כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נהג בפסילה בתוך חניון קניון ונשלח לכלא

בפסק דין חריף מאוד בבית משפט השלום לתעבורה בירושלים שלחה השופטת נהג לעשרה ימי מאסר. אור ירוק: "ניתן רק לקוות כי רף הענישה של בתי המשפט יוחמר גם במקרים קשים יותר"

חניון קניון
חניון קניון

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בירושלים גזרה על נאשם עונש של מאסר בפועל בשל נהיגה בזמן פסילה. על פי גזר הדין, עבר שבוע ימים בלבד מהיום ששוטר התריע בפני הנאשם כי הוא פסול לנהוג, ואתרע מזלו של הנאשם ואותו שוטר הבחין בו כשהוא נוהג ברחבת חניון קניון "הראל" שלא היה בה כל הכרח או נסיעה עקב שעת חירום. הנאשם הגיע לקניון יחד עם בנו, וכל שהיה עליו לעשות הוא להמתין לשובו, גם אם אדם אחר מבקשו להזיז את הרכב. דווקא הנסיבות השגרתיות של נהיגתו מעידות על כך שהנאשם מן הסתם נהג אף קודם לכן בפסילה וכלל לא הפנים את האיסור שהוטל עליו.

בעקבות כך גזרה עליו השופטת מרים קסלסי מאסר בפועל למשך 10 ימים, מאסר על תנאי ל-21 יום למשך 3 שנים, פסילת רשיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים ועוד 6 חודשים על תנאי למשך 3 שנים.

מעמותת אור ירוק נמסר: "פסק הדין מהווה דוגמא ליחס הראוי לנהיגה בפסילה. מדובר בעונש מאסר בפועל, על נהיגה קצרה בלבד בתוך חניון, מה שמצביע על התייחסות מחמירה של בית המשפט לנהג שרישיונו נפסל, תהא נסיעתו קצרה ככל שתהא. ניתן רק לקוות, כי רף הענישה של בתי המשפט ביחס לעבירות מסוג זה יוחמר גם במקרים קשים יותר".
חניון קניות נהיגה פסילה רשיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד