ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"אם זה מה שמדאיג אותך - מצבנו מצוין" • בלעדי

הגרי"ח קופשיץ פנה אל הגרי"ש אלישיב וביקש שיאסור על בנות לדבר בסלולארי ברחוב • הגרי"ש המשיל לו משל וסיכם: "אם אלו הבעיות שנותרו - מצבכם מצוין" • בפנים: המשל המלא

הגרי"ש בחדרו. תמונת ארכיון
הגרי"ש בחדרו. תמונת ארכיון

בימים האחרונים עלה לכותרות שמו של הרב יוסף חיים קופשיץ - המכהן בימים כתיקונם כר"מ בישיבת פורת יוסף בירושלים - לאחר שהצטרף למשלחות שהגיעו לבתי גדולי ישראל, במטרה להחתים אותם על מכתב כנגד השבועונים.

הרב קופשיץ, אח של גיסו של הגר"נ קרליץ, החתים את גיסו על מכתב נגד שבועון 'משפחה'. המכתב הוכחש, ופורסם בשנית, ופרטים אודות הסאגה המדוברת תוכלו לקרוא בהרחבה במדור עיתונות ותקשורת באתר 'בחדרי חרדים'.

אחד מבאי ביתו של הגרי"ש אלישיב, סיפר היום (ה') ל'בחדרי חרדים' סיפור מעניין שהתרחש לא מכבר.

בצהרי יום אביבי, הגיע הרב קופשיץ לבית הגרי"ש אלישיב. לאחר שנכנס לחדרו של הרב, סיפר לו כי דורנו לוקה במגפה נוראה ההולכת ומתפשטת.

"מהי המגיפה?" התענין הגרי"ש

"בנות סמינר הולכות ברחוב", סיפר הרב, "והן מדברות בפלאפון בקול רם. זהו מחזה לא כשר ההולך ומתפשט. הבאתי מכתב נגד התופעה ואני מעוניין שהרב יחתום עליו".

הגרי"ש, שהיה משועשע קמעה, ענה בסיפור: "לפני שנים שלח הקיסר יוזף את אחד מעבדיו, שיבדוק מה קורה אצל היהודים. השליח הגיע לשכונה היהודית, וראה את כל הקהילה עומדת ומסתכלת על השמים. השליח סיפר לקיסר, את מה שראו עיניו, והקיסר קרא לרב לברר בשל מה נעשה הטקס המוזר.

"הרב, שהיה מופתע מהשאלה, התקשה להסביר את מהות מצוות קידוש לבנה, וענה לקיסר: 'מידי חודש אנחנו רואים שהלבנה נהיית קטנה. אנחנו מתפללים לאלוקים שיעשה אותה גדולה. ותראה, כל חודש היא נהיית גדולה. אלוקים מקבל את תפילותינו.

"הקיסר צחק, ואמר לרב: אם זה מה שמדאיג אתכם, המצב שלכם כנראה יותר מדי טוב".

הגרי"ש סיים את הסיפור, ואמר לרב קופשיץ: "אם הבעיה האחרונה שנותרה זה הפלאפונים של הבנות, הרי שמצבנו מצוין".

הרב קופשיץ אמר יישר כח ויצא מהבית עם המכתב נטול החתימה.

ואידך זיל גמור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד