י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הדיין הרב ציון בוארון: "מי שמלשין על מוכר ערבי – רשע מרושע"

התבטאות חריגה של הדיין אחר שיהודים רכשו בית מערבי - מכיוון שערבי שמוכר ליהודים מסכן נפשו, נעשתה המכירה דרך איש קש • אלא שהמידע האמיתי התגלה ל'מינהל האזרחי' וזה עידכן את הפלסטינים בזהות המוכר - כעת חייו בסכנה

הגאון רבי ציון בוארון. צילום: יעקב כהן - פלאש 90
הגאון רבי ציון בוארון. צילום: יעקב כהן - פלאש 90



חבר בית הדין הרבני הגדול לשעבר הגאון רבי ציון בוארון התבטא בשיחה עם מקורביו כי "מי שמלשין על מוכר ערבי – רשע מרושע", הדברים של הרב באו על רקע הפרסום בעלון השבת 'שביעי' - כי המנהל האזרחי חשף את הפלסטיני שמכר את בית המכפלה, וכן בעקבות פרסומים שהיו בעבר בתקשורת על אנשי שמאל שהסגירו מוכרי קרקעות פלסטינים לידי הרשות הפלסטינית.

לפי הפרסום, ועדת הרישום של המנהל האזרחי שדנה בבקשת המתיישבים לרשום את בית המכפלה על שמם, חשפה את שמו של מוכר הנכס ליהודים – דבר שמעמיד אותו בסכנת מוות מיידית.

בדיונים מול המנהל האזרחי, ייצג את הרוכשים עוה"ד דורון ניר-צבי.

ניר-צבי (46), הוא מגדולי המומחים לדיני מקרקעין באיו״ש ומי שרשום על שורת הצלחות ארוכה בתחום. בין היתר, הוא גאל מאות רבות של דונמים בגבעת זאב, בעפרה באריאל ובישובים רבים נוספים.

הוא גם יזם את הקמת היישוב 'חוות יאיר' והסדיר את הרישום בטאבו של אדמות העיר העתידית 'גבעת אדומים'.

לדבריו, על מנת להגן על מוכר הנכס, הרכישה הרשמית נעשתה דרך איש קש שרכש את הנכס מהמוכר הפלסטיני ומכר לרוכשים היהודים. במהלך הדיונים, עדכן ניר צבי את הוועדה בעל פה שנעשתה גם רכישה ישירה, אך דרש לשמור את המידע הזה נסתר מידיעת הצד הפלסטיני.

אך בניגוד לסיכום עם עו"ד ניר צבי, הוועדה ציינה את עובדת המכירה הישירה במסקנות שהועברו גם לצד הפלסטיני.

כאמור, בעקבות הפרסום נשאל הגר"צ בוארון האם למנהל האזרחי היה מותר לחשוף את שמו של המוכר. הרב בוארון ענה שאינו יכול לענות ישירות על שאלה זו, כיון שאין לו השפעה על המנהל, אך יחד עם זאת הוסיף כי "מי שמלשין על ערבי, הוא רשע מרושע. מי שמוסר לערבים שם של מוכר, גורם נזק לעם ישראל", אמר. 
הרב ציון בוארון בית המכפלה עורך דין ניר צבי מכירה הלשנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד