כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התפתחות בש"ס: יועץ השר דודו עמר יזומן לשימוע אצל הרב יעקב כהן

יועץ השר יזומן לשימוע אצל בן הרב: בתום פגישה ארוכה בין יו"ר ש"ס לנשיא המועצת חכם שלום הוחלט להזמין את יועץ השר לשירותי דת דודו עמר לשימוע בפני בנו של ראש הישיבה • כל הפרטים על מתח החצרות, דרישת הפיטורין והקפאתה

השר דרעי אצל נשיא המועצת
השר דרעי אצל נשיא המועצת



בתום פגישה שנערכה היום בין השר אריה דרעי לנשיא המועצת חכם שלום כהן ובנו הרב יעקב כהן במעון הנופש בטבריה, ולאור בקשתו של יו"ר התנועה נעתר ראש הישיבה להשהות את הבקשה לפיטוריו, ובמקום זאת יועצו של השר לשירותי דת דודו עמר ומקורבו ואיש סודו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף, יוזמן לשימוע לפני פיטורין אצל הרב יעקב כהן ולאחר מכן תתקבל הכרעת נשיא המועצת באשר לפיטוריו.

כזכור, אמש חשף "בחדרי חרדים" את הפרטים המלאים בפרשה שמסעירה את ש"ס. על פיה, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ביקש לפטר את יועץ השר לשרותי דת דודו עמר, זאת לאחר שעל פי טענות שהובאו אליו עמר פועל נגד דעתו בעיקר סביב הבחירות לרבנות העיר בית שמש, שבהן הגר"ש כהן תמך בהרב ינון רביב ולא במועמד שמקודם על ידי עמר ואנשי הראשל"צ – הרב אלחנן פרץ.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בקשתו של חכם שלום, באה לאחר שגורמים שונים הציגו לפניו דוגמאות רבות, שעל פיהן עלה כי עמר פועל על דעת עצמו במינויי רבנים, בין היתר בבית שמש.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בעקבות כך, נשיא המועצת קרא לשר לשרותי דת דוד אזולאי ודרש ממנו לפטר את יועצו עמר. אזולאי שהגיע ביום רביעי אחר הצהרים למעונו של הגר"ש יחד עם בנו של נשיא המועצת, הרב יעקב כהן - השיב כי כל מה שיורו לו הוא יעשה.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', מאוחר יותר ביום רביעי הגיע הראשל"צ הגר"י יוסף לביתו של נשיא המועצת, וזאת על רקע המתיחות השוררת בין בתי הרבנים, בפרט על רקע חילוקי הדעות על הבחירות בבית שמש.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' - הראשל"צ שוחח עם חכם שלום על רבנות בית שמש וגם על נושא פיטורי עמר, אך לדברי גורמים המקורבים להגר"י יוסף - עניין מקורבו דודו עמר כלל לא עלה על השולחן. עוד הם מציינים כי גם כעת עניין השימוע לא עומד על הפרק וניסיון פיטורי עמר לא צלח ולמעשה כבר "מאחורינו".

השר דרעי, שעמר נחשב למקורב אליו התערב בפרשה ופועל להרגיע את הרוחות וליישר את ההדורים. בעקבות בקשתו, אומרים מקורבי נשיא המועצת, התקבלה ההחלטה על השימוע המדובר, שלא ברור מתי יצא לפועל שכן בשבועיים הקרובים חכם שלום ובנו שוהים במנוחה בטבריה.

כזכור, לפני למעלה משנה, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי השר אזולאי פיטר את עמר וכי העתקים של מכתב הפיטורין כבר הועברו לגורמים במשרד, בהם מנכ"ל המשרד. לדברי גורמים המעורים בנושא, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התקשר לאזולאי וביקש ממנו לחזור בו מהפיטורין, אולם אזולאי סירב. גם התערבות יועצו של דרעי, ינון אזולאי - בנו של השר - לא עזרה.

לאחר מרתון דיונים שיגר עמר מכתב התנצלות מפורט, לצד רשימת התחייבויות עתידיות לעדכון השר בנוגע לכל התנהלות במשרד ודיווח על כל פגישותיו ומעשיו. רק לאחר ההתנצלות התרצה השר וחזר בו ממכתב הפיטורין.

"בחדרי חרדים" פנה לקבל את תגובות בית נשיא המועצת, השר אזולאי ודודו עמר, אך הן לא התקבלו עד העת הזו.
דודו עמר חכם שלום יועץ השר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד