י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך באמת מתנחמים באיבה של הגלות • צפו

מטרתה של שבת 'נחמו', המגיעה לאחר תשעה באב, היא לנסות ולנחם את עם ישראל על אף הגלות המרה • בתורתו של הרבי מאיז'ביצא מובא וורט מתוק המיוחד אודות היכולת של האב לרחם, ושל האם - לנחם • המשפיע הרב מענדל ראטה בקליפ שכולו נחמה

איך באמת מתנחמים באיבה של הגלות • צפו



א איז׳ביצא נחמהל׳ע.

שלום, חברים יקרים. אנו עומדים כעת לקראת ׳שבת נחמו׳, שבת בה ריבונו של עולם מנסה לפייס ולנחם את עמו ישראל, השבור והנדכא בגלות המרה. ״נחמו נחמו עמי, יאמר אלוקיכם״. מה היא פירושה של ׳נחמה׳?

הרבי מאיז׳ביצא מסביר את העניין תוך שאלה נוספת. אנו מתפללים ומבקשים, "כרחם אב על בנים כן תרחם ה׳ עלינו". לכאורה, הרי האם מרחמת על בניה יותר מהאב, ולמה אין אנו אומרים "כרחם אם על בניה"? אלא, אומר הרבי מאיז׳ביצא, כך כתוב במדרש: "דרכו של אב לרחם, ודרכה של אם לנחם׳.

הוא מסביר זאת במשל: כשאבא שולח את בניו ללמוד תורה בבית הספר, הילד עושה קולות וברקים ובוכה בבכי מר, אך האבא, הוא יודע שטובת הילד היא שיילך ללמוד תורה בכדי שיגדל עם ידיעות בתורה ובמצוות ושאר ידיעות הנצרכות, ויהיו לו כלים בריאים לבנות את חייו, וכך, מתוך רחמים אמיתיים, הוא שולח את בנו אל בית הספר. אך כאשר הילד חוזר מבית הספר, וכולו עצוב ומפוחד מהמשימות החדשות שהוטלו עליו, הוא זקוק לנחמה ולחיבוק, ואת זה יכולה לתת לו רק האמא. היא מלטפת אותו, ומרגיעה אותו בדברי נחמה וחיזוק, שהנה הנה, יבואו הימים היפים והוא יגדל ויצליח עם חבריו מעלה מעלה.

כך גם הם עם ישראל בגלותם המרה. הקב״ה, ברוב רחמיו, שלח אותנו אל הגלות הארוכה, מתוך רחמים גדולים, ובגלל שזהו התיקון והזיכוך שאנו צריכים לעבור לשם ההתפתחות האישית והכללית, אבל גיוואלד, בתוך הגלות אנו זקוקים גם לאיזו שהיא מילה של נחמה, לחיבוק חם ואוהב.

על כך מנחם אותנו הקב״ה, ״נחמו נחמו עמי״, בניי יקיריי, אמנם כעת הנכם בגלות, אבל עוד יבואו הימים היפים והמאירים, אנחנו רק בדרך לשם. או איך שר אבריימ׳ל פריד: ״וכשהשמש אל הים שוקעת, אל תשכח, מחר היא שוב זורחת״. אמנם כעת אנו בעומקה של שקיעה, אבל גיוואלד, הנה הנה, השמש מחר זורחת שוב, ויבוא היום, בו היא תזרח לנצח.

הא לכם קליפ ביידיש עם התורהל׳ע המתוקה הזו של הרבי מאיז׳ביצא, ושיהיה לכולנו שבת שלום ומבורך, שבת של נחמה ופיוס, מנוחת אהבה ונדבה, ומנוחת שלום ושלווה. גוט שבת.

שבת נחמו איזביצא המשפיע הרב מענדל ראטה נחמה גלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד