כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך ייראה העימות העתידי של ישראל עם החיזבאללה

במאמר שפורסם במסגרת עדכון אסטרטגי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) - גורסים גדעון סער ורון טירה כי מתפתחים איומים חריגים על ישראל: ייצור טילים מדויקים על ידי אירן עבור החיזבאללה על אדמת לבנון

צילום: pixabay
צילום: pixabay



מאמרם המשותף של השר לשעבר גדעון סער ורון טירה זכה לשבחים רבים מבכירים אמריקאים, ביניהם, אליוט אברמס, לשעבר סגן היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב. המאמר פורש קווי מתאר לעימות עתידי של ישראל עם חיזבאללה.

במאמר שפורסם במסגרת עדכון אסטרטגי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) - גורסים סער וטירה כי מתפתחים איומים חריגים על ישראל: ייצור טילים מדויקים על ידי אירן עבור החיזבאללה על אדמת לבנון.

עוד עומדים השניים על איום עתידי של הצבת אמצעי לחימה איכותיים איראנים בסוריה. לדעת סער וטירה בהקשר הייחודי של מניעת איומים אלה - על ישראל לקבוע קווים אדומים ולעמוד מאחוריהם, שכן הימנעות מעימות בהווה עלולה לגבות מישראל מחיר בלתי נסבל בעתיד. לנוכח פגיעותה לנשק מדויק כמפורט במאמר.

המאמר גם עוסק בהתרחשויות בזירה הסורית והשלכותיהן על עימות עתידי עם חיזבאללה. אם ישראל תימנע מסיכול תהליכי ההתעצמות האמורים ותפגוש בעימות עתידי בנשק איכותי איראני על אדמת סוריה ובנשק מדויק בידי חיזבאללה, הרי מדובר בתפנית בנתוני הייסוד ובשינוי הנחות היסוד למתאר העימות.

כאמור, המאמר זכה לשבחים מאליוט אברמס - לשעבר סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב וכיום עמית בכיר המתמחה בענייני המזרח התיכון במועצה ליחסי חוץ (CFR) לדבריו, "טירה וסער כתבו ניתוח עשיר, זהיר, מלא מחשבה ובמקומות רבים מטריד. אבל כפי שאני מקווה שעולה מהניסיון הזה לסכם השקפותיהם זה ניתוח ששווה קריאה".
גדעון סער רון טירה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד