ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': זעם; "שוב ושוב אתה מביך את העירייה"

היום פגישה שאולי תסדיר את היחסים בין חילונים לחרדים בעיר • בינתיים נציג החרדים שיגר מכתב חריף לשרון שנחשף אמש ב'בחדרי' כי דורש פעילות בשבת • "נראה כי אתה ממהר לקבוע עובדות בשטח. זו לא פעם ראשונה שאתה מתנהל נגד החוק"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ה'דיל' הירושלמי שנחשף ב"בחדרי חרדים": היום צפויה להתקיים פגישה בין חברי הנהלת מינהל קהילתי יובלים לבין מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, סביב המתווה החדש שיסדיר את היחסים בין חילונים לחרדים בעיר. אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" – מסמך פנימי שכתב יו"ר המינהל רוני שרון לקראת הפגישה עם מרחב, שבו הוא מציג את דרישותיו: הפעלת פעילות בשבת בכל מרחב יובלים לשמירה על הצביון ועיגון מרכזים עסקיים פתוחים בשבת.

בתגובה לפרסום ב"בחדרי חרדים" קמה לה מחאה פנימית בתוככי שכונת קרית יובל. נציג התושבים החרדים, חבר המינהל שלמה גליק שיגר מכתב חריף לשרון שבו הוא מתריע על עבירה על החוק העירוני.

"נראה כי אתה ממהר לקבוע עובדות בשטח", כתב גליק לשרון, "זו לא פעם ראשונה שאתה מתנהל בחופזה וכנגד החוק, הזיכרון ממר יחיאל לוי עודנו טרי. שוב ושוב אתה מביך את העירייה ואת העומד בראשה בהתנהגותך, כאילו הם עומדים ועובדים לרשותך".

לדבריו של גליק: "אוסיף ואומר כי יש קהילה גדולה מאד שמתנגדת למעשיך במנהל הקהילתי. אינך יכול לדרוש ביצוע מתווה שמתאים רק לדרישותיך, בהתעלם מריכוזים גדולים מאד של אנשים, ולא, לא רק חרדים מתנגדים לך, גם דתיים ואף חילוניים רבים מתנגדים לך. אזכירך, כי שכונת קריית היובל היא שכונה שקטה, עם צביון שקט, וגם חילוניים רבים יעדיפו צביון שקט בשכונה. כך מגרש ורבורג (שאגב לא אושר עדיין להפקדה), למשל, נמצא בלב השכונה ולא ליד ציר מהיר כלשהו".

"כמו כן, מכתבך פשוט מתעלם מחוקי העזר של עיריית ירושלים, וכן ההתייחסות לגברת רונית גלבוע בנוגע לחילול המוני של השבת. שלא לדבר על אי חוקיות המכתב באופן מוחלט", ממשיך במכתבו.

לטענתו, "אתה סותר את עצמך בתוכן המכתב, כשמחד אתה מדבר על שקיפות ודאגה לצביון השכונה ומאידך אתה פשוט מתעלם מדעת רוב השכונה".

"ידוע וברור לך היטב, כי לא התבצעו בחירות למנהל הקהילתי, למרות שיש חיוב על פי חוק לעשות כן, והסיבה לכך ברורה כשמש ביום צהריים. אדרוש במעמד מכתבי זה, כי תפעל באופן מיידי לקיום הבחירות כנדרש בחוק".

לסיום כתב נציג התושבים החרדים: "אסיים כאן בנימה אישית, שמכתב זה מעורר בי תמיהות רבות, עד שייתכן שאולי יש כאן אינטרסים שלאו דווקא שנוגעים לטובת השכונה".

כזכור, ב'דגל התורה' נתנו אמש גיבוי מחולט לראש העיר ניר ברקת, על עמידתו האיתנה נגד הדורשים לשנות הסטטוס קוו בעיר, "ראש העיר ברקת כלל לא חשב אפילו לעלות את דרישות מינהל יובלים על סדר היום, ואף הוא מתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו", אמרו בתנועה.
קרית יובל ירושלים ניר ברקת שלמה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד