים כשאלפי הילדים צעדו מסביב לקמפ עם ליווי משטרת ניו יורק עם שלטים מעשי ידיהם והכריזו בקול זעקה ביידיש "מדינת ישראל תתביישו לכם".

מחנך בכיר בחסידות סאטמר הסביר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו גאים בזה שמשרשים בילדים מגיל צעיר את חובת המחאה שמוטל עלינו, ולא כמו אלו גורמים שאומרים שיקום דור חדש ולא צריכים לזעוק יותר נגד הגזירות בישראל, ובפרט גזירת הגיוס".

























































































קעמפ מחאה סאטמר גזירת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד