ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נתניהו פרגן ושיבח: "חשוב לי שהחרדים לא יקופחו; כולנו אחים"

ראש הממשלה נשא דברים חמים בשבח הציבור החרדי בטקס החגיגי בביתר • נתניהו: "למיטב התרשמותי בביתר יש מהכל. אתם יכולים למחוא כפיים" • גפני עקץ: "אני מתחייב שאחרי 'העידן של ביבי' כשהחרדים יגיעו לשלטון - לא נקפח את החילונים"

נתניהו פרגן ושיבח: "חשוב לי שהחרדים לא יקופחו; כולנו אחים"
.



ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בשעה האחרונה בטקס חנוכת גבעה ג' בביתר עילית, בנוכחותם של הפוליטיקאים החרדים. בהם: שר הפנים אריה דרעי, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הח"כים אייכלר ומוזס ראשי הערים ביתר עילית, בית שמש ואלעד.

בראשית נאומו פרגן ראש הממשלה בנימין נתניהו לפוליטיקאים החרדים ופנה לסגן שר החינוך מאיר פרוש, "הרב פרוש יש לך מניה מיוחדת בביתר במשך שנים רבות. הייתי שר השיכון ואתה היית סגני".

לדברי נתניהו, "ישנם מקומות שיש לי קשר נפשי אליהם, בגלל שמם, שאני שומע את השם ביתר אני לא יכול להישאר אדיש, אני מתרגש. למעלה מ-2000 שנים התקיים כאן יישוב פורח".

"אנחנו פועלים במרץ לטובת ההתיישבות בכל הארץ. ראש הסגל שלי יואב הורביץ, היה הבוקר בנתיב האבות, על מנת למזער נזקים במסגרת החוק, אתמול כינסנו את כל הגורמים להביא בהקדם את הקמת היישוב אמיחי למפוני עמונה. מגיע להם, אין ממשלה שעושה יותר למען ההתיישבות כמו הממשלה בראשותי".

נתניהו התייחס למספר התושבים הגדול בעיר ואמר לראש העיר מאיר רובינשטיין: "אני עוקב אחרי פתיחת גני הילדים כאן, אתה לא מצליח לעקוב אבל אני כן".

לדבריו, "אנחנו הולכים לבנות כאן כביש שיוריד רבע שעה עד 20 דקות בכדי להגיע הנה. ירושלים תהפוך לפרבר של ביתר".

"ביום זה חשוב לי שהציבור החרדי שאני רוכש לו כבוד עמוק לא יקופח, כולנו אחים כולנו שווים. שאני יושב עם הנציגים שלכם בממשלה וגם בכנסת, כל יום ראשון, יש רוח טובה, חום הלב ושכל ותבונה ומתגברים יחד על הבעיות. אנחנו פועלים יחד באחווה ובכבוד הדדי, לא בהתנגחויות, זו איננה דרכי". הציבור החרדי הוא חלק מהמדינה והוא צריך לקבל את מה שמגיע לו באופן הגון ושיווני".

"בלי רוח אין רציפות לדורות, אין עם ועתיד. למיטב התרשמותי בביתר יש מהכל, רוח וחומר, תורה וקמח, ישיבות בתי מדרש ורבים שיוצאים לעבודה... אתם יכולים למחוא כפים, זה אפילו רצוי וחשוב. יש הערכה גדולה ליכולת שלכם לחכמה ולעומק".

לסיום אמר נתניהו, "בשבת הקרובה, אקרא עם משפחתי את פרשת ואתחנן ואחריה את הדברים המופלאים של הנביא ישעיה, נחנו נחמו עמי, זה נחמתנו לראות בבניין ירושלים וביתר עילית".

אחריו עלה שר הפנים אריה דרעי, שפתח וסיפר על תחילת הקריירה שלו כחבר מועצת מעלה עמוס, "הייתי בכולל, אמרו לי לך תייצג אותנו, בבין הסדרים כמובן, לא על חשבון הלימוד".

דרעי התייחס למצוקת הדיור ואמר: "זו הממשלה שעושה הכי הרבה בנושא מצוקת הדיור, אבל המצוקה של הציבור החרדי - היא לצערי הרבה עוד יותר בעייתית. מי שמכיר באמת מה קורה במגזר החרדי, המצוקה קשה מאוד, בעיקר בגלל סירבתם של רבים מראשי הערים - לבנות ולפתח שכונות למגזר החרדי. הזוגות הצעירים שלנו הפכו למבקשי מקלט. אנחנו נאבקים עם כל רשות ורשות מנסים, לצערי כמעט ללא הצלחה. יש סטיגמות ופחד בלתי מובן מהגוש השחור הזה ומההשתלטות.

לדבריו של שר הפנים, "יש כאן בביתר תב"ע ותכנון לעוד 9,000 יחידות דיור, אנחנו שמים הנחת אבן הפינה, הבשורה הגדולה שאתה יכול לתת לביתר זה להגיד לגופים המתכננים, 9000 יח"ד בביתר זה לא הרבה, איזהו חכם הרואה את הנולד. אדוני ראש העיר, זה הבשורה הגדולה שאתה יכול לתת לנו היום".

אחריו נשא דברים סגן שר החינוך מאיר פרוש שפנה לראש הממשלה ואמר: "אנו מבקשים היום, אנא שלא תיעשנה הגבלות בעליה וברכישת הקרקעות ובבניית בתים מעליהם".

לדברי סגן השר: "הציבור החרדי זקוק בעיקר עקב הריבוי הטבעי לאלפי יחידות דיור. התכנסנו כאן היום, לא כדי להכריז, אלא להחליט, להמשיך להאמין ולבנות".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נשא דברים לאחר מכן ופנה לראש הממשלה: "כבוד גדול שאתה פה. עברנו שנתיים וחצי של חיבור טוב מאוד בקואליציה, למרות שמטבעי אני איש אופוזיציה".

על החקירות והמתקפות התקשורתיות נגדו אמר גפני לנתניהו: "כל כך בולט שמחפשים אותך מתחת לאדמה, שלא בבחירות, כי בבחירות הם לא יצליחו, אנחנו נצביע עבורך".

גפני המשיך: "אמרת שהכל נעשה בשוויון - זה נכון שזו המגמה שלך. אבל זה לא קורה בכל בארץ. אני מתחייב שאחרי 'העידן של ביבי' שהחרדים יגיעו לשלטון - לא נקפח את החילונים, כל אזרח במדינה צריך לקבל את הזכויות".

לסיום אמר גפני, "חלק גדול מזה שאנחנו יכולים להגיד לעולם כולנו - הנה העם היהודי חי וממשיך את מורשתו ולומד תורה - יש לך חלק גדול בעניין הזה ואנחנו מודים לך על כך".⁠⁠⁠⁠
בנימין נתניהו ביתר עילית הנחת אבן הפינה גבעה ג מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד