י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ברגישות ובתבונה - חמישה כללי עשה ואל תעשה בהליך גירושין

הליך הגירושין טומן בחובו באופן טבעי מורכבות משפטית ונפשית כאחד – כזו שעלולה להשפיע לא רק על עתידם האינדיבידואלי של בני הזוג כי אם במידה רבה גם על ילדיהם המשותפים

ברגישות ובתבונה - חמישה כללי עשה ואל תעשה בהליך גירושין
לא לגעת



אין זה סוד כי מדובר בתקופה לא פשוטה עבור מי מהמעורבים – אך הניסיון מוכיח כי בהינתן ההכוונה המשפטית הנכונה ניתן לנהל את ההליך באופן שיאפשר לכם לצאת עם ידכם על העליונה. בטקסט שלפניכם נציג חמש עצות קצרות, פרי עטו של עורך הדין רונן דליהו, אשר יאפשרו לכם לעשות את הדברים בצורה נבונה ומושכלת.

הימנעו מעירוב הילדים בהליך הגירושין – כלל הברזל הראשון בכל הליך גירושין שהוא מתייחס בראש ובראשונה למעורבותם הפעילה של הילדים במתרחש. עשו לעצמכם ולילדיכם טובה ועשו כל שביכולתכם על מנת להשאיר אותם מחוץ לחילוקי הדעות שהתגלעו ביניכם משום שאם תערבו אותם ותנסו להטות אותם לטובתכם, הרי שסביר להניח כי תיצרו בקרבם אנטגוניזם כלפיכם ובסופו של דבר ייצא שכרכם בהפסדכם.

הקדימו את בן \ בת הזוג שלכם – במידה והנכם סבורים שהצד השני מעוניין ליזום את הליך הגירושין, מומלץ להקדים אותו \ אותה ולפנות לערכאה המשרתת את המטרה שלכם על הצד הטוב ביותר. בהקשר הזה ראוי לציין כי למען הסר ספק ובניגוד לדעה הרווחת, לא ניתן לומר בוודאות מוחלטת כי לגבר כדאי לפנות לבית הדין הרבני – ואילו לאישה מומלץ לפנות לבית המשפט לענייני משפחה. כל מקרה נבחן לגופו – ועורך הדין המתמחה בדיני משפחה הוא הגורם המקצועי היחיד שיוכל לתת את הדעת על הסוגיה הזו.

ערכו צוואה הקובעת במפורש את זהות היורשים שלכם – ברור ונהיר הוא כי העיסוק בצוואות רחוק מלהיות משמח אך מבחינה משפטית הרי שאם אתם נמצאים בתחילתו או בעיצומו של הליך הגירושין, מומלץ לערוך צוואה שבה תיקבע במפורש זהותם של היורשים שלכם. הסיבה לכך ברורה – באם לא תעשו כן הרי שעל-פי חוק יירש בן \ בת הזוג מחצית מרכושכם.

בהמשך ישיר לעצה הקודמת מומלץ להימנע מהפקדתם של סכומי כסף משמעותיים בחשבון המשותף משום שעל-פי רוב הסכום שיצטבר בחשבון המשותף יתחלק שווה בשווה ביניכם. בנוסף, הניסיון מוכיח כי מומלץ לשמור על עירנות ולמנוע אי-אלו הפקדות שנועדו לייצר מצג שווא של רמת חיים גבוהה מהרגיל – וזאת כחלק מטקטיקה שנועדה להביא לפסיקתם של דמי מזונות גבוהים מהמקובל.

לבסוף, הכלל החשוב ביותר שכדאי לכם להקפיד עליו לטובתכם הוא ההיוועצות המקצועית בעורך דין מנוסה המתמחה בתחום דיני המשפחה בטרם תעשו את הצעד הראשון ו\או תגיבו לצעד של בן \ בת הזוג. הסיבה לכך היא שעורך הדין הבקיא בסעיפי החוק על בוריים יידע לומר לכם בדיוק כיצד עליכם להתנהל בכל שלב ושלב – וזאת על מנת להימנע ממהלכים מוטעים שעלולים לפגוע בכם בהמשך הדרך.

ההתייעצות המוקדמת בעורך הדין תאפשר לכם להיערך בצורה נבונה ומושכלת להליך שלפניכם – ולתכנן בצוותא את האסטרטגיה שתאפשר לכם לצאת עם ידכם על העליונה ככל שניתן.
יתרה מזאת, חשוב לזכור כי מלבד עורכי הדין שילוו אתכם בתהליך כולו – כדאי מאוד לשמור על חשאיות גדולה ככל הניתן וזאת בכדי להימנע מחשיפה אשר תאפשר לצד השני להיערך טוב יותר מבעוד מועד.

הכותב הוא עורך הדין ד"ר רונן דליהו - בעליו של משרד עורכי הדין רונן דליהו המתמחה בדיני משפחה

גירושין דיני משפחה הליך גירושין כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד