כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לימודי רפואה בפולין – ללמוד רפואה באוניברסיטאות המוצלחות של פולין

במהלך השנים האחרונות עברה פולין שינויים רבים והתפתחה עד מאוד. בעבר היו מגיעות לפולין בעיקר משלחות מבתי ספר שהגיעו במטרה ללמוד על השואה או לנסוע לטיול שורשים. היום גדל מספר המשלחות כשלצדן הפכה פולין ליעד תיירותי

gdnask- גדנסק
gdnask- גדנסק



כל מי שמגיע לפולין בימינו יכול להבחין ביופייה – בצפונה של פולין למשל ניתן לראות שפע אגמים שנמצאים למרגלות יערות וגבעות. כמו כן, מכילה פולין אתרי מורשת מכל העולם, פארקים לאומיים, טרקים, ספורט ימי וערים יפות כמו וורשה הבירה שלה היסטוריה מרתקת, מוזיאונים, ארמונות ואטרקציות נוספות. נוסף על כל אלו הפכה פולין ליעד אופטימלי עבור סטודנטים שמעוניינים ללמוד רפואה.

כי בפולין אפשר להגשים את השאיפות

למרות הצורך הרב של מדינתנו ברופאים נראה שתנאי הקבלה לאוניברסיטאות לרפואה גבוהים ביותר כך שאפילו הסטודנטים המבריקים מתקשים להתקבל ללימודים. במקרים רבים מחליטים הסטודנטים שלא מסכימים להתפשר ולוותר על שאיפתם לעבור למדינות אירופאיות שמציעות לזרים ללמוד בין שעריהן וכפי שציינו – אחת מהמדינות הללו היא פולין. משום שרמת הלימודים בפולין גבוהה ומכיוון שהיא מוציאה הרבה רופאים נוצר לאוניברסיטאות שבה מוניטין חיובי.

אוניברסיטאות בפולין – מיהן האוניברסיטאות המומלצות ביותר?

הייחוד של לימודי הרפואה בפולין הוא שלימודי הרפואה שנלמדים באנגלית כוללים הכנה למבחני הרישוי האמריקאים כך שכשהסטודנטים מסיימים את לימודיהם הם עוברים את ההתמחות בארה"ב, מכיוון שכך הם מקבלים רישיון לעסוק בתחום הרפואה בכל המדינות ששייכות לאיחוד האירופאי.
כמו כן, מקבלים אותם סטודנטים פטור ממבחן הרישוי שמתקיים בישראל. יתרון משמעותי נוסף של לימודי הרפואה בפולין הוא שהם נערכים בקבוצות קטנות כך שכל סטודנט מקבל יחס אישי.

בפולין פועלות 10 אוניברסיטאות ללימודי רפואה וכולן מציעות לימודים באנגלית.

האוניברסיטאות האיכותיות והפופולאריות אליהן נרשמים רוב הישראלים נמצאות בקטוביץ, גדנסק, פוזנן, שצ'צ'ין וורשה שהיא האוניברסיטה המבוקשת ביותר באירופה, לאוניברסיטת וורשה מגיעים סטודנטים מכל קצוות העולם.

תוכניות לימודים ותנאי קבלה

האוניברסיטאות של פולין מציעות לימודי רפואה במסגרת התוכנית האירופאית לבוגרי תיכונים – לימודים אלו נמשכים 6 שנים. כמו כן, ניתן להירשם ללימודי רפואה בתוכנית אמריקאית, תוכנית זו מתאימה לסטודנטים שמחזיקים בתואר ראשון בתחום מדעי החיים והיא נמשכת 4 שנים.

לימודי רפואת השיניים אורכים 5 שנים, לימודי וטרינריה אורכים 5.5 שנים, לימודי רוקחות של התוכנית האמריקאית לבוגרי תיכונים אורכים 6 שנים ולימודי רוקחות לבוגרים שמחזיקים בתואר ראשון בתחומים רוקחות או מדעי החיים אורכים בין 3-4 שנים. כמו כן, ניתן להירשם ללימודי פיזיותרפיה, לימודים אלו אורכים 3 שנים.

סטודנטים שמעוניינים להתקבל ללימודי רפואה בפולין צריכים להציג תעודת בגרות מלאה שכוללת בגרויות ברמה של 3 יחדות לכל הפחות במקצועות כימיה וביולוגיה, סטודנטים שמציגים ציונים גבוהים באנגלית ובמתמטיקה או בעלי רקע אקדמי של שנה בתחום מדעי באוניברסיטה בישראל זוכים ליתרון. יש אוניברסיטאות שדורשות מהמועמדים לעבור מבחנים באנגלית בעל פה ובכתב בתחומים: כימיה או פיזיקה וביולוגיה.

סטודנטים שמעוניינים ללמוד רפואה במסגרת של 4 שנים צריכים להחזיק בתואר ראשון ושני במדעי החיים ולהצליח בראיונות. מועמדים שמעוניינים ללמוד רוקחות במסגרת תוכנית השלמה של 3 שנים צריכים להחזיק בתואר ראשון ברוקחות ומועמדים שמעוניינים להתקבל ללימודי פיזיותרפיה צריכים להציג תעודת בגרות מלאה ולעבור ראיון. כפי שניתן לראות תנאי הקבלה לא קלים אך הם הרבה יותר נוחים ביחס לתנאי הקבלה שמציבות האוניברסיטאות בישראל.

מחיר הלימודים וסכום ההוצאות השוטפות

לימודי הרפואה באוניברסיטאות של פולין אינם זולים ומחיר הלימודים עומד על 9,000-10,000 יורו עבור שנת לימודים כאשר דמי ההרשמה נעים בין 200-1,000 יורו. חשוב לדעת שדמי ההרשמה לא מוחזרים במידה שלא מתקבלים ללימודים. עלות המחייה הנמוכה הופכת את המעבר למשתלם מבחינה כספית משום שההוצאות שיש לשלם עבור כל הצרכים עומדות על 550 יורו בממוצע.


וורשה - warsaw

כל הידע שנחוץ להצלחה במבחני הקבלה בפולין

אם אתם מעוניינים לעבור לפולין כדי ללמוד רפואה, להתגורר במקום חדש ומפותח ולשנות את כל האווירה תוכלו לסייע לעצמכם בצורה ניכרת באמצעות רישום למכינה לרפואה. מכינה שליוותה ועודה מלווה מעל אלף סטודנטים היא המכינה של:"Tel Aviv Medical College".

המכינה בה עובד צוות מקצועי שכולל את דיקאן ונשיא המכללה – פרופסור יורג ויזל, דוקטור אביב דה מורגן – ראש החוג לביולוגיה ומרצים נוספים שלמדו במוסדות הלימוד היוקרתיים ביותר הובילה את הסטודנטים הרבים להצלחה וצברה לעצמה מוניטין חיובי. היום נחשבת המכינה לאחת המכינות האיכותיות ביותר. Tel Aviv Medical College שייכת לרשת מכינות בינלאומית באירופה והיא מפוקחת על ידי אוניברסיטאות מובילות בתחום הרפואה.

תוכנית מדויקת שמכוונת למטרה

הסטודנטים שנרשמים למכינה מקבלים הכנה מקיפה שמותאמת ללימודים בפולין. בין המקצועות השונים לומדים הסטודנטים את התחומים: ביולוגיה, אנגלית, אנטומיה, פיזיקה, מתמטיקה וכימיה כאשר הלימודים נערכים באנגלית לצורך הכנה מלאה.

במסגרת המכינה נפגשים הסטודנטים עם חומר קריאה מגוון, מכינים שיעורי בית, מגישים עבודות שונות, מכינים מצגות, מתרגלים ועוברים מבחנים. עם סיום המכינה מקבלים הסטודנטים שצלחו את הלימודים תעודה שמהווה הוכחה לכך שהם רכשו השכלה בתחום המדעים, בשלב זה הסטודנטים נמצאים בשיא כושרם ובשלים לעבור את המבחנים של אוניברסיטאות הרפואה בפולין בהצלחה.

מאמר בחסות - Overseas Medical Education לימודי רפואה בחו"ל

לימודי רפואה לימודי רפואה בחול לימודים בפולין מכינה לרפואה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד