ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דרמה בש"ס: נשיא המועצת ביקש לפטר את יועץ השר אזולאי

לאחר שנחשף היום ב'בחדרי חרדים', כי באופן חריג, הראשל"צ הגר"י יוסף הגיע אמש למעונו של נשיא המועצת חכם שלום כהן, 'בחדרי' מביא את הדרמה שמסעירה בשעות האחרונות את ש"ס כולה • נשיא המועצת הגר"ש כהן ביקש לפטר את יועצו של השר אזולאי

נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן: פלאש 90
נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן: פלאש 90



דרמה בש"ס: לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" היום אחר הצהרים, כי באופן חריג, הראשל"צ הגר"י יוסף הגיע אמש למעונו של נשיא המועצת חכם שלום כהן, "בחדרי חרדים" מביא את הדרמה שמסעירה בשעות האחרונות את ש"ס כולה.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ביקש לפטר את יועץ השר לשרותי דת דודו עמר, זאת לאחר שלטענתו עמר פועל נגד דעתו בעיקר סביב הבחירות לרבנות העיר בית שמש, שבהן הגר"ש כהן תמך בהרב ינון רביב ולא במועמד שמקודם על ידי עמר ואנשי הראשל"צ – הרב אלחנן פרץ.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בקשתו של חכם שלום, באה לאחר שגורמים שונים הציגו לפניו דוגמאות רבות, שעל פיהן עלה כי עמר פועל נגד דעתו. עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בעקבות כך, נשיא המועצת קרא לשר לשרותי דת דוד אזולאי ודרש ממנו לפטר את יועצו עמר. אזולאי שהגיע אתמול אחר הצהרים למעונו של הגר"ש יחד עם בנו של נשיא המועצת, הרב יעקב כהן - השיב כי כל מה שיורו לו הוא יעשה.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', מאוחר יותר אמש הגיע הראשל"צ הגר"י יוסף לביתו של נשיא המועצת, וזאת על רקע המתיחות השוררת בין בתי הרבנים, בפרט על רקע חילוקי הדעות על הבחירות בבית שמש.



דודו עמר. צילום: יעקב כהןצילום: דודו עמר. צילום: יעקב כהן
דודו עמר. צילום: יעקב כהן


על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' - הראשל"צ שוחח עם חכם שלום גם על נושא פיטורי עמר, אך לדברי גורמים המקורבים להגר"י יוסף - הנושא כלל לא עלה על השולחן.

כעת נעשים מאמצים רבים להרגיע את הפרשה, אך ספק אם יצליחו לשכנע את נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן לחזור בו מעמדתו הנחרצת. שעות יגידו.

יצוין כי מי שפרסם לראשונה את דבר הדרמה, הוא יאיר שרקי כתב חדשות ערוץ 2 שכתב כך: "מיני דרמה בש"ס: הרב שלום כהן דרש להדיח את יועץ שר הדתות דודו עמר בטענה שהוא בולם מינוי רב לבית שמש. מאז הצדדים הספיקו להתפייס והדרישה בוטלה".

כזכור, לפני למעלה משנה, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי השר אזולאי פיטר את עמר וכי העתקים של מכתב הפיטורין כבר הועברו לגורמים במשרד, בהם מנכ"ל המשרד. לדברי גורמים המעורים בנושא, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התקשר לאזולאי וביקש ממנו לחזור בו מהפיטורין, אולם אזולאי סירב. גם התערבות יועצו של דרעי, ינון אזולאי - בנו של השר - לא עזרה.

לאחר מרתון דיונים שיגר עמר מכתב התנצלות מפורט, לצד רשימת התחייבויות עתידיות לעדכון השר בנוגע לכל התנהלות במשרד ודיווח על כל פגישותיו ומעשיו. רק לאחר ההתנצלות התרצה השר וחזר בו ממכתב הפיטורין.

"בחדרי חרדים" פנה לקבל את תגובות בית נשיא המועצת, השר אזולאי ודודו עמר, אך הן לא התקבלו עד העת הזו.

ראש לשכתו של הראשל"צ, איציק אלחרר הגיב ל"בחדרי חרדים" כי "הדברים שנכתבו בכתבה לא היו, לא מיניה ולא מקצתיה".
דודו עמר חכם שלום רבנות בית שמש פיטורין דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד