ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בתי הדין מתקפלים ומתנצלים: הדברים לא היו מבוססים

לפני כשבועיים פירסם ביה"ד הרבני הודעה ובה טען כי אבי סרבן הגט מנהל קמפיין אגרסיבי במטרה להשחיר את פניו של בית הדין, אך ל"בחדרי חרדים" נודע כי באמתחתו של האב מספר הוכחות לפיהן דווקא ביה"ד הרבני הוא זה שמתדרך נגדו בתקשורת ומפיץ טענות דיבה

צילום אילוסטרציה: פיקסביי
צילום אילוסטרציה: פיקסביי



פרשת אבי סרבן הגט: לפני כשבועיים פירסם ביה"ד הרבני הודעה ובה טען כי אבי סרבן הגט מנהל קמפיין אגרסיבי במטרה להשחיר את פניו של בית הדין, אך ל"בחדרי חרדים" נודע כי באמתחתו של האב מספר הוכחות בהן צילומי מסך והקלטות המוכיחות כי דווקא ביה"ד הרבני הוא זה שמתדרך נגדו בתקשורת ומפיץ טענות דיבה.

לטענת אבי הסרבן, הופצה באמצעות דוברות בתי הדין השמצה פרועה שיש בה כדי להחשיד את חבר מועצת הרבנות הראשית הגרי"ד גרוסמן ואותו, כאילו שולמו לרב גרוסמן כספים בגין עדותו שחיזקה את טענת אבי הסרבן לפיה אין לו כל השפעה על בנו. באמצעות עורכת דינו יעל נגר ממשרדו של עוה"ד אליעד שרגא, שיגר האב להנהלת בתי הדין מכתב התראה בטרם הגשת תביעה בו הוא דורש מהם לפרסם התנצלות, ואם לא יעשו כך ינקוט בהליכים נגדם לרבות תביעת לשה"ר.

עורכת הדין מבססת את הטענה בין היתר באמצעות צילום מסך מקבוצת וואטסאפ של כתבים חרדיים (רוטרניק) ובה כתב דובר בתי הדין שי דורון "גורם בבית הדין הרבני: הגביר המעגן מוכר וידוע כתורם כבד של הרב גרוסמן". לעובדה זו כאמור אין אחיזה במציאות ומטרתה להטיל דופי בגרי"ד גרוסמן ולטעון שכביכול עדות הגרי"ד פסולה משום שהוא משוחד.

בנוסף, מצטטת עורכת הדין דברים מתוך הקלטה, בה אומר גורם מתוך בתי הדין כי "זה ידוע שהוא גביר והוא תורם לו כסף. כל בן אדם במגדל העמק יודע את זה. זה לא סוד. גם למה נראה לך הרב גרוסמן נכנס לתיק הזה ומלכלך את כבודו כדי להגן על איזה אבא של סרבן גט? ...פתאום הוא נחלץ להגנתו? נו בחייך תפתח ת'עיניים".

עורכת הדין יעל נגר ממשרדו של עו"ד אליעד שרגא מציינת במכתב ההתראה כי הן הרב גרוסמן והן אבי הסרבן נשאלו בדיון אם הועברו כספים לרב גרוסמן ושניהם הכחישו וציינו כי מעולם לא פגשו זה את זה לפני הדיון. בדיון שנערך בביה"ד אמר הגרי"ד גרוסמן על אבי הסרבן "אף פעם לא ראיתי אותו אף שבעיתונות כבר היה כתבו שהוא אחד התורמים הגדולים של מגדל אור". דברי הגרי"ד אף הם מלמדים כי גורמים מסויימים הפיצו כזבים נגדו בתקשורת עוד בטרם עדותו.

ההקלטה שבידי משרד עורכי הדין שחלק ממנה צוטט במכתב ההתראה, כמו גם ההודעה שפורסמה על ידי דוברות בית הדין, מלמדות כי בפרשה זו הנהלת בתי הדין אינה בוחלת באמצעים ופועלת כנגד אבי הסרבן באמצעות התקשורת באופן העולה כדי לשון הרע.

"נשגב מבינתנו כיצד יעלה על דעתה של הנהלת בתי הדין הרבניים לפרסם קבל עם ועדה עובדה שקרית ומופרכת, חסרת כל בסיס ראייתי המנוגדת לחלוטין לדבריו המפורשים של חבר מועצת הרבנות הראשית, הרב גרוסמן, בעדות שניתנה בבית הדין הרבני" כותבת עורכת הדין.

עוה"ד נגר טוענת כי הנהלת בתי הדין פנתה לתקשורת בעניין זה תוך ציון עובדות שקריות ומסולפות, במטרה לשפר את תדמית בתי הדין, תוך חיבול בסיכויי ההליך ובניסיונן של הערכאות להגיע אל חקר האמת.

בנסיבות אלו, דרשה עורכת הדין מהנהלת בתי הדין לפרסם התנצלות ברורה וחד משמעית בגין הפרסום המכפיש בדבר יחסיו הנטענים של אבי הסרבן עם הרב גרוסמן.

אמש, פרסם דובר בתי הדין הודעה ובה כתב: "ההודעה ששלחתי ביחס לקשר בין הגביר לרב גרוסמן לא היתה מבוססת על מידע שהיה לי ואני מתנצל על כך".
האב המעגן סרבן גט בית הדין התקפלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד