י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'אשת חיל': לחנו של בן ציון שנקר בפרשנות מוזיקלית ייחודית • קליפ

לקראת ט"ו באב מפרסם המוזיקאי המחונן אחיה אשר כהן אלורו ביצוע ייחודי משלו ליצירת הענק של בעל המנגן בן ציון שנקר - 'אשת חיל' • הביצוע הינו סינגל-קליפ ראשון מתוך האלבום 'פרשנות למוסיקה יהודית' של הפסנתרן והמלחין • מקורי

'אשת חיל': לחנו של בן ציון שנקר בפרשנות מוזיקלית ייחודית • קליפ



בימים אלו מוציא המוזיקאי אחיה אשר כהן אלורו סינגל ראשון - "אשת חיל", שאותו אנו שרים כל ערב שבת, על הלחן המפורסם של ר' בן ציון שנקר. השיר הוא מתוך אלבום חדש עליו הוא עובד בימים אלה - "פרשנות למוסיקה יהודית".

את הרעיון לפרויקט שאב אחיה משנים של נגינה על הפסנתר, וביצוע של קטעים שמוכרים לו משחר ילדותו מהבית ומהישיבה. שילוב הניגונים היהודיים שאותם ניגן ושמע בכל הזדמנות אפשרית והאזנה למוסיקה בכלל ולפסנתרנים בפרט, יצרו אצל אחיה עיבודים מעניינים לניגונים הפשוטים והיפים שגדלנו עליהם מבית אבא.

הניגונים הראשונים שיצאו, מוקלטים ומצולמים ב- Live, כך שאפשר להרגיש את החיבור והתוכן שעליו גדל אחיה.

אחיה אשר כהן אלורו הוא פסנתרן ומלחין, בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. מופיע ומקליט עם מיטב האומנים בארץ, ביניהם: יהורם גאון, אברהם פריד, עמיר בניון, רזאל ועוד. לפני כשנה הוציא אחיה סינגל לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה, וסינגל משותף עם הקלרניטן אברהם בלטי על ניגון ברסלב עתיק.

בנוסף, אחיה הוא גם המנהל המוזיקלי של "ערב זוכרים ושרים", שמתקיים כל שנה בערב יום השואה בירושלים בז'ראר בכר, ושל מופע הסליחות - "לקראת נעילה".



קרדיטים:
פסנתר: אחיה אשר כהן אלורו
הוקלט באולפני: Alt. Studio
צילום ועריכה: דניאל גן אור
יחסי ציבור, ניו מדיה ופרסום באינטרנט: יונתן דרור
אשת חיל אחיה אשר כהן אלורו בן ציון שנקר פרשנות למוזיקה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד