י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו: אלאור אזריה מדבר לראשונה על הכל

שעות ספורות לאחר שהגיש לרמטכ"ל גדי איזנקוט, מכתב ובו בקשה להמתיק את עונשו, אלאור אזריה, החייל שהורשע בירי שהביא למותו של מחבל בחברון, פרסם הערב סרטון שבו הוא פונה לציבור ומדבר לראשונה על הכל • צפו

צילם מסך מתוך הסרטון
צילם מסך מתוך הסרטון

 


שעות ספורות לאחר שהגיש לרמטכ"ל גדי איזנקוט, מכתב ובו בקשה להמתיק את עונשו, אלאור אזריה, החייל שהורשע בירי שהביא למותו של מחבל בחברון, פרסם הערב (חמישי) סרטון שבו הוא מדבר לראשונה על הכל.



"החלטתי לסיים את ההליכים המשפטיים ולא להגיש בקשת ערעור לביהמ"ש העליון, אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל המשפחה שלי ואני עברנו מסכת ייסורים במשך כמעט שנה וחצי, שעלתה להוריי בבריאותם ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר". אמר אזריה.


בהמשך דבריו התייחס אזריה לעונש שהוטל עליו, והודה לעם ישראל על התמיכה: "לכן אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. מוקדם יותר היום פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי, אני מקווה שיענה בחיוב. אני מרגיש צורך עז להודות לכם, עמדתם לצידי ולצד למשפחתי, סייעתם כלכלית להגנתי, קיבלתי מכם תמיכה ואהבה אינסופית, זה לא מובן מאליו. עם ישראל תודה - אני אוהב אותם, אני מבקש להעביר מסר לבני הנוער, יש לנו ארץ אחת, בואו נשמור עליה. אני לא רוצה לחשוב על האפשרות שהמוטיבציה שלכם נפגעה בגלל המקרה שלי. אסור שזה יקרה. תלכו לקרבי, תתנדבו, תרמו כמה שאתם יכולים למען העם והארץ, אין לנו ארץ אחרת".


לסיום התייחס אזריה לתקרית הירי במחבל: "אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחושת סכנה מיידית בזירת הפיגוע. אבל בית הדין אמר את דברו ואנחנו חיים במדינת חוק, אז אני הולך לרצות את עונש המאסר שנגזר עליי בתקווה שיומתק. חשוב לי להדגיש: גדלתי בבית ערכי ומוסרי, אם הייתי יודע שלמחבל אין מטען לא הייתי יורה. חיי החיילים מסביב וחיי שלי עמדו לנגד עיניי בזירה. אחרי הכל אני נכנס לכלא בראש מורם, אני אוהב את הארץ הזאת בכל ליבי, אני אוהב את הצבא. אני אוהב אתכם ושוב מודה לכם בכל ליבי על כל מה שעשיתם למעני - תודה רבה על הכל".

 


הבוקר, ארבעה ימים לאחר שנדחו ערעורי ההגנה והתביעה בפרשה, החליטה משפחת אזריה שלא להגיש ערעור נוסף לבית המשפט העליון, ובמקום זאת פנה אלאור לרמטכ"ל גדי איזנקוט בבקשה להמתקת עונשו.

מכתבו של אזריה התקבל בלשכת הרמטכ"ל, אולם רק בתחילת שבוע הבא יתקיימו דיונים סביב המכתב. בכלא הצבאי נערכים ליום רביעי בשעה 10:00. אז, אם לא תחול תפנית דרמטית, יתייצב אזריה לריצוי עונשו.

אלאור אזריה גדי אייזנקוט הרמטכל סרטון בקשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד