י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האח הדיין שיבח את אחיו בברית: "בזכותו יש שלום בית" • צפו

בברית לנכד הגאון הרב זמיר כהן, סיפר אחיו הדיין הרב זבדיה כי במהלך דיונים בבית הדין מספרים לו, כי הרבה גיטין נמנעו בגלל אחיו • צפו בתיעוד

האח הדיין שיבח את אחיו בברית: "בזכותו יש שלום בית" • צפו



רבנים אישי ציבור וקהל רב השתתפו בשמחת הברית לנכד הגאון הרב זמיר כהן ראש ישיבת "היכל מאיר" וראש ארגון הידברות, בן לחתנו הרב אברהם לשם.

בשמחה נשאו דברים הסב הגר"ז כהן והגאון הרב זבדיה כהן ראב"ד ת"א. בדברים שנשא ראב"ד ת"א סיפר: "תדעו לכם שהרבה תיקים בבית הדין נסגרים לטובה ונהיה שלום בית בזכות הרב זמיר כהן, לפעמים הבעל או האשה אומרים 'כבוד הרב אתה מזכיר לנו איזה מישהו, אתה מזכיר לנו מישהו מסוים'. ואז אני אומר להם 'אולי את הרב זמיר כהן?' והם אומרים לי' כן, כן, אתה מזכיר את הרב זמיר כהן. איך אתה קשור אליו?'. אני אומר להם 'זה אחי הגדול החכם והחשוב'. 'אתה אח של הרב זמיר? מה שתגיד אנחנו נעשה!' אומרים בעלי הדין. רבותי אלו עובדות. ואני יושב איתם - מחוץ לפרוטוקול מה שנקרא - עושים הסכמים והכל נגמר בדרכי נועם והרב זמיר אפילו לא יודע כמה שהוא עשה שלום בית, בלי שהוא ידע.

"עצם זה שיודעים, ההשראה שלו משפיעה לשלום בית אהבה ואחווה שלום ורעות. זהו מקצת שבחו ועד עכשיו אפילו לא ספרתי לו את זה". סיפר הגר"ז כהן ראב"ד ת"א.



בדברים שנשא הסבא הגאון הרב זמיר כהן הוא הרחיב בביאור הפסוק בדמייך חיי והפליא את הנוכחים בדברים שאמר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כי על ידי שמעשרים את היין, כל יין שנשפך מונע מעוד דם יהודי שישפך. "בביקורו של מרן הרב עובדיה זצ"ל בהפרשת תרומות ומעשרות ביקבי ירושלים, אמר מרן זצ"ל כי כל טיפה של יין שנשפך בזמננו בשביל המעשר, חוסך טיפה של דם מיהודי שלא יישפך. כך סיפר לי בעל המפעל והוסיף שמאז כשאני רואה את היין נשפך אני כולי שמח. בכל טיפה של יין שהולך עכשיו אני מציל טיפה של דם יהודי. כמו שאמר מרן הרב עובדיה". סיפר הגר"ז כהן.

הרב הוסיף "מכאן אנו לומדים גם הנהגה של גדולי ישראל, עד כמה הוא חושב גם על תחושת הלב של האדם הזה שאולי קשה לו לעשר כמויות כאלה של יין, בזמננו שאסור לשתות את התרומה והתרומת מעשר, ומגלה את אוזנו שיבין מה המשמעות של פעולתו הגדולה, כדי לתת לו את הכוחות לעשות את זה מהלב. וכך בכל הקרבה שהקב"ה אומר לאדם להקריב, מקבל פי כמה וכמה. בדבריו קישר את הדברים לדם מילה שנאמר עליו בדמייך חיי. ההיפך ממה שאתה רואה משם יוצא השפע.



























הרב זמיר כהן הרב זבדיה כהן ברית שלום בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד