כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רק בשל מראהו החרדי? שוטרים עצרו את הצלם שהלך לתומו

‏הצלם החרדי עזרא לנדאו נעצר הערב על ידי שוטרים, בשעה שהלך לתומו ברחובות ירושלים, בסמוך למקום מצעד התועבה • "אחרי שעה של טרטורים והשוואות בוטות למפגעים שונים שוחררתי. בין השאלות שנשאלתי: התכוננת לפגוע במישהו? איזה סובלנות? איזה גאוה? מה אתם חוגגים, תגידו לי?" כתב לנדאו

עזרא לנדאו. צילום:מנדי הכטמן, פלאש 90
עזרא לנדאו. צילום:מנדי הכטמן, פלאש 90

 


‏הצלם החרדי עזרא לנדאו נעצר הערב (חמישי) על ידי שוטרים, בשעה שהלך לתומו ברחובות ירושלים, בסמוך למקום מצעד התועבה. עזרא נעצר רק בשל מראהו החרדי.

"עומד ברחוב במרכז ירושלים, ממתין לעבור במעבר חציה ונעצרתי על ידי שני שוטרים סמויים שהובילו אותי אחר כבוד לחקירה", כתב לנדאו בחשבון הפייסבוק שלו.

עוד כתב: "אחרי שעה של טרטורים והשוואות בוטות למפגעים שונים שוחררתי. בין השאלות שנשאלתי: התכוננת לפגוע במישהו? איזה סובלנות? איזה גאוה? מה אתם חוגגים, תגידו לי?"

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר לנדאו: "הלכתי ברחוב בן יהודה לתומי, כל העיר כמרקחה מחסומים ושוטרים, כשהגעתי למעבר החצייה נגשו אלי שני שוטרים סמויים וביקשו תעודת זהות, לאחר מספר דקות של בדיקה הם עצרו אותי והובילו אותי אחר כבוד למגרש הרוסים - בדרך השוטר אומר לי: 'היה כבר חרדי שפגע במצעד, ולכן אנחנו נאלצים לתחקר כל חרדי שעובר בסמוך לצעדה'. למרות שלא הבנתי מה הקשר אלי, בחקירה ניסו לגרור אותי למקום שהתכוננתי אולי לפגוע במישהו, אבל זה לא הצליח להם, ולבסוף שוחררתי".

"התחושה קשה מאוד, פעם ראשונה שנעצרתי לחקירה. זה לא היה נעים בכלל" אמר לנדאו ל'בחדרי חרדים'.

גורמים במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים': עקב נסיבות האירוע, כלקח מהעבר נעשה בידוק קפדני לכל באי המצעד ללא הבדל דת, גזע, מין, ומגזר".

עזרא לנדאו מצעד התועבה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד