י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בשוחד ובמרמה

בית המשפט הוציא היום צו איסור פרסום על המגעים לחתימת הסכם עד מדינה עם ארי הרו, שצפוי למסור מידע בשני התיקים נגד נתניהו. המשטרה ציינה בצו את החשדות נגד ראש הממשלה. נתניהו: טענות מופרכות, מסע הציד נידון לכישלון

צילום. Marc Israel Sellem/POOL
צילום. Marc Israel Sellem/POOL



ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 - כך מאשרת המשטרה בצו איסור הפרסום שהוציא היום (חמישי) בית משפט השלום מחוז מרכז. הצו אוסר לפרסם מידע בנוגע למגעים על הסכם עד מדינה עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו. הצו יחול עד 17 בספטמבר.

נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז עינת רון כתבה כי היא מורה על איסור פרסום "לאחר ששוכנעה שיש בפרסומים כדי לפגוע בהמשכה של החקירה".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו, אבל הוא נידון לכישלון, מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

הרו צפוי למסור מידע בשני התיקים נגד נתניהו. שמו של הרו, שהיה אחת הדמויות המקורבות ביותר לראש הממשלה, נקשר בשתי פרשות שנידונו במסגרת חקירות נתניהו: בתיק 2000 הרו היה מי שתיעד את המגעים לשוחד שניהלו נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

הרו היה דמות מפתח בפרשה נוספת, שמערכת אכיפת החוק נמנעת מלהעמיק בה: הוא עמד בראש עמותת ידידי הליכוד בארה"ב, שעל פי החשד שילמה את שכרה של אודליה כרמון, שייעצה לנתניהו. בנוסף, הרו היה מקורב מאוד לנתניהו בזמן שראש הממשלה ניהל מערכת יחסים הדוקה עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, יחסים שעומדים בלב פרשת 1000.‎

בשלהי 2015 עצרו את הרו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שבשבתו כראש הסגל של נתניהו המשיך להפעיל חברה פרטית שעסקה בלובינג וייעוץ. בקיץ שעבר, עם פתיחת הבדיקה המשטרתית בעניינו של ראש הממשלה, הובל הרו לחקירה באזהרה מיד עם נחיתתו בישראל לפנות בוקר. שם הטיחו בו חוקרי המשטרה פריטי מידע שאספו, ושהצביעו לכאורה על קשרים פליליים בינו לבין ראש הממשלה ואנשיו. אז החלו המגעים הראשונים עמו לעסקת עד מדינה.
בנימין נתניהו שוחד חקירה ארי הרו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד